Η πορεία του διθέσιου smart δεν είναι πλέον στρωμένη με ροδοπέταλα. Μπορεί με το που έκανε την εμφάνισή του σε αγορές όπως τη δική μας να αποτέλεσε μονόδρομο για τους αγοραστές που επιθυμούσαν μια αστική λύση, όμως από τότε παρουσιάστηκαν πολλοί διεκδικητές που ζήλεψαν την επιτυχία του. Αυτός είναι ίσως και ένας σημαντικός λόγος που το γερμανικό μοντέλο δεν έμεινε στάσιμο και ακόμη και μετά την έλευση της νέας γενιάς (πριν από τρία χρόνια) δέχτηκε μια επιδερμική ανανέωση, που ενισχύει ακόμη περισσότερο το προφίλ του.

Μικρό και βολικό
Το μήκους μόλις 2,695 μέτρων αμάξωμά του, αν και μικρό χωράει όλη την απαραίτητη κομψότητα για να ξεχωρίσει από τον αντίστοιχο λιλιπούτειο ανταγωνισμό. Εκτός όμως από τα γνωστά, η ανανεωμένη εκδοχή του διαθέτει επιπλέον φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, καθώς και μεγαλύτερη γκάμα ζωηρών χρωματισμών, όπως το ανοιχτό πράσινο του αυτοκινήτου δοκιμής μας.

Το χρώμα του αμαξώματος εκπέμπει την ίδια ζωντάνια και στο εσωτερικό, καθώς το fortwo διαθέτει την αντίστοιχη επένδυση. Κατά τα άλλα, η εικόνα παραμένει γνώριμη στους υπόλοιπους τομείς, με τη διθέσια διάταξη να επιτρέπει τουλάχιστον την ύπαρξη χώρων για μικροαντικείμενα και πορτμπαγκάζ 220 λίτρων, μέγεθος που παραπέμπει περισσότερο στην κατηγορία των σουπερμίνι.

Φουλ της οικονομίας

Ένα από τα πράγματα που παρέμειναν ως είχαν είναι ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας, χωρητικότητας 999 κ.εκ. και απόδοσης 71 ίππων στην περίπτωσή μας. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας, αν και λίγο θορυβώδης, κινεί με χαρακτηριστική άνεση τα 825 κιλά του αμαξώματος και φυσικά με την αντίστοιχη οικονομία καυσίμου (6 λίτρα/100 χλμ.).

Την τιμή αυτή ενισχύει και το σύστημα start/stop, που συναντάμε στις εκδόσεις με τα διακριτικά mhd και το οποίο θέτει τον κινητήρα εκτός λειτουργίας όση ώρα έχουμε πατημένο το πεντάλ του φρένου κατά τη στάση. Τα φρένα, αν και υστερούν σε αίσθηση, είναι αποτελεσματικά και τα συνηθίζεις μετά από λίγο, ενώ και το τιμόνι θέλει λίγη παραπάνω προσπάθεια κατά τη στάθμευση.

Το fortwo των 71 ίππων επιφυλάσσει μία ακόμη έκπληξη, οικονομικής φύσεως. Το ποσό που ζητά για το ετήσιο τέλος κυκλοφορίας είναι μηδενικό, καθώς εκπέμπει 98 γρ. CO2/χλμ. και κατατάσσεται στην πιο οικονομική κλίμακα της νέας νομοθεσίας. Συνεπώς, το μόνο… εμπόδιο αφορά τα 12.250 € που απαιτούνται για την απόκτηση του.

Πηγή: cityauto.gr