Από αθώες φωτογραφίσεις με εσώρουχα μέχρι και πιο προχωρημένες ερωτικά εικόνες, τα κορίτσια της αφίσας συνήθιζαν να σκανδαλίζουν τα χρηστά ήθη των κοινωνιών.
Την ίδια ώρα βέβαια καλούσαν σε μια πρόωρη σεξουαλική επανάσταση, καθώς μιλάμε ακόμα για τις δεκαετίες του 1940 και του 1950.
Πριν έρθει η πραγματική σεξουαλική απελευθέρωση, αυτά τα κορίτσια έκαναν απλώς τα βλέμματα να αλληθωρίζουν. Είτε από πόθο είτε από ντροπή.
Αυτά τα κορίτσια είχαν πάντως μαζί τους οι αμερικανοί στρατιώτες στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, εξαπλώνοντας τη σαγήνη τους στην Ευρώπη και ακόμα πιο μακριά.
Οι εικόνες τους ήταν τώρα παντού, από τους φοριαμούς και τους τοίχους των στρατοπέδων μέχρι και τα πορτοφόλια τους. Και ο αμερικανικός στρατός έβλεπε ανεπισήμως με καλό μάτι την κυκλοφορία τους μέσα στις μονάδες, καθώς τέτοιες εικόνες ανέβαζαν το ηθικό των στρατευμένων νιάτων.
Ακόμα και τα ίδια τα κορίτσια θεώρησαν κάποια στιγμή τιμή το γεγονός ότι βοηθούσαν στην πολεμική προσπάθεια της χώρας τους.
Μόνο που η απήχησή τους είχε γίνει πλέον παγκόσμια. Κάποιες τις ξέρουμε εξάλλου από άλλα μετερίζια και άλλες κατάφεραν να γίνουν ακόμα και σούπερ σταρ.
Όλες ξεκίνησαν όμως ως κορίτσια της αφίσας…
Η «βασίλισσα με τις καμπύλες», όπως την ονόμαζαν, παραμένει ένας μύθος της εποχής. Μια κοπέλα με καθημερινή ομορφιά που μεταμορφώθηκε στο πιο ποθητό πλάσμα της υφηλίου.
Η Μπέτι Πέιτζ με την ανοιχτή σεξουαλικότητα ενέπνευσε τόσα και τόσα κορίτσια να ακολουθήσουν το παράδειγμά της, προκαλώντας μια σωστή κοινωνική επανάσταση.
Γεννημένη το 1923 στο Τενεσί, πέρασε δύσκολα παιδικά χρόνια, μέσα στην ανέχεια και τους καυγάδες των γονιών της. Ο πατέρας της μάλιστα την κακοποιούσε σεξουαλικά.
Παρά το μαρτύριο, ήταν πανέξυπνη και η καλύτερη μαθήτρια του σχολείου. Φοίτησε στο κολέγιο και ασχολήθηκε με πολλά στα πρώτα αυτά χρόνια της, πριν μετακομίσει στα τέλη της δεκαετίας του 1940 στη Νέα Υόρκη για να σπουδάσει υποκριτική.
Εκεί θα την έβρισκε το 1950 ο Jerry Tibbs, το περίεργο αυτό κράμα αστυνομικού και φωτογράφου, με τον οποίο θα έκανε και τις πρώτες προκλητικές φωτογραφίσεις της. Ήταν η στιγμή που περίμενε.
Η αυτοπεποίθηση και η χαρά που έβγαζε στις «πιπεράτες» εικόνες έδειχναν ότι η σεξουαλικότητα δεν είχε τίποτα το ντροπιαστικό. «Θέλω να με θυμούνται ως τη γυναίκα που άλλαξε τα μυαλά του κόσμου αναφορικά με το γυμνό», είχε πει στους «Los Angeles Times».
Και τότε, στον κολοφώνα της καριέρας της το 1957, τα παράτησε όλα και έγινε ερημίτισσα. Η ζωή της πήρε τώρα την κάτω βόλτα. Έφυγε από τον κόσμο τον Δεκέμβριο του 2008, σε ηλικία 85 ετών.
