Νέα στοιχεία για τα αίτια του αεροπορικού δυστυχήματος της Ethiopian Airlines με τους 157 νεκρούς τον περασμένο μήνα δίνει στη δημοσιότητα το Reuters, επικαλούμενο δύο πηγές.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του πρακτορείου, το επίμαχο σύστημα αποτροπής απώλειας στήριξης στο μοιραίο Boeing 737 ΜΑΧ, που κατέπεσε στην Αιθιοπία, επανενεργοποιήθηκε τέσσερις φορές μετά την αρχική απενεργοποίησή του από το πλήρωμα του αεροσκάφους.
Δεν είναι ακόμα σαφές εάν το πλήρωμα είχε επιλέξει να επανενεργοποιήσει το σύστημα, το οποίο ωθεί το ρύγχος του Boeing 737 MAX προς τα κάτω, ωστόσο μία από τις δύο πηγές ανέφερε πως οι ερευνητές εξετάζουν την πιθανότητα το λογισμικό να μπήκε και πάλι σε λειτουργία χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.
Σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της Wall Street Journal, οι πιλότοι της μοιραίας πτήσης είχαν ακολουθήσει αρχικά τις οδηγίες έκτακτης ανάγκης που προέβλεπε η Boeing, δεν κατάφεραν ωστόσο να ανακτήσουν τον έλεγχο του αεροσκάφους. Η Boeing είχε καταρτίσει οδηγίες προς τους πιλότους για το πώς να απενεργοποιούν το αυτόματο σύστημα αποτροπής απώλειας στήριξης περίπου πέντε μήνες νωρίτερα, μετά τη συντριβή αεροσκάφους του ίδιου τύπου την Ινδονησία.