Οι κινητήρες TSI κλείνουν σχεδόν 10 χρόνια παρουσίας στην αγορά του αυτοκινήτου και είναι μια πρωτοποριακή τεχνολογία της VW που έδειξε το μέλλον στους κινητήρες βενζίνης και σήμερα έχει δημιουργήσει το παγκόσμιο φαινόμενο του «down-sizing».

Μέγιστη ισχύς με τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση είναι το σύνθημα που ακολουθούν εδώ και χρόνια οι μηχανικοί της γερμανικής φίρμας, παρουσιάζοντας διαρκώς νέες σύγχρονες, άμεσα διαθέσιμες και προσιτές τεχνολογίες. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι η διάθεση του νέου κινητήρα 1.0L TSI.

Ο νέος αλουμινένιος κινητήρας 1.0L TSI παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο νέο Polo TSI BlueMotion με απόδοση 95PS. Αποτέλεσε το πρώτο μοντέλο της VW που συνδύασε την τεχνολογία BlueMotion με κινητήρα βενζίνης και έθεσε νέο σημείο αναφοράς στην οικονομία στην κατηγορία του, όντας το μοναδικό βενζινοκίνητο αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο (DSG), όπου οι εκπομπές ρύπων CO2 διατηρούνται κάτω από τα 100 gr/km και συνεπώς απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.

Σήμερα ξεκινά η διάθεση μιας αναβαθμισμένης έκδοσης του νέου κινητήρα 1.0L TSI, η οποία έχει απόδοση 110PS. Διαθέτει την ίδια αρχιτεκτονική με τον κινητήρα 1.0L TSI 95PS που πρωτογνωρίσαμε στην έκδοση Polo TSI BlueMotion και έχει τα παρακάτω τεχνικά χαρακτηριστικά:

– 999cc, αλουμινένιος, με άμεσο ψεκασμό και Turbo

– Μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής

– Πολλαπλή εξαγωγής μέσα στην κυλινδροκεφαλή

– Υδρόψυκτο intercooler μέσα στην πολλαπλή εισαγωγής

– Χαμηλό βάρος και συμπαγείς διαστάσεις

Ο νέος κινητήρας έχει το προνόμιο να συνδυάζει τις επιδόσεις TSI με την οικονομία χρήσης που προσφέρουν οι κινητήρες πετρελαίου. Αποδίδει 110PS μεταξύ 5.000 – 5.500 rpm και έχει ροπή 200Nm από τις 2.000 rpm έως τις 3.500 rpm.

Προσφέρει τις καλύτερες επιδόσεις στην κατηγορία κινητήρων με ιπποδύναμη 100PS-120PS, με επιτάχυνση 0-100km/h σε 9,3 sec και τελική ταχύτητα 197 km/h. Παράλληλα όμως έχει ιδιαίτερα χαμηλές τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2: Μόλις 4,3 lt/100km και 99 gr/km CO2 που «μεταφράζεται» σε μηδενικά τέλη κυκλοφορίας (στην έκδοση με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων).

Μία επιπλέον διαφορά σε σχέση με τον κινητήρα 1.0L TSI 95PS είναι ότι ο νέος κινητήρας διατίθεται με μηχανικό κιβώτιο 6-σχέσων. Το κιβώτιο DSG παραμένει το ίδιο (7 σχέσεις).

Νέες εκδόσεις εξοπλισμού

Ο νέος κινητήρας 1.0L TSI 110PS θα διατίθεται αποκλειστικά με 2 νέες εκδόσεις, ADVANCE και EXCLUSIVE, οι οποίες διαθέτουν αναβαθμισμένο επίπεδο εξοπλισμού. Ο βασικός εξοπλισμός των νέων εκδόσεων, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει:

Advance

  • Σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού
  • Σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων (Multi-Collision Brake)
  • Εμπρός μετωπικοί και πλευρικοί αερόσακοι νέου τύπου, κεφαλής/θώρακα
  • ESP – ASR – MSR
  • Σύστημα υποβοήθησης κατά την εκκίνηση σε ανηφόρες (Hill Hold Assist)
  • Zάντες αλουμινίου 6J x 15 με ελαστικά 185 / 60 R15
  • Ένδειξη χαμηλής πίεσης ελαστικών
  • Climatic – Κλιματισμός
  • Ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών, 6 ηχεία, θύρες SD-card & USB
  • Bluetooth με Audio streaming
  • Δερμάτινες επενδύσεις σε τιμόνι, χειρόφρενο και επιλογέα ταχυτήτων
  • Κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός με αποθηκευτικό χώρο
  • Υπολογιστή ταξιδίου
  • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω

Exclusive

  • Αυτόματος κλιματισμός (Climatronic)
  • Προβολείς ομίχλης εμπρός με στατικό φωτισμό στροφής
  • Οθόνη πολλαπλών ενδείξεων Plus
  • Πολυλειτουργικό τιμόνι
  • Sport καθίσματα εμπρός με συρτάρια αποθήκευσης αντικειμένων
  • Επένδυση κεντρικής κονσόλας με ματ αλουμίνιο
  • Εσωτερικός κρυφός φωτισμός στον χώρο των ποδιών

jmsdfhngfhn2 jmsdfhngfhn3

Οι τιμές ανά έκδοση παρουσιάζονται στον ακόλουθο πίνακα:

jmsdfhngfhn4

Σημείωση: Η επιπλέον χρέωση στις 5θυρες εκδόσεις είναι 500 ευρώ.

Νίκος Τσάδαρης