Η δημοτικότητα του Γάλλου προέδρου Φρανσουά Ολάντ έπεσε κατακόρυφα τον Ιούλιο, σύμφωνα με μια δημοσκόπηση που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, γεγονός που αποδίδεται στην αύξηση των φόρων και την κακή κατάσταση της γαλλικής οικονομίας.
Από το 58% η δημοτικότητα του Ολάντ μειώθηκε στο 53% ενώ η δημοτικότητα του πρωθυπουργού Ζαν-Μαρκ Ερό παραμένει σταθερή στο 56%, σύμφωνα με την δημοσκόπηση του ινστιτούτου LH2 που δημοσιεύεται στο περιοδικό Le Nouvel Observateur.
Ο Ιούλιος είναι ο δυσκολότερος μήνας για τον Γάλλο πρόεδρο ο οποίος εξελέγη τον Μάιο με την υπόσχεση ότι θα περιορίσει την ανεργία, θα σταματήσει την ύφεση στο βιομηχανικό τομέα και θα αυξήσει το εισόδημα των χαμηλόμισθων. Ωστόσο, τις ημέρες που διεξαγόταν η δημοσκόπηση (12 και 13 Ιουλίου) τα μέσα ενημέρωσης αποκάλυπταν ότι η αυτοκινητοβιομηχανία Peugeot ετοιμάζεται να κλείσει ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσιά της στα περίχωρα του Παρισιού.
Στις αρχές του μήνα δημοσκόπηση της εταιρείας Ifop έδειχνε τη δημοτικότητα του Ολάντ στο 56%, 7 μονάδες χαμηλότερα από την προηγούμενη μέτρηση. Οι Γάλλοι δεν έδωσαν κανένα περιθώριο στον νέο πρόεδρο, σε αντίθεση με τη “διορία” που φαίνεται ότι είχαν χαρίσει στον προκάτοχό του, τον Νικολά Σαρκοζί. “Ενώ ο προκάτοχός του απόλαυσε μια καλοκαιρινή περίοδο χάριτος μετά την ανάδειξή του στην προεδρία, ο Φρανσουά Ολάντ ήδη αντιμετωπίζει την πρώτη μείωση της δημοτικότητάς του”, σχολίασε το LH2.
Κυρίως η μεσαία τάξη είναι αυτή που ανησυχεί ότι δεν θα υλοποιηθούν οι υποσχέσεις του προέδρου περί αύξησης της αγοραστικής δύναμης και περισσότερες θέσεις εργασίας ενώ οι άνδρες εμφανίζονται πιο αισιόδοξοι από τις γυναίκες, καταλήγει η δημοσκόπηση.