Νέο σκάνδαλο με πρωταγωνίστρια την αυτοκινητοβιομηχανία έρχεται στην επιφάνεια, λίγες μέρες μετά τις αποκαλύψεις για τη γερμανική Volkswagen που έκλεβε στις μετρήσεις ρύπων στα αυτοκίνητα πετρελαίου. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Independent, γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας κατηγορούνται ότι «έθαψαν» έγγραφα που αποδεικνύουν ότι τα αμερικανικά μοντέλα είναι λιγότερο ασφαλή από τα ευρωπαϊκά. Τα συγκεκριμένα στοιχεία θα παρεμπόδιζαν την ομογενοποίηση των προτύπων ασφαλείας, στα πλαίσια της αμφιλεγόμενης συμφωνίας TTIP (Transatlantic Trade and Investment Partnership), η οποία προτείνει το ελεύθερο εμπόριο μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης. Η σημαντική μελέτη ανατέθηκε από την αυτοκινητοβιομηχανία για να δείξει ότι τα πρότυπα ασφαλείας της ΕΕ και των ΗΠΑ ήταν σε μεγάλο βαθμό παρόμοια και έτσι δεν θα χρειάζονταν αλλαγές στα μοντέλα από ήπειρο σε ήπειρο. Η αποκάλυψη ότι τα αμερικανικά οχήματα είναι λιγότερο ασφαλή προέκυψε από μια έρευνα που στόχο είχε να δείξει ότι τα πρότυπα ασφαλείας σε Ευρώπη και Αμερική ήταν παρόμοια. Η έρευνα είχε γίνει για λογαριασμό εταιρειών όπως η Chrysler, η Toyota, η Jaguar, η Land Rover και η Volkswagen. Στην πραγματικότητα, τα αποτελέσματα έδειξαν πως τα αμερικανικά μοντέλα δεν παρείχαν ασφάλεια στις μετωπικές συγκρούσεις που αποτελούν μία από τις πιο συχνές αιτίες τροχαίων δυστυχημάτων. Τα ευρωπαϊκά μοντέλα είναι μάλιστα κατά 33% πιο ασφαλή σε σχέση με τα αμερικανικά. Ωστόσο, κανένας από τους γίγαντες του λόμπι των αυτοκινητοβιομηχανιών δεν δημοσίευσε μια απάντηση στα πορίσματα, τα οποία έχουν πλέον ήσυχα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν. Σύμφωνα με τους υπεύθυνους ασφαλείας, οι διαπραγματεύσεις για το ελεύθερο εμπόριο θα έθεταν την ζωή των πολιτών σε κίνδυνο, καθώς θα επέτρεπαν την πώληση αυτοκινήτων που εγκρίθηκαν στις ΗΠΑ να πωληθούν στην Ευρώπη. Η βιομηχανία ήθελε να χρησιμοποιήσει τα ευρήματα της έρευνας για να βοηθήσει στις διαπραγματεύσεις για την εναρμόνιση των προτύπων ασφαλείας των οχημάτων και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, καθώς σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες τα αυτοκίνητα που πωλούνται σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως το Ford Focus ή Volkswagen Golf, πρέπει να ανασχεδιάζονται πολλές φορές- με σημαντικό κόστος για τους κατασκευαστές – για να ικανοποιήσουν τα πρότυπα δοκιμών πρόσκρουσης σε όλο τον κόσμο.