Το τελευταίο Grand Prix στην ευρωπαϊκή ήπειρο διεξάγεται αυτό το σαββατοκύριακο στη Μόντσα, στην άτυπη έδρα της Ferrari, που κάθε χρόνο κατακλύζεται από τους tifosi.
Με μέσο όρο ταχύτητας κάτι παραπάνω από 250 χλμ./ώρα και μέγιστη τελική ταχύτητα 346 χλμ./ώρα, η πίστα της Μόντσα είναι η πιο γρήγορη στο ημερολόγιο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος και μία από τις πιο παλιές. Παράλληλα, το χρώμα που τη χαρακτηρίζει είναι το κόκκινο, μιας και θεωρείται η έδρα της Ferrari.
Είναι ένα σιρκουί στο οποίο έχουν πραγματοποιηθεί μερικοί από τους καλύτερους αγώνες όλων των εποχών καθώς και ορισμένα από τα χειρότερα ατυχήματα του αθλήματος, ωστόσο όλα μαζί συνδυάζονται και κάνουν τη Μόντσα ένα από τα πιο μαγευτικά μέρη της Formula1!
Οι εργασίες κατασκευής της άρχισαν το 1922 και ολοκληρώθηκαν σε λιγότερο από έξι μήνες. Μετά το Μπρούκλαντς στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ινδιανάπολη στις ΗΠΑ, ήταν η τρίτη μόνιμη πίστα αγώνων που υπήρχε εκείνη την εποχή.
Σταθμός στην καριέρα του νυν Παγκόσμιου Πρωταθλητή, Σεμπάστιαν Φέτελ, αποτελεί η ιταλική πίστα: «Έχω ιδιαίτερες αναμνήσεις από τη Μόντσα, γιατί εκεί σημείωσα την πρώτη νίκη μου στη Formula1 με την ομάδα της Toro Rosso το 2008. Αυτό είναι κάτι που δε θα ξεχάσω ποτέ! Ανατρίχιασα, όταν στεκόμουν στο πόντιουμ με τους οπαδούς από κάτω» τόνισε ο Γερμανός οδηγός και συνέχισε: «Περιλαμβάνει πολύ μεγάλες ευθείες, όπου φτάνουμε πάνω από τα 320 χλμ./ώρα. Μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα απαιτητική και να καταπονεί το σώμα μας, παρ’ όλα αυτά αυτό δεν την κάνει εύκολη. Λόγω των μεγάλων ευθειών, οδηγούμε με τη λιγότερη δυνατή κλίση στην πίσω αεροτομή, γεγονός που σημαίνει ότι το μονοθέσιο είναι περισσότερο ασταθές».
Σημαντικός είναι ο αγώνας και για τον πάροχο ελαστικών, την Pirelli, η οποία παίζει και αυτή «εντός έδρας». Ο αγωνιστικός διευθυντής της εταιρείας, Πολ Χέμπερι, επισήμανε χαρακτηριστικά: «Ο αγώνας στη Μόντσα είναι προφανώς πολύ σημαντικός για εμάς και από τεχνικής αλλά και από εργοστασιακής πλευράς, καθώς αγωνιζόμαστε στην έδρα μας, με το πρωτάθλημα να βρίσκεται σε μια πολύ δύσκολη καμπή» και πρόσθεσε για τη στρατηγική των ελαστικών: «Σε μια γρήγορη πίστα όπως τη Μόντσα η στρατηγική των ελαστικών είναι σημαντική. Περιμένουμε να δούμε διαφορά περίπου 1 δλ. ανά γύρο μεταξύ μαλακής και μέτριας γόμας, αλλά θα είμαστε 100% σίγουροι, όταν τα μονοθέσια θα πάρουν μέρες στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής».
Grand Prix Ιταλίας
Ημερομηνίες διεξαγωγής: 9-11 Σεπτεμβρίου
Μόντσα
Έτος κατασκευής/Πρώτο GP F1: 1922/1950
GP που έχουν διεξαχθεί στην πίστα/χώρα: 60/61
Μήκος πίστας: 5.793 μ.
Γύροι : 53 (306,720 χλμ.)
Αριθμός στροφών (δεξιές/αριστερές): 11 (7/4)
Μέγιστη τελική ταχύτητα 2010: 346,7 χλμ./ώρα
Μέση ωριαία ταχύτητα 253 χλμ./ώρα
Ρεκόρ συνολικής απόστασης: 1:14:19.838 (Μίκαελ Σουμάχερ, Ferrari, 2003)
Ρεκόρ pole position: 1:20.089 (Ρούμπενς Μπαρικέλο, Ferrari, 2004)
Ρεκόρ ταχύτερου γύρου: 1:21.046 (Ρούμπενς Μπαρικέλο, Ferrari, 2004)
Βάθρο 2010
1. Φερνάντο Αλόνσο (Ferrari)
2. Τζένσον Μπάτον (McLaren)
3. Φελίπε Μάσα (Ferrari)
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Αρνητική άντωση: 2/10
Φθορά ελαστικών: 6/10
Καταπόνηση φρένων: 10/10
Παροχή πρόσφυσης: 8/10
Κατανάλωση καυσίμου: 4/10
Αλλαγές σχέσεων: 46
Τέρμα γκάζι στο γύρο/μεγαλύτερο τμήμα με τέρμα γκάζι: 72%/1.320 μ. (16 δλ.)
Pit lane απώλεια χρόνου/μήκος: 19,8 δλ./420 μ.
Μέσος όρος αυτοκινήτων ασφαλείας ανά αγώνα: 0,3
Πηγή: 4troxoi.gr