Η Διεθνής Εταιρεία του Τιτανικού προτείνει με αφορμή την τραγωδία με το υποβρύχιο Titan, να σταματήσουν τα ταξίδια στο διάσημο ναυάγιο, γιατί είναι ιδιαίτερη επικίνδυνη η περιοχή, λόγω του τεράστιου βάθους της.
Ο πρόεδρος της Titanic International Society, Τσαρλς Χάας, σε ανακοίνωση που εξέδωσε, ανέφερε πως μετά από 111 χρόνια, το θρυλικό πλοίο κατάφερε να σκοτώσει ακόμη πέντε ανθρώπους.
Παράλληλα, τόνισε πως το ναυάγιο έχει διδάξει τους ανθρώπους τους «κινδύνους της ύβρεως και της υπερβολικής τεχνολογικής εξάρτησης».
Σημειώνεται, ότι η Διεθνής Εταιρεία Τιτανικού είναι ένας αμερικανικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός αφιερωμένος στη διατήρηση της ιστορίας του Τιτανικού και των γεγονότων γύρω από τη βύθισή του στις 15 Απριλίου 1912, όταν πέθαναν περισσότεροι από 1.500 άνθρωποι.
Η ανακοίνωση
Ακολουθεί η ανακοίνωση της Titanic International Society:
«Οι αξιωματικοί και τα παγκόσμια μέλη της Διεθνούς Εταιρείας Τιτανικού είναι βαθιά συγκλονισμένα και συντετριμμένα όταν έμαθαν για την απώλεια του υποβρύχιου Titan, των επιβατών και του πιλότου του στον Βόρειο Ατλαντικό. Ο Τιτανικός προκάλεσε πέντε επιπλέον θύματα 111 χρόνια μετά τον χαμό του.
Ο καπετάνιος Paul-Henri Nargeolet έφερε σε αυτή την αποστολή εμπειρία μισού αιώνα, κάνοντας περισσότερες καταδύσεις στο ναυάγιο του Τιτανικού από οποιονδήποτε άλλο στη γη. Η απόλυτη γνώση του για το σημείο του ναυαγίου ήταν μοναδική και απαράμιλλη. Η προθυμία του να μοιραστεί αυτές τις πληροφορίες κράτησε τον κόσμο ενήμερο για την επιδείνωση της κατάστασης του Τιτανικού και βοήθησε να ξαναγραφούν σημαντικά μέρη της ιστορίας του πλοίου. Δυστυχώς, αυτή η αναντικατάστατη γνώση έχει χαθεί.
Το πάθος του για την εξερεύνηση ήταν μόνο μία από τις πολλές εκπληκτικές περιπέτειες της ζωής του.
Πιστεύουμε ότι μια εκτενής, λεπτομερής έρευνα από την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ, το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών και/ή τους Καναδούς ομολόγους τους είναι σαφώς δικαιολογημένη. Θα πρέπει να διερευνήσει σε βάθος τον σχεδιασμό, τη δομή, τα συστήματα επικοινωνίας και ασφάλειας του υποβρυχίου, τις πολιτικές των ιδιοκτητών και τις προετοιμασίες και διαδικασίες έκτακτης ανάγκης, καθώς και την εγγύτητα, την κατάσταση ετοιμότητας και την ανάπτυξη συστημάτων διάσωσης βαθέων υδάτων στην τοποθεσία. Ζητάμε από τα μέλη μας και όσους αισθάνονται παρόμοια να επικοινωνήσουν με τα μέλη του Κογκρέσου, του Κοινοβουλίου ή άλλου νομοθετικού σώματος, για να διασφαλίσουν ότι αυτή η έρευνα θα ξεκινήσει. Επιπλέον, ο διεθνής κανονισμός θα πρέπει να απαιτεί εντατική προϋπηρεσιακή επιθεώρηση των υποβρυχίων βαθέων υδάτων. Ακριβώς όπως ο Τιτανικός δίδαξε μαθήματα ασφάλειας στον κόσμο, το ίδιο θα έπρεπε και η απώλεια του Titan.
Ο Τιτανικός δίδαξε επίσης τον κόσμο για τους κινδύνους της ύβρεως και της υπερβολικής εξάρτησης από την τεχνολογία. Το τραγικό τέλος αυτής της αποστολής έδειξε ότι αυτά τα μαθήματα μένουν να ληφθούν.
Η συνεργασία μεταξύ πολλών εθνών και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, με επικεφαλής την Ακτοφυλακή των Ηνωμένων Πολιτειών και του Καναδά, ήταν εμπνευσμένη και παρηγορητική. Έχει ειπωθεί ότι όσοι βρίσκονται στη θάλασσα είναι ενωμένοι σε μια “αδελφότητα” – όταν κάποιος βρίσκεται σε κίνδυνο, είναι καθήκον κάθε ναυτικού να βοηθήσει. Αυτό, επίσης, ήταν ένα μάθημα που δίδαξε ο Τιτανικός.
Το παγκόσμιο ενδιαφέρον για το δράμα που διαδραματίστηκε στον Ατλαντικό θύμιζε αυτό που βιώθηκε κατά την αποστολή Apollo 13. Για μια στιγμή, οι γήινες ανησυχίες ξεθώριασαν.
Εκφράζουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια και αγάπη στις οικογένειες εκείνων που χάθηκαν ενώ επιδιώκουν τα πάθη τους για τον Τιτανικό, και προσευχόμαστε οι αναμνήσεις τους να παραμείνουν τόσο δυνατές και ζωντανές όσο οι ζωές τους. Και ελπίζουμε, επίσης, ότι η απώλειά τους θα κινητοποιήσει τον κόσμο, για άλλη μια φορά, για να διασφαλίσει την ασφάλεια “όσων βρίσκονται σε κίνδυνο στη θάλασσα”.
Είναι καιρός να εξετάσουμε σοβαρά εάν τα ανθρώπινα ταξίδια στο ναυάγιο του Τιτανικού θα πρέπει να τελειώνουν στο όνομα της ασφάλειας, με σχετικά λίγα πράγματα να μάθουμε από ή για το ναυάγιο. Οι ρόλοι των πληρωμάτων υποβρυχίων στην επιθεώρηση του ναυαγίου τώρα μπορούν να ανατεθούν σε αυτόνομα υποβρύχια οχήματα, όπως αυτά που χαρτογράφησαν το πλοίο και το πεδίο των συντριμμιών του με λεπτομέρεια υψηλής ανάλυσης, 3-D το περασμένο καλοκαίρι.
Ο κόσμος μαζί μας εκφράζει τη βαθιά μας θλίψη και θλίψη για αυτό το τραγικό γεγονός που μπορεί να αποφευχθεί».