Η 3η γενιά του Dacia Duster είναι το νέο κεφάλαιο στην ιστορία ενός μοντέλου που έγινε ορόσημο στην αγορά της κατηγορίας του, στα 13 χρόνια παρουσίας του.

Η σχεδίαση του νέου Duster συμβαδίζει με την εποχή της, συνδυάζοντας με ένα πιο βιώσιμο τρόπο τον περιπετειώδη και στιβαρό του χαρακτήρα.

Οι προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω «δένουν» αισθητικά με το υπόλοιπο αμάξωμα, ενώ η απουσία βαφής ωφελεί το περιβάλλον– αλλά και τον πελάτη, καθώς εκδορές και χτυπήματα δεν χαλάνε το αρχικό χρώμα. 

Τα πλευρικά προστατευτικά κάτω από το αμάξωμα, τα προστατευτικά στα «φρύδια» των φτερών, τα τρίγωνα στον εμπρός προφυλακτήρα, οι εμπρός και πίσω ποδιές, είναι όλα κατασκευασμένα από ένα ειδικό ανθεκτικό υλικό, το Starkle, που έχει σχεδιαστεί από τους μηχανικούς της Dacia και τους χημικούς της Lyon dell Basell. Αυτό το υλικό, το οποίο παρουσιάστηκε στο πρωτότυπο Manifesto, ενώ ανακυκλώνεται έως και 20%. Η σύνθεσή του περιλαμβάνει λευκά σωματίδια που του δίνουν μια διάστικτη εμφάνιση, για αυτό και η Dacia αποφάσισε να την υιοθετήσει αντί για τη βαφή.

Εσωτερικό

Το εσωτερικό, διαθέτει όλα τα απαραίτητα, ενώ έχει γίνει πολλή δουλειά στον τομέα της εργονομίας, όπως στην κεντρική οθόνη των 10,1 ιντσών που είναι τοποθετημένη στο οπτικό πεδίο του οδηγού και με κλίση 10° προς εκείνον. Τα νέα χειριστήρια του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων είναι ιδιαίτερα φιλικά προς τον οδηγό και το «flat» τμήμα της στεφάνης του τιμονιού στο πάνω και κάτω μέρος, το καθιστά εξαιρετικά άνετο στο χειρισμό. 

Η υιοθέτηση της πλατφόρμας CMF-B είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία περισσότερου χώρου στο εσωτερικό, ειδικά στο πλάτος μπροστά και στο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών. Το πάτωμα του πορτμπαγκάζ είναι χαμηλότερο και το άνοιγμα της πίσω πόρτας είναι πιο φαρδύ. Ο χώρος του πορτ μπαγκάζ είναι επίσης φαρδύτερος και ψηλότερος από το παλιό μοντέλο, παρέχοντας έως και 6% επιπλέον χώρο (594 λίτρα κάτω από τη εταζέρα, στην έκδοση 4x2TCe 130).

Επίσης, οι μηχανικοί της μάρκας εφηύραν το You Clip, ένα απλό και πρακτικό σύστημα που συγκρατεί και κρατά σφιχτά πολλά αξεσουάρ σε συγκεκριμένες θέσεις, στο εσωτερικό. Το νέο Duster διατίθεται με έως και έξι θήκες ‘You Clip’ (μία στο ταμπλό, μία στην κονσόλα από την πλευρά του συνοδηγού, μία πίσω από την κεντρική κονσόλα, δύο σε κάθε πλευρά του χώρου αποσκευών, και μία στην πόρτα του πορτμπαγκάζ). Σε αυτές μπορεί να τοποθετηθεί ένα tablet, μια βάση για smartphone με επαγωγικό φορτιστή ή μία βάση “3 σε 1” (θήκη ποτηριού, γάντζος τσάντας και βάση φακού). 

Η νέα υπογραφή σε σχήμα ‘Y’ που υιοθετείται σε αεραγωγούς και φωτιστικά σώματα, υπογραμμίζει τη σχέση μεταξύ εσωτερικής και εξωτερικής σχεδίασης. 

