Το 1990 ο Tim Berners-Lee εφηύρε τον παγκόσμιο ιστό, ή πιο γνωστό ως world wide web. Με αυτή του την επινόηση ονειρευόταν ένα μέλλον στο οποίο οι άνθρωποι θα μπορούσαν να διασυνδεθούν, σε όποιο σημείο του πλανήτη βρίσκονταν, ανεξάρτητα από θρησκεία, εθνικότητα, φυλή ή οικονομική δυνατότητα. Η προβολή ενός μέλλοντος όπου τα πάντα θα είναι συνδεδεμένα και θα επικοινωνούν μεταξύ τους δημιούργησε μία ίντριγκα αλλά και μία ανυπομονησία στον παγκόσμιο πληθυσμό καθιστώντας την χρήση ίντερνετ -πλέον- μία από τις βασικές συνήθειες της ανθρωπότητας.
Σίγουρα όμως ο Berners-Lee δεν μπορούσε να φανταστεί πως σχεδόν δύο δεκαετίες αργότερα ένας άνδρας στην Αλάσκα θα πωλούσε το πρόσωπο του και το κορμί του συνολικά, ως άλλο αγροτεμάχιο, σε εταιρείες που ήθελαν να διαφημιστούν… Ο κατά κόσμον Billy Gibby, ή Hostgator Μ. Dotcom (ο άνδρας άλλαξε το όνομά του μετά την πώλησή του σε εταιρεία παροχής internet hosting), ή Billy the Human Billboard, είχε «χτυπήσει» 24 τατουάζ κυρίως από πορνογραφικές ιστοσελίδες, ενώ όλη του την πλάτη «κοσμεί» το όνομα της εταιρείας Golden Palace. Συνολικά στο κορμί του έχει περίπου 37 τατουάζ για διαφημιστικούς λόγους.
Ο Billy Gibby ξεκίνησε την καριέρα του ως ζωντανός καμβάς μόνιμης ιντερνετικής διαφήμισης το 2007. Η ιστορία πίσω από αυτή την -φαινομενικά- αμφιλεγόμενη επιλογή είναι τόσο στενάχωρη όσο και προβληματική και ακουμπά το πεδίο των ανθρώπινων ορίων. Μέχρι ποιο σημείο μπορούν να φτάσουν αυτά εάν η ανέχεια και η ανάγκη ενός ατόμου φτάσει στο σημείο της επιλογής «ζωή ή θάνατος»; Και μάλιστα μέσα σε ένα κοινωνικό και οικονομικό πλαίσιο ασφυκτικής πίεσης όπου επηρεάστηκε από την παγκόσμια οικονομική κρίση.
Τα παράδειγμα των ανθρώπων, κυρίως μεσοαστικών στρωμάτων, που βρέθηκαν ξαφνικά χωρίς δουλειά και με τον κίνδυνο κατάσχεσης της περιουσίας τους ή της έξωσης για οφειλές στεγαστικών δανείων πάρα πολλά, ειδικά στις Ηνωμένες Πολιτείες. Σε αυτή την κατηγορία ανήκει και ο Hostgator Μ. Dotcom.
Οικογενειάρχης, πατέρας 5 παιδιών από το Άνκορατζ της Αλάσκα, βρέθηκε, το 2007 στην δυσάρεστη θέση να χάσει την δουλειά που είχε στο τοπικό ταχυδρομείο και ταυτόχρονα να απειλείται η οικογένεια του με έξωση από το σπίτι της.
Ο Gibby έπρεπε να δράσει άμεσα και διάβασε στο ίντερνετ πως είχε αρχίσει να γίνεται μόδα η πώληση κομματιών του σώματος για διαφημιστικούς σκοπούς μέσω των τατουάζ με λογότυπα ή τα url από τις σελίδες των εταιρειών. «Άρχισα να στέλνω emails σε εταιρείες και να βγάζω το σώμα μου σε δημοπρασία, μέρα και νύχτα», σχολίασε ο Billy Gibby ενώ πρόσθεσε «δεν ήθελα να κάνω κάτι παράνομο για να βγάλω λεφτά, οπότε σκέφτηκα ότι θα θυσιάσω το πρόσωπο μου για να έχουμε κάπου να μείνουμε».
Ο Billy άρχισε να παίρνει προσφορές για το πρόσωπό του που ξεκινούσαν από 300 δολάρια ενώ έφτασαν μέχρι και τα 1.000, όταν αυτή η πρακτική απέκτησε ακολούθους στις ΗΠΑ. Κάποτε του ζήτησαν να χτυπήσει ακόμα και στο πέος του αλλά αρνήθηκε. Τώρα μπορεί και να το έχει μετανιώσει βέβαια καθώς «όλα τα πράγματα έχουν την τιμή τους», όπως απάντησε σε συνέντευξή του το 2013.