Η Μπέτι Πέιτζ τα ξεκίνησε όλα, άλλη κατάφερε ωστόσο να γίνει τα «πόδια του ενός εκατομμυρίου». Η Μπέτι Γκρέιμπλ έφτασε σε δυσθεώρητα ύψη στα χρόνια του Β’ Παγκοσμίου, με τα πόδια της να γίνονται τέτοιο αντικείμενο λατρείας που πείστηκε τελικά να τα ασφαλίσει. Ναι, για 1 εκατ. δολάρια.
Ο θρύλος θέλει μάλιστα ακόμα και γερμανούς και ιάπωνες στρατιώτες να βάζουν τις φωτογραφίες της στα δικά τους πορτοφόλια. Οι Αμερικανοί την είχαν βάλει ήδη στα αεροπλάνα τους.
Πριν συμβούν όλα αυτά, η Μπέτι Γκρέιμπλ δεν ήταν παρά μια επαρχιωτοπούλα που είχε γεννηθεί το 1916 στο Μιζούρι.
Όλα τα χρωστάει στη μαμά της, που ήθελε να κάνει σώνει και καλά την κόρη αστέρι της showbiz, πηγαίνοντάς τη στο Χόλιγουντ ήδη από τα 13 της. Ποιος να περίμενε πως το κορίτσι που έπαιζε σε κάτι μικρορολάκια θα γινόταν η πιο ακριβοπληρωμένη σταρ στα τέλη των 40s;
Μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας ωστόσο, η πρωτόγνωρη για κορίτσι αφίσας λάμψη της είχε ξεθωριάσει. Ο κόσμος είχε ερωτευτεί πια μια άλλη πρόκληση, Μέριλιν Μονρόε την έλεγαν.
Και ο τελευταίος μάλιστα ρόλος της Γκέιμπλ στο μεγάλο πανί θα ερχόταν αρκετά ειρωνικά δίπλα στη γυναίκα που της έκλεψε τη δόξα (στο «Πώς να παντρευτείτε έναν εκατομμυριούχο» του 1953).
Η Γκέιμπλ παρέμεινε ωστόσο ενεργή στα πράγματα μέχρι και μερικούς μήνες πριν από τον θάνατό της. Πλέον την είχε κερδίσει το σανίδι. Έφυγε από τον κόσμο το 1973, χτυπημένη από καρκίνο των πνευμόνων. Ήταν 57 ετών.
Οι μοιραίες μπούκλες της Βερόνικα Λέικ σαγήνευαν άλλοτε τον αντρικό πληθυσμό όπως λίγα πράγματα σε αυτό τον κόσμο. Γεννημένη στη Νέα Υόρκη το 1922, είχε επίσης μια μαμά που άρχισε να προωθεί την καριέρα της από πολύ τρυφερή ηλικία.
Μόλις τελείωσε το σχολείο λοιπόν, οι γονείς της μετακόμισαν στο Μπέβερλι Χιλς για να σπουδάσει σε μια φημισμένη σχολή υποκριτικής. Η Βερόνικα είχε τη στόφα της σταρ και ήταν πράγματι μεγάλο ταλέντο στην ηθοποιία.
Και παρά το γεγονός ότι από το σινεμά την έμαθε ο πλανήτης, την ερωτεύτηκαν όλοι όταν άρχισε να βγάζει τις πρώτες προκλητικές φωτογραφίες της στα χρόνια του Β’ Παγκοσμίου. Και έγινε κακός χαμός.
Η ζωή της μετέπειτα δεν είχε ωστόσο την ίδια πορεία. Άλλοι έλεγαν πως ήταν δύστροπη στις συνεργασίες της και η μαμά της ισχυριζόταν διαχρονικά ότι είχε διαγνωστεί με σχιζοφρένεια. Όποια κι αν ήταν η αλήθεια, η Βερόνικα Λέικ είδε την καριέρα της να τελειώνει ουσιαστικά όταν έκοψε κοντά τα μαλλιά της.