Το νέο σύστημα infotainment με κεντρική οθόνη αφής 10,1 ιντσών, που περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό από την έκδοση Expression και πάνω, διαθέτει: 

  • Το Media Display με τέσσερα ηχεία και ασύρματη συνδεσιμότητα με Apple Car Play και Android Auto. 
  • Το Media Nav Live, που περιλαμβάνει όλα τα παραπάνω συν ένα δικτυωμένο σύστημα πλοήγησης που παρέχει ενημερώσεις για την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο, και ηχοσύστημα τηςArkamys 3D με έξι ηχεία.
  • Το Media Control, που στη βασική έκδοση, είναι ένα πλήρες σύστημα infotainment που δίνει τη δυνατότητα χειρισμού από το τιμόνι. Εμφανίζει πληροφορίες πολυμέσων σε μια οθόνη 3,5 ιντσών δίπλα στα αναλογικά όργανα στο ταμπλό. Διαθέτει τέσσερα ηχεία, σύνδεση Bluetooth, θύρα USB και βάση smartphone ενσωματωμένη στο ταμπλό. Όταν συνδεθεί στη δωρεάν εφαρμογή Dacia Media Control, παρέχει τη δυνατότητα χειρισμού του ραδιοφώνου, άλλων μέσων και πολλών ακόμα λειτουργιών, από την οθόνη του smartphone.
  • FOTA (Firmware Over The Air) ενημερώσεις λογισμικού.

Επίσης, το νέο Duster διαθέτει εξατομικεύσιμο έγχρωμο ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, βάση για Smartphone σε όλες τις εκδόσεις, ενώ οι εκδόσεις με σύστημα Media Display και Media Nav Live περιλαμβάνουν επίσης δύο θύρες USB-C στο μπροστινό μέρος και δύο στο πίσω μέρος, για να τροφοδοτούν έως και τέσσερις συσκευές. Ακόμη υπάρχει και ασύρματος φορτιστής για τοsmartphone στην κεντρική κονσόλα, με άνετη πρόσβαση σε οδηγό και συνοδηγό.

Πλατφόρμα CMF-B 

Το νέο Duster είναι δομημένο πάνω στην πλατφόρμα CMF-B, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στη στρατηγική της μάρκας. Χάρη σε αυτή, το νέο μοντέλο προσφέρει περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά,ενώ είναι μόνο κατά τι μακρύτερο συνολικά. Η προηγμένη αρχιτεκτονική αυτής της πλατφόρμας μειώνει επίσης τους κραδασμούς και τον θόρυβο από το δρόμο, βελτιώνοντας το επίπεδο άνεσηςκατά την οδήγηση και εξασφαλίζοντας ιδανική επαφή με το δρόμο. Παράλληλα, η νέα πλατφόρμα μπορεί να φιλοξενήσει κινητήριες μονάδες τεχνολογίας Mild και Full Hybrid.

Έκδοση 4Χ4

Το νέο Duster διατίθεται με σύστημα μετάδοσης 4×4 Terrain Control, το οποίο περιλαμβάνει 5 προγράμματα οδήγησης (Auto, Snow, Mud/Sand, Off-Road & Eco). Η απόσταση από το έδαφος είναι 217 χλστ για την έκδοση 4×4, ενώ οι γωνίες πρόσβασης και αποχώρησης είναι 31°  και 36° αντίστοιχα (εκδόσεις 4×4). 

Για τις εκτός δρόμου «περιπλανήσεις» έχουν προβλεφθεί προστατευτικά βαρέως τύπου ως εξής:

  • Εξωτερικό: ολόκληρη η περιοχή περιμετρικά του αμαξώματος, προστατεύεται πλέον από μικρο-χτυπήματα και εκδορές. Οι μεγάλες ποδιές κάτω από τους προφυλακτήρες, προστατεύουν το κάτω μέρος του αμαξώματος. Η μπροστινή και η πίσω ποδιά έχουν κατεργασία με εμβάπτιση, δηλαδή το πλαστικό είναι ήδη βαμμένο όταν γίνει η χύτευση για την κατασκευή της ποδιάς και έτσι το χρώμα μένει αναλλοίωτο (σε αντίθεση με τη βαφή).  Τα περιμετρικά προστατευτικά του αυτοκινήτου είναι κατασκευασμένα από Starkle, ένα καινούργιο υλικό που δημιουργήθηκε από τους μηχανικούς της μάρκας. Το υλικό αυτό είναι άβαφο, με αποτέλεσμα οι εκδορές και τα χτυπήματα να μην αφήνουν εμφανή σημάδια. 
  • Εσωτερικό: η καμπίνα είναι κατασκευασμένη από υλικά υψηλής αντοχής, όπως είναι οι ταπετσαρίες TEP Micro Cloud που μπορούν να πλυθούν, αλλά και τα λαστιχένια πατάκια εμπρός, πίσω και στον χώρο αποσκευών. Τα πατάκια είναι 20% ανακυκλώσιμα. 

Κινητήρια συστήματα

Το νέο Duster κινείται με νέους υβριδικούς κινητήρες, ή κινητήρα διπλού καυσίμου, ως εξής: 

Duster Hybrid 140. Αυτό το κινητήριο σύνολο είναι κατασκευασμένο με τεχνολογίες που έχει εξελίξει και δοκιμάσει το Renault Group και περιλαμβάνει έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρου, 94 ίππων, δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας κινητήρας 49 ίππων και μια γεννήτρια εκκίνησης υψηλής τάσεως) και ένα ηλεκτρικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (με 4 σχέσεις για τον κινητήρα και 2 σχέσεις για τον ηλεκτροκινητήρα). 

Το σύστημα αναγεννητικής πέδησης, η χωρητικότητα υψηλού βαθμού ανάκτησης ενεργείας της μπαταρίας των 1.2 kWh (230 V) και η αποδοτικότητα του κιβωτίου ταχυτήτων σε πλήρως ηλεκτροκίνητη λειτουργία μέχρι και στο 80% του χρόνου κίνησης στην πόλη, επιτυγχάνουν την μείωση της κατανάλωσης έως και 20% (σε μικτό κύκλο), και έως 40% (σε αστικό κύκλο). Ο κινητήρας ξεκινάει πάντα με πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης.

Duster TCe 130.Είναι η πρώτη φορά που η Dacia χρησιμοποιεί αυτό το κινητήριο σύνολο, που συνδυάζει έναν 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρου νέας γενιάς, που λειτουργεί βάσει της αρχής του κύκλου Miller (οι μειωμένες απώλειες λόγω της αντλίας βελτιστοποιούν την απόδοση), και έναν ήπιο υβριδικό κινητήρα με μπαταρία 48V, μειώνοντας κατά περίπου 10%τη μέση κατανάλωση και τις εκπομπές CO2. Συνδυάζεται με τις εκδόσεις 4×2 και 4×4.

Duster ECO-G 100. Η Dacia είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που παρέχει σε όλα της τα μοντέλα επιλογή διπλού καυσίμου (βενζίνης και LPG). Το νέο Duster ECO-G 100 όταν λειτουργεί με υγραέριο, εκπέμπει κατά μέσο όρο 10% λιγότερο CO2 από ένα αντίστοιχο μοντέλο με βενζινοκινητήρα, ενώ μπορεί να διανύσει έως και 1.300 χλμ με τα δύο ρεζερβουάρ του χωρητικότητας 100 λίτρων – 50 λίτρα βενζίνης και 50 λίτρα LPG. 

Συστήματα υποβοήθησης οδηγού

Νέα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης προστέθηκαν στο Duster,ώστε να πληροί τις πιο πρόσφατες απαιτήσεις ασφάλειας, όπως το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (σε αστικές και προαστιακές περιοχές, συμπεριλαμβανομένης της ανίχνευσης άλλων αυτοκινήτων, πεζών, ποδηλάτων και μοτοσυκλετών), αναγνώριση πινακίδων οδικής σήμανσης και ειδοποίηση ταχύτητας, πίσω αισθητήρες πάρκινγκ, ενεργοποίηση στάσης έκτακτης ανάγκης, προειδοποίηση εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού και κλήσεις έκτακτης ανάγκης (eCalls). 

Το νέο Dacia Duster διατίθεται στην ελληνική αγορά από €19.950 για την έκδοση Essential ECO-G 100 (με το κορυφαίο Journey Hybrid 140 στα €30.990) και πλαισιώνεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση και 3 έτη δωρεάν οδική βοήθεια.