Ο Lance Custen, CEO της Host Gator, της εταιρείας παροχής server και hosting, όπου ο «άνθρωπος διαφημιστική πινακίδα» χτύπησε το πρώτο του διαφημιστικό τατουάζ στο πίσω μέρος του λαιμού, ανέφερε στην σελίδα AOL News: «Η προοπτική της… μόνιμης διαφήμισης μέσω των τατουάζ μας φάνηκε από την αρχή εξαιρετική. Πρωτότυπη και πρωτοπόρα ιδέα. Ήταν μία πρώτης τάξεως επένδυση για εμάς. Ο Billy είναι ένας εξαιρετικός τύπος. Είναι επαγγελματίας μποξέρ και έχει δωρίσει το νεφρό του ως δωρητής οργάνων».
Εκεί όμως που τα πράγματα άρχισαν να γίνονται αρκετά περίεργα (να θυμίσουμε πως εκείνη την περίοδο ο Gibby είχε μόλις ένα διαφημιστικό τατουάζ) ήταν όταν ο απελπισμένος άνδρας δέχτηκε να αλλάξει στο ληξιαρχείο το όνομά του, μετατρέποντάς το σε Hostgator Μ. Dotcom. Βαφτίστηκε λοιπόν εξ νέου με το όνομα της εταιρείας που χτύπησε πρώτη τον πλειοδοτικό διαγωνισμό του σώματός του. Το ποσό που πήρε για αυτή την αλλαγή ήταν 15.000 δολάρια.
Ο Hostgator Μ. Dotcom ήθελε να μπει και στο βιβλίο Γκίνες καθώς η εταιρεία Golden Palace τον προσέγγισε για να… ξαναβαφτιστεί. Επειδή όμως είχε ακόμα συμβόλαιο με την Host Gator, αν η Golden Palace αγόραζε το όνομά του, τελικά, τότε αυτό θα γινόταν το πιο μακροσκελές στον πλανήτη: Goldenpalacedotcom Hostgatordotcom!
Ο Billy Gibby διαγνώστηκε με διπολική διαταραχή. Πάλευε με την ψυχική του ασθένεια για χρόνια αλλά όπως αναφέρει και ο ίδιος «πίστευα λανθασμένα πως το να έχεις ένα ψυχικό νόσημα είναι δείγμα φυσικής αδυναμίας. Άρα προσπαθούσα πάντα να -υποκρίνομαι- πως είμαι σκληρός». Ο ίδιος παραδέχεται πλέον πως η διπολική διαταραχή ευθύνεται για τις εν θερμώ αποφάσεις που πήρε από το 2007 και έπειτα, ακόμα και αν «ήταν για καλό σκοπό», όπως χαρακτηριστικά είπε.
Ο άνδρας από την Αλάσκα, εν γνώσει του, είχε γίνει ένα «τέρας του τσίρκου». Τα media τον κανιβάλισαν σε τέτοιο βαθμό όπου έγιναν γνωστές όλες οι λεπτομέρειες της προσωπικής του ζωής στην Αμερική. Εκείνος χωρίς να μπορεί να ελέγξει τις επιπτώσεις των αποφάσεων που πήρε έγινε εύκολο θήραμα για δημοσιογράφους που ήθελαν εύκολα νούμερα αλλά και εταιρίες που θα έκαναν τα πάντα για να διαφημιστούν με τρόπο που θα αύξανε τις πωλήσεις τους.
Τα βλέμματα των συμπολιτών του Gibby έκοβαν σαν ξυράφια. Όπου και να αναζητούσε δουλειά τα κοινωνικά στερεότυπα του έκοβαν κάθε τύχη για μία φυσιολογική ζωή. Η πρώτη αντίδραση ήταν μία ματιά περιφρόνησης και άρνηση απέναντι στον «σίγουρο εγκληματία, αλλιώς γιατί να έχει τατουάζ στο πρόσωπο;».
Ο Billy Gibby ωστόσο στράφηκε σε ειδικό και με την κατάλληλη θεραπεία κατάφερε να ελέγξει την διαταραχή του. Τα βλέμματα πια δεν τον επηρεάζουν, ούτε τον καταθλίβουν. Μάλιστα όπως λέει ο ίδιος «στο κέντρο που με δέχτηκαν για θεραπεία κατάφερα να βρω μία κανονική δουλειά σαν ειδικός σύμβουλος υποστήριξης ατόμων με την ίδια ψυχική διαταραχή με εμένα».
Η τελευταία στροφή πριν θέσει την ζωή του σε μία σταθερή πορεία όμως θα έρθει όταν καταφέρει να αφαιρέσει τα τατουάζ από το πρόσωπό του. Κάτι που επιθυμεί διακαώς. Ο ίδιος είπε πως «έχω ακόμα κενά στο σώμα μου που μπορεί να κάποιος να διαφημιστεί». Επειδή όμως αυτός ο φαύλος κύκλος έπρεπε να σταματήσει ο Hostgator Μ. Dotcom δημιούργησε μία ηλεκτρονική καμπάνια ανεύρεσης χρημάτων από το 2015. Ο στόχος του ήταν τα 