Ο διάσημος σχεδιαστής παπουτσιών Μανόλο Μπλάνικ ξεκινώντας την συνέντευξή του στη Vogue, λέει χαρακτηριστικά ότι «η κομψότητα είναι έμφυτη. Δεν μπορείς να την αποκτήσεις». Ως ένας από τους πιο σημαντικούς σχεδιαστές υποδημάτων στον κόσμο, τα παπούτσια του έχουν διατηρήσει την χειροποίητη κομψότητά τους 50 χρόνια από τότε που άνοιξε τις πόρτες της πρώτης του μπουτίκ στο Λονδίνο στην Old Church Street το 1971.
Ο Μπλάνικ, γιος ιδιοκτήτη φυτειών μπανάνας, μεγάλωσε στις Κανάριες Νήσους. Μικρός, σκαρφιζόταν παπούτσια για τα ιγκουάνα και κατασκεύαζε μικροσκοπικά παπουτσάκια για σαύρες με περιτυλίγματα από καραμέλες. Η ισπανίδα μητέρα του σχεδίαζε μόνη της τα παπούτσια της με τη βοήθεια ενός τσαγκάρη.
Το 1965, μετακόμισε στο Παρίσι «αλλά η γαλλική νοοτροπία δεν ήταν για μένα», είχε πει. Είχε την τύχη να γνωρίσει την σχεδιάστρια κοσμημάτων Παλόμα Πικάσο, και την Γαλλίδα ηθοποιό Ανούκ Εμέ (Anouk Aimée) σ΄ενα κατάστημα ρούχων που εργαζόταν παράλληλα με τις σπουδές του στις καλές τέχνες και την σκηνογραφία.
Με την ενθάρρυνση της Πικάσο, πήγε στο Λονδίνο, και στην συνέχεια στη Νέα Υόρκη.
Το 1970, ο Μανόλο έδειξε τα σχέδιά του για τα σκηνικά της παραγωγής «Όνειρο Θερινής Νύχτας» στην αρχισυντάκτρια της Vogue, Νταϊάνα Βρίλαντ (Diana Vreeland), και εκείνη τον προέτρεψε να σχεδιάζει παπούτσια. «Νεαρέ, σχεδίαζε πράγματα, σχεδίαζε αξεσουάρ, κάνε παπούτσια», ήταν τα λόγια της ισχυρής γυναίκας της μόδας.
Συμμετέχει για πρώτη φορά στην επίδειξη του Βρετανού φίλου του Όσι Κλαρκ (Ossie Clark) το 1971. Σε μια εποχή όπου επικρατούσαν οι πλατφόρμες εκείνος σχεδίασε ψηλά τακούνια στιλέτο. Τα μοντέλα στην πασαρέλα είχαν προβλήματα αστάθειας: «Ήταν σαν να βρίσκονταν πάνω σε πλοίο. Κινούνταν από τη μία πλευρά στην άλλη». Ο Τύπος θεώρησε το καινούργιο στυλ ιδιοφυές.
Σήμερα έχει σχεδιάσει περισσότερα από 30.000 διαφορετικά στιλ παπουτσιών. «Μπορώ να σας πω ονόματα, ημερομηνίες, υλικά, σόλες», λέει ο σχεδιαστής, αναπολώντας το πρώτο του ζευγάρι: «μια “φρικτή” δημιουργία κατασκευασμένη από φελλό». Και συνεχίζει: «Ο τρόπος της δουλειάς μου δεν έχει αλλάξει», διαβεβαιώνοντας ότι ακόμα σχεδιάζει μόνος του τα παραμυθένια γοβάκια.
«Πολλά από τα σχέδια του είναι εμβληματικά. Καθώς τα κοιτάς, συνειδητοποιείς ότι βασίζονται σε ένα ποίημα που διάβασε, σε έναν πίνακα που είδε στο μουσείο Prado, σε ένα ταξίδι που έκανε ή σε κοράλλια από τη Σικελία», λέει η Judith Clark επιμελήτρια της συλλογής του.
Γνωρίζοντας τα πάντα γύρω από την ανατομία του πέλματος και φτιάχνοντας επιμελώς κάθε γοβάκι δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ο Μανόλο Μπλάνικ γεννήθηκε με κομψότητα, πέρα από το ταλέντο του.