Οι ημέρες που γινόταν χειρωνακτικά προσθήκη αέρα στα ελαστικά με ανεπαρκή αέρα μπορεί να είναι σύντομα μια μακρινή ανάμνηση, χάρις σε μια νέα καινοτομία που αναπτύσσει η Goodyear Tire & Rubber Company στα εργαστήριά της.
Όταν τα ελαστικά είναι σωστά φουσκωμένα, αυτό δεν μας γλυτώνει απλώς από την συνήθη πρακτική ελέγχου της πίεσης του αέρα και από το να εντοπίσουμε μια τρόμπα αέρος και έναν πιεσόμετρο αέρος που να δουλεύει. Μπορεί ταυτόχρονα να σημαίνει και πραγματική εξοικονόμηση στην κατανάλωση καυσίμων.
Σύμφωνα με έρευνες κρατικές αλλά και της ίδιας της βιομηχανίας, ανεξάρτητα από το αν οδηγείτε ένα επιβατηγό αυτοκίνητο ή ένα επαγγελματικό όχημα, όταν τα ελαστικά δεν είναι επαρκώς φουσκωμένα τούτο μπορεί να σημαίνει μείωση της τάξης από 2,5% έως και 3,3% των χιλιομέτρων που μπορείτε να διανύσετε καταναλώνοντας μια συγκεκριμένη ποσότητα καυσίμων. Με σημερινές τιμές τούτο μεταφράζεται σε περίπου 12 λεπτά του ευρώ ανά λίτρο κατά την τροφοδοσία.
Επίσης όταν τα ελαστικά είναι σωστά φουσκωμένα έχουμε χαμηλότερες εκπομπές καυσαερίων, τα ίδια τα ελαστικά έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και βελτιώνεται η συνολική απόδοση του οχήματος. Η Τεχνολογία Διατήρησης του αέρα της Goodyear Αir Maintenance Technology (AMT) επιτρέπει στα ελαστικά να παραμένουν φουσκωμένα με την βέλτιστη πίεση δίχως να υπάρχει ανάγκη εξωτερικής τρόμπας ή ηλεκτρονικών συστημάτων. Όλα τα εξαρτήματα του συστήματος AMT μαζί με την τρόμπα μινιατούρα βρίσκονται μέσα στο ελαστικό.
Η Goodyear δεν έχει δώσει κάποια εκτίμηση σχετικά με τον χρόνο που θα είναι διαθέσιμη η συγκεκριμένη τεχνολογία στο λιανεμπόριο, αλλά δήλωσε ότι το χρονοδιάγραμμα θα επιταχυνθεί λόγω των πρόσφατων κυβερνητικών ερευνητικών επιδοτήσεων στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Την Τετάρτη το Τμήμα Τεχνολογίας Οχημάτων του Υπουργείου Ενέργειας των Ηνωμένων Πολιτειών ανακοίνωσε ότι θα δώσει μια επιδότηση 1.5 εκατομμυρίου δολαρίων για την έρευνα, ανάπτυξη και εφαρμογή του συστήματος AMT για τα ελαστικά εμπορικών φορτηγών. Την επιδότηση θα διαχειριστεί το Εθνικό Εργαστήριο Ενεργειακής Τεχνολογίας και οι εργασίες θα λάβουν χώρα στο Κέντρο Καινοτομίας της Goodyear στο Akron, Ohio.
Τον Ιούλιο η Goodyear έκανε αίτηση και πέτυχε να λάβει μια επιδότηση από την κυβέρνηση του Λουξεμβούργου για την έρευνα και ανάπτυξη ενός συστήματος AMT για ελαστικά ευρείας κατανάλωσης. Η εκτέλεση του έργου θα γίνει στο Κέντρο Καινοτομίας της Goodyear στοColmar-Berg στο Λουξεμβούργο.
Πηγή: 4troxoi.gr