Ο αριθμός των θυμάτων σεξουαλικών επιθέσεων στα μέσα μαζικής μεταφοράς, οι οποίες καταγράφηκαν από τις δυνάμεις επιβολής του νόμου στη Γαλλία, πρώτο τουριστικό προορισμό παγκοσμίως, αυξήθηκε κατά 86% σε σχεδόν 10 χρόνια, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύτηκε σήμερα.
Το 2024, 3.374 θύματα σεξουαλικών επιθέσεων στις γαλλικές δημόσιες συγκοινωνίες καταγράφηκαν από τις υπηρεσίες της αστυνομίας και της χωροφυλακής, δηλαδή, αριθμός μεγαλύτερος κατά 6% σε σύγκριση με το 2023 και κατά 86% σε σύγκριση με το 2016, διευκρινίζει η μελέτη του Παρατηρητηρίου Διυπουργικής Αποστολής για την Προστασία των Γυναικών (Observatoire de la mission interministérielle pour la protection des femmes – Miprof).
Αυτοί οι αριθμοί αντιστοιχούν στην αύξηση των θυμάτων που καταγράφηκαν για σεξουαλική βία, σε όλα τα μέσα μεταφοράς, με 122.600 εγκλήματα και αδικήματα το 2024 (+7%).
Στο Παρίσι και την περιφέρειά του, έρευνα που διεξήγαγε η τοπική αρχή διαχείρισης μέσων μεταφοράς (RATP) κατέδειξε πως επτά στις 10 γυναίκες δέχτηκαν τέτοιου είδους επιθέσεις στις παριζιάνικες συγκοινωνίες κατά τη διάρκεια της ζωής τους.
Πάνω από το 50% (συγκεκριμένα 56%) των γυναικών που ερωτήθηκαν δηλώνει πως δεν νιώθει ασφαλές στους χώρους του σιδηροδρομικού δικτύου του Παρισιού και 80% εκμυστηρεύτηκε πως βρίσκεται σε επαγρύπνηση, σύμφωνα με αυτή τη μελέτη του γραφείου ENOV, την οποία διεξήγαγε η Miprof.
Οι γυναίκες παραμένουν οι κύριοι στόχοι στα γαλλικά μέσα μεταφοράς: αντιπροσωπεύουν το 91% των θυμάτων, σύμφωνα με την έρευνα της Υπουργικής Στατιστικής Υπηρεσίας Εσωτερικής Ασφαλείας (SSMSI), την οποία επικαλείται το Παρατηρητήριο. Τα ¾ εξ αυτών (75%) είναι ηλικίας κάτω των 30 ετών, το 36% ανήλικες.
Όλοι σχεδόν οι φερόμενοι δράστες (99%) είναι άνδρες. Μονάχα το 7% των θυμάτων υπέβαλε καταγγελία, έναντι 2% το 2016.
«(…) Ο δημόσιος χώρος, και ειδικά τα δίκτυα μέσων μαζικής μεταφοράς, παραμένουν ένας τόπος όπου οι γυναίκες εκτίθενται σε σεξιστική και σεξουαλική βία, μόλις εισέλθουν εκεί» επισημαίνει η γενική γραμματέας της Miprof Ροξάνα Μαρατσινεάνου.
«Όταν μία γυναίκα ή ένα κορίτσι τροποποιούν τα ωράριά τους ή τις διαδρομές τους λόγω του φόβου ότι θα δεχτούν επίθεση, πρέπει να μας κάνει να διερωτώμαστε σχετικά με την ελευθερία της πρόσβασης όλων των πολιτών στις δημόσιες υπηρεσίες μεταφορών» εκτιμά η πρώην υπουργός Αθλητισμού (2018-2022).
Πηγή: ΑΠΕ