Στον αστραφτερό κόσμο της μόδας οι πλούσιες καμπύλες εξακολουθούν και αποτελούν ταμπού. Ιδού όμως μια έκθεση για τη μόδα και την plus size γυναίκα και το ταμπού του πάχους.

Οι πλούσιες καμπύλες και τα ροζ μάγουλα της Μαντάμ ντε Σεν Μορίς καλωσορίζουν τους επισκέπτες στην γκαλερί 80WSE. Στο πορτρέτο η αριστοκράτισσα του 18ου αιώνα, έργο του Ζοζέφ Ντιπλεσί, απεικονίζεται με το διπλοσάγωνο της, τα αφράτα μπράτσα της, το πλούσιο στήθος της και το περίτεχνο φόρεμα της.

«Beyond Measure: Fashion and the Plus-Size Woman» είναι ο τίτλος της έκθεσης που αποδομεί την έννοια «μεγάλο μέγεθος» διατρέχοντας την ιστορία της μόδας. Η έκθεση, τα εγκαίνια της οποίας έγιναν στις 13 Ιανουαρίου, θα φιλοξενείται έως τις 3 Φεβρουαρίου στην γκαλερί 80WSE στο πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης.

uuudfhsf2
Η Μαντάμ ντε Σεν Μορίς

Η λέξη «πάχος», που παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα ταμπού της εποχής μας, έχει αντικατασταθεί από τον ευφημιστικό χαρακτηρισμό «plus size». Η έκθεση, η οποία οργανώθηκε από τους απόφοιτους του Costume Studies Program της Σχολής Στάιναρντ του πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, εξερευνά το πώς μετατοπίζεται η συζήτηση γύρω από τη γυναίκα «plus size» σε σχέση με τη μόδα και το γυναικείο σώμα, εμπεριέχοντας θαυμασμό, νουθεσία και φετιχισμό. Μέσα από μια σειρά φωτογραφιών, βίντεο και διαφημίσεων η έκθεση εξετάζει τη θέση της «plus size» γυναίκας μέσα στη μόδα από την προοπτική των ντιζάινερ, των κατασκευαστών, του ευρέως κοινού και των μεμονωμένων γυναικών. Κι αν δεν μπορείτε να την επισκεφθείτε ένα virtual tour είναι εφικτό.

Η Μαντάμ ντε Σεν Μορίς πρωτοπαρουσιάστηκε από τον Ντιπλεσί στο Salon του 1777. Ο πίνακας έγινε αντικείμενο θαυμασμού τόσο για την ειλικρίνεια του όσο και για τη λεπτομερή απεικόνιση των υφασμάτων. Στόχος των φοιτητών είναι να δείξουν πως η διαπόμπευση του πάχους έχει βαθιές ρίζες που φτάνουν ως τον 19ο αιώνα και πώς τελικά το πάχος ήταν και παραμένει ζήτημα.

uuudfhsf1