Έκανε κάποιες σποραδικές δουλειές στις δεκαετίες του 1950 και του 1960, όχι πάντα στη showbiz, και βυθίστηκε τελικά στον κόσμο του αλκοόλ. Από νεφρική ανεπάρκεια και ηπατίτιδα πέθανε το 1973, στα 50 της.
Ήταν πια τόσο στα αζήτητα που οι στάχτες της παρέμειναν στο αποτεφρωτήριο για 3 ολόκληρα χρόνια.
Η πληθωρική σεξοβόμβα που θα γινόταν γνωστή ως το αντίπαλο δέος της Μέριλιν γεννήθηκε το 1933 στην Πενσιλβάνια ως Βέρα Τζέιν Πάλμερ. Η Τζέιν παντρεύτηκε στα 17 της τον 20χρονο Πολ Μάνσφιλντ, έκανε αμέσως παιδί και ζούσε ως νοικοκυρά.
Έκανε κάποια μαθήματα υποκριτικής και κάποια στιγμή βγήκε εκεί έξω να βρει δουλειά για να συμβάλει στο οικογενειακό εισόδημα. Στις αρχές της δεκαετίας του 1950 έκανε την κίνηση-ματ, έπεισε τον σύζυγό της να μετακομίσουν στο Χόλιγουντ.
Αφού χώρισε και μέχρι να υπογράψει το πρώτο συμβόλαιό της με τη Warner Bros το 1955, πέρασε αναγκαστικά από την επικράτεια των προκλητικών φωτογραφίσεων. Και ήταν αυτό που θα έδινε την τεράστια ώθηση στην καριέρα της.
Ως μια πιο προκλητική εκδοχή της Μέριλιν ήταν τώρα γνωστή, μια εκδοχή που σιχαινόταν η ίδια η Μέριλιν: «Ξέρω πως είναι υποτίθεται κολακευτικό να σε μιμούνται, αλλά το κάνει τόσο άγαρμπα, τόσο χυδαία, μακάρι να μπορούσα να της κάνω μήνυση».
Παρά το γεγονός ότι ήταν εντυπωσιακά έξυπνη, περιέφερε το στερεότυπο της αλαφροΐσκιωτης ξανθούλας. Πραγματικός σίφουνας ήταν όμως, έκανε τρεις γάμους, απέκτησε 5 παιδιά και της χρέωναν τόσα και τόσα ειδύλλια.
Όλα θα έπαιρναν απρόοπτο τέλος τον Ιούνιο του 1967, όταν σκοτώθηκε σε ένα τροχαίο. Ήταν μόλις 34 ετών.
Γεννήθηκε στην επαρχία της Αγγλίας το 1931, ήταν ωστόσο φτιαγμένη για μεγάλα πράγματα. Και το ήξερε μάλλον από μικρή: «Θα γίνω σταρ του σινεμά, με πισίνα και ένα κρεμ τηλέφωνο», έγραψε σε σχολική έκθεση στα 9 της.
Ήδη από τα 13 της έπαιρνε μέρος σε καλλιστεία, λέγοντας ψέματα πως ήταν 17. Και σήμερα ξέρουμε πως άρχισε τις προκλητικές πόζες σε μια ηλικία που παραήταν νωρίς και ανεπίτρεπτο κάτι τέτοιο.
Η ίδια έλεγε ωστόσο αργότερα πως το έκανε εσκεμμένα, γιατί αυτό θα την έβαζε στα μεγάλα κινηματογραφικά σαλόνια. Σπούδασε υποκριτική και ανέλαβε με προθυμία προκλητικούς ρόλους στο πανί.
Όλα αυτά απέδωσαν και με το παραπάνω, οι Βρετανοί είχαν βρει τη δική τους Μέριλιν. «Βάσισα την καριέρα μου στους άντρες, το σεξ και τα λεφτά. Και με αυτή τη σειρά», είπε η ίδια αργότερα.
Τα σκανδαλοθηρικά περιοδικά την αγαπούσαν όσο καμιά. Όλα αυτά της χάρισαν πλούτο και δόξα. Ως το 1956 ζούσε πράγματι σε μια έπαυλη 23 υπνοδωματίων, με πισίνα και ένα κρεμ τηλέφωνο.
Παντρεύτηκε 3 φορές, απέκτησε 2 παιδιά και έφυγε από τον κόσμο το 1984, χτυπημένη από καρκίνο. Ήταν 52 ετών. Ο τελευταίος άντρας της δεν άντεξε τον χαμό της, αυτοκτόνησε λίγες μέρες μετά την κηδεία της.
Τι άλλο να ειπωθεί για την κινούμενη πρόκληση; Γεννημένη ως Νόρμα Τζιν Μόρτενσον τον Ιούνιο του 1926, η γυναίκα που θα μάγευε όλη την υφήλιο έζησε δύσκολα παιδικά χρόνια, μπαινοβγαίνοντας σε ορφανοτροφεία και ανάδοχες οικογένειες.
Για να γλιτώσει από όλα αυτά, παντρεύτηκε το 1942, 16 χρονών κορίτσι, έναν άντρα. Ο οποίος όταν έφυγε για το μέτωπο του Β’ Παγκοσμίου, άφησε τη γυναίκα του να εργάζεται σε ένα εργοστάσιο πυρομαχικών.
Εκεί την ανακάλυψε ένας φωτογράφος και τα υπόλοιπα είναι προφανώς ιστορία. Μέχρι το 1946, όταν υπέγραψε το συμβόλαιο με τη 20th Century Fox, οι δυο τους είχαν ήδη χωρίσει. Η προκλητική ξανθιά άρχισε να αποκαλεί τον εαυτό της Μέριλιν, κι έτσι θα τη μάθαινε η οικουμένη.
Μερικά χρόνια και λίγα ρολάκια αργότερα, θα ήταν και πάλι άνεργη. Τότε ήταν που έκανε την περιβόητη γυμνή φωτογράφιση, η οποία ήρθε στο φως αργότερα και απείλησε την καριέρα της. Το κοινό ωστόσο φαινόταν διατεθειμένο να τα ξεχάσει όλα. «Πεινούσα» είπε απλώς η Μέριλιν.
Όταν πέθανε το 1962, στα 36 της, από υπερβολική δόση βαρβιτουρικών, το Χόλιγουντ έχασε ένα από τα μεγαλύτερα αστέρια του.
Η εκρηκτική ντίβα γεννήθηκε το 1921 στη Μινεσότα, ως κόρη ενός αξιωματικού του στρατού και μιας ηθοποιού. Και ήταν ξανά επιθυμία της μαμάς να μάθει η κόρη μουσική και υποκριτική μπας και βρει μια θέση στη showbiz.
Μόλις μεγάλωσε λίγο, η μαμά την έστειλε να σπουδάσει υποκριτική στο Λος Άντζελες. Ως γραμματέας εργαζόταν σε έναν γιατρό όταν θα την ανακάλυπτε ο ίδιος ο Χάουαρντ Χιουζ.
Ο θρυλικός παραγωγός την πήρε στα 19 της να παίξει σε μια ταινία και δεν τσιγκουνεύτηκε τα έξοδα για να της φέρει την αναγνωρισιμότητα που ονειρευόταν. Μεταξύ αυτών, ο μεγαλομανής Χιουζ κανόνισε και μια σειρά προκλητικών φωτογραφίσεων, που εκτίμησε ιδιαίτερα το αμερικανικό Ναυτικό.
Παρά το γεγονός ότι οι πικάντικες εικόνες έδιναν έμφαση στο πλούσιο στήθος της, εκείνη βάλθηκε να δείξει σε όλους πως ήταν πολλά περισσότερα από μερικές χυμώδεις καμπύλες. Το καθεστώς του sex symbol δεν θα το έχανε, έπαιξε ωστόσο και καλούς ρόλους, όπως στο «Οι άνδρες προτιμούν τις ξανθιές» (1953), πλάι στη Μέριλιν.
Όταν πέρασε η κινηματογραφική της απήχηση, πέρασε στο σανίδι και την τηλεόραση και έζησε ως το 2011, πεθαίνοντας στα 89 της.