Δύο γύρους πριν πέσει η αυλαία του WRC 2023 η ομάδα Toyota Gazoo Rally Team κέρδισε τον τίτλο των κατασκευαστών του 2023, παρά το ότι στο Ράλι Χιλής που ολοληρώθηκε την Κυριακή 1/10, είχα μόνο ένα αυτοκίνητό της στο βάθρο των νικητών. Πιο αναλυτικά, ο ιδιαίτερα θεαματικός αγώνας της Χιλής, έδωσε χαρά στις δυο από τις τρεις ομάδες που διαγωνίζονται στην πρώτη γραμμή του WRC με αυτοκίνητα κατηγορία Rally 1.
Η M-Sport Ford είδε τους Τάνακ – Γιαρβεόγια με το Puma να κερδίζουν πειστικά ένα δύσκολο χωμάτινο αγώνα και η Toyota παρά το ότι τα πληρώματά της δεν έδειξαν ιδιαίτερα ανταγωνιστικά στην Χιλή, πήρε άνα ακόμα τίτλο στους κατασκευαστές.
Εξαίρεση στο Ιαπωνικό στρατόπεδο, η προσπάθεια των Έβανς – Μάρτιν με το Yaris που έδωσαν σκληρές μάχες από την αρχή για τις θέσεις του βάθρου με τους Τάνακ και Νεβίλ – Βίτανγκε (Hyundai i20N Rally1) και τελικά ανταμείφθηκαν (με σύμμαχο και την τύχη) από την 3η θέση που τους επιτρέπει να ελπίζουν ακόμα για την κατάκτηση του Πρωταθλήματος Οδηγών της χρονιάς.
Στόχος τους και φαβορί για τον τίτλο οι ομόσταβλοι Ροβάνπερα – Χάλτουνεν που στην Χιλή έδειξαν για μια ακόμα φορά την ωριμότητά τους, καθώς δεν ρίσκαραν ποτέ παρά το ότι ήταν πίσω στους χρόνους, ενώ απέδειξαν και πάλι την ειδικότητά τους στην power stage κερδίζοντας τους 5 επιπλέον βαθμούς της πρώτης θέσης.
Όμως, μέχρι να γίνουν όλα αυτά, για περίπου 15 ειδικές διαδρομές έλαμπε η συμμετοχή των Σούνινεν – Μάρκουλα με το Hyundai i20 να πετά στα Χιλιανά βουνά πιέζοντας ακόμα και για την πρώτη θέση.
Όμως, την τελευταία η ημέρα και ενώ τα Hyundai των Σούνινεν και Νεβίλ «ταξίδευαν» σε σχηματισμό για τις 2 & 3 θέσεις του βάθρου (με τον Σούνινεν να δείχνει έτοιμος να υποχωρήσει προκειμένου ο Νεβίλ να πάρει περισσότερους βαθμούς για τη διεκδίκηση του τίτλου των οδηγών), ο Φιλανδός κλείστηκε λίγο περισσότερο σε μια στροφή, έσπασε την ανάρτησή του και στη συνέχεια κατέστρεψε ένα ακόμα i20 (το άλλο το είχε καταστρέψει ο Λάπι από την πρώτη κιόλας διαδρομή), μαζί και τις μαθηματικές ελπίδες της ομάδας του για τον τίτλο των κατασκευαστών.
Μια ακόμα καταστροφή έκανε την πρώτη ημέρα και ο νεαρός Λουμπέ, όταν έχασε τον έλεγχο του Ford Puma και τερμάτισε άδοξα την συμμετοχή του στη Χιλή, κάνοντας όλους να αναρωτιούνται «ποιος …θεός είναι αυτός που επιβάλλει την συμμετοχή του στην πρώτη κατηγορία του WRC».
Αντίθετα με την μάλλον άνετη επικράτηση του Τάνακ στα Rally1 (2 η νίκη μετά το Ράλι Σουηδίας), η κατηγορία WRC2 είχε μεγάλο ενδιαφέρον, με την μάχη τριών συνδυασμών που οδηγούσαν Skoda Fabia RS. Πρόκειται για τους τελικούς νικητές Ο. Σόλμπεργκ – Ε. Έντμοντσον, Γ. Γρίνσμιθ – Γ. Άντερσον και Σ. Παγιάρι – Ε. Μάλκονεν που έδωσαν σκληρές μάχες μέχρι και την τελευταία 16 η ειδική του αγώνα, δείχνοντας ίσως ότι, το μέλλον του WRC είναι αυτή η κατηγορία.
Πάντως στο πρωτάθλημα της κατηγορίας αυτής προηγείται ο νικητής του Ακρόπολις Αντρέας Μίκελσεν και ακολουθούν ο Γάλλος Γιοχάν Ροσέλ με Citroen C3 (4 ος στην Χιλή) και ο Βρετανός Γκας Γκρίσμιθ, ενώ για το πρωτάθλημα των ομάδων η μάχη έχει ανάψει με την Τoksport (Skoda) να προηγείται μόλις 2 βαθμούς από την M-Sport (Ford).
Κάπως έτσι πλησιάζουμε στη λήξη του μαραθωνίου των ράλι ανά τον κόσμο, με τον προτελευταίο αγώνα που θα γίνει στην Γερμανία στις 25-29/10 και την Toyota Πρωταθλήτρια, ενώ το ενδιαφέρον εντοπίζεται θεωρητικά στο πρωτάθλημα οδηγών όπου προηγείται ο Ροβάνπερα με 31 βαθμούς του Έβανς και 62 του Νεβίλ, αλλά και στα πρωταθλήματα του WRC2.