Έρευνα σε βάρος ενός Τσέχου δισεκατομμυριούχου που καταγράφηκε σε βίντεο να τρέχει με ταχύτητα 417 χιλιομέτρων/ώρα ξεκίνησαν σήμερα οι δικαστικές αρχές της Γερμανίας, όπου οι οδηγοί «συστήνεται» να μην τρέχουν με πάνω από 130 χιλιόμετρα την ώρα σε μεγάλους αυτοκινητοδρόμους.
Ωστόσο, Ράντιμ Πάσερ «έσπασε τα κοντέρ», καθώς βιντεοσκόπησε τον εαυτό του να τρέχει, το 2021, με την ιλιγγιώδη ταχύτητα αυτή, στο τιμόνι μιας Bugatti Chiron, μέρα μεσημέρι, σε αυτοκινητόδρομο μεταξύ Βερολίνου και Ανόβερου, σύμφωνα με το AFP.
Μάλιστα, ανήρτησε το βίντεο στο κανάλι του στο Youtube στα μέσα Ιανουαρίου, εξηγώντας πως «πολλοί άνθρωποι μας ζήτησαν να ανεβάσουμε αμοντάριστο υλικό» του οχήματος, ενός εκ των ταχύτερων στον κόσμο, αναμεταδίδει το ΑΠΕ ΜΠΕ.
Στο βίντεο, ο δισεκατομμυριούχος λέει, επίσης: «Ευχαριστούμε τον Θεό για την ασφάλεια και τις καλές συνθήκες που μας επέτρεψαν να φθάσουμε την ταχύτητα των 417 χιλιομέτρων/ ώρα!».
Το βίντεο, με περισσότερες από 9 εκατομμύρια προβολές στο Youtube, τράβηξε, εντούτοις, και την προσοχή των αρχών.
Επέμβαση δικαιοσύνης και πολιτείας (;)
Η εισαγγελία του Στεντάλ (Σαξονία- Άνχαλτ), συγκεκριμένα, ξεκίνησε μια έρευνα για απαγορευμένη «ατομική» πορεία του οδηγού. Η κατηγορία αυτή αφορά σε οδηγό που «κινείται έχοντας αναπτύξει ακατάλληλη ταχύτητα και με τρόπο αντίθετο στον κώδικα οδικής κυκλοφορίας και απρόσεκτο».
Σε μια χώρα που διακρίνεται για την απουσία ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους, το βίντεο προκάλεσε επίσης επικρίσεις και τροφοδότησε τον δημόσιο διάλογο σχετικά με την ενδεχόμενη επιβολή ορίων.
Ο υπουργός Μεταφορών, ο Φιλελεύθερος Φόλκερ Βίσινγκ, καταδίκασε, σε δηλώσεις του σε γερμανικά ΜΜΕ, τη συμπεριφορά στο τιμόνι του δισεκατομμυριούχου και υπενθύμισε ότι η απουσία ορίων ταχύτητας πρέπει να αντισταθμιστεί από το γεγονός ότι το όχημα θα πρέπει να είναι συνεχώς «υπό έλεγχο».
Ο επικεφαλής της Κάτω Σαξονίας, ο Σοσιαλδημοκράτης Στέφαν Βέιλ, υποσχέθηκε την εγκαθίδρυση ενός ορίου. Υπάρχουν «πολλοί καλοί λόγοι» για ένα τέτοιο μέτρο, εξήγησε, σε δηλώσεις του στο Der Spiegel, επικαλούμενος την ασφάλεια και μια καλύτερα προστασία του περιβάλλοντος.
Το ακανθώδες ζήτημα της επιβολής ορίων στην ταχύτητα στους αυτοκινητοδρόμους βρέθηκε στο επίκεντρο των διαπραγματεύσεων του συνασπισμού το φθινόπωρο. Οι Σοσιαλδημοκράτες του SPD και οι Πράσινοι υποστήριζαν ένα τέτοιο μέτρο, όμως οι Φιλελεύθεροι εταίροι τους του FDP αντιτίθετο και επικράτησαν.