Η πρώτη προϋπόθεση για αλλαγή σκασμένου ελαστικού είναι να βρίσκεται η ρεζέρβα σε κατάσταση χρήσης ανά πάσα στιγμή, γι’ αυτό και φροντίζετε να την ελέγχετε τακτικά. Επίσης είναι απαραίτητο να διάθετε το κλειδί που ξεβιδώνει τα μπουλόνια του τροχού καθώς και τον απολύτως απαραίτητο γρύλο ανύψωσης.
-Σταθμεύστε το αυτοκίνητο σε σημείο με όσο το δυνατόν μικρότερη κλίση. Μην ξεχνάτε ότι αν το σημείο που έχετε σταθμεύσει το όχημα έχει κλίση μόλις το ανυψώσετε υπάρχει μεγάλη πιθανότητα το όχημα να πέσει από το γρύλο και να σας τραυματίσει.
-Αν το σημείο όπου σταματήσατε είναι μέσα στο δρόμο κρίνεται απαραίτητη η τοποθέτηση του τριγώνου ασφαλείας.
-Μετά τη στάθμευση τραβήξτε το χειρόφρενο και βάλτε σχέση στο κιβώτιο (συνήθως 1η).
-Βγάλτε τη ρεζέρβα από το χώρο αποσκευών (στα περισσότερα αυτοκίνητα κάτω από το πάτωμα) και τα δύο απαραίτητα εργαλεία.
-Προσέξτε κατά τη διάρκεια της ανύψωσης όταν περιστρέφετε την ειδική λαβή του γρύλου, τα χέρια σας να έχουν απόσταση από το έδαφος για να μην τραυματιστούν.
– Μια καλή κίνηση για να αποφύγετε τη ζημιά του αυτοκινήτου σε περίπτωση που φύγει από το γρύλο είναι να τοποθετήσετε το σκασμένο ελαστικό κάτω από το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια προσαρμογής του εφεδρικού τροχού.
-Στο βιβλίο του κατασκευαστή θα βρείτε το σωστό σημείο όπου πρέπει να τοποθετήστε το γρύλο ανάλογα με το ελαστικό που έχει πρόβλημα. Λάθος τοποθέτηση του γρύλου θα δημιουργήσει πρόβλημα στο όχημα.
-Σε πολλά αυτοκίνητα οι εφεδρικοί τροχοί είναι μικρότερων διαστάσεων από τους κανονικούς με αποτέλεσμα να αλλάζουν τη συμπεριφορά του οχήματος ενώ η ταχύτητα του οχήματος με αυτούς δεν πρέπει να ξεπερνά τα 80χλμ./ώρα. Καλό είναι όσο το δυνατόν γρηγορότερα να επισκευάζετε το κανονικό τροχό και να τον τοποθετείτε στη θέση του.
Προσοχή
Η λανθασμένη τοποθέτηση του γρύλου μπορεί να προκαλέσει την πτώση του ανυψωμένου αυτοκινήτου. Ο γρύλος χρησιμεύει μόνο για την αντικατάσταση τροχού στο αυτοκίνητο στο οποίο έχει τοποθετηθεί. Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να χρησιμοποιείται για ανύψωση άλλων αυτοκινήτων και επ’ ουδενί για επισκευές κάτω από το αυτοκίνητο.
Χαμηλώστε και αφαιρέστε το γρύλο και βιδώστε σφιχτά τα μπουλόνια του εφεδρικού τροχού. Μετά από 100 χιλιόμετρα ξαναελέγξετε τα μπουλόνια εάν παραμένουν σφιγμένα.
Πηγή: autotriti.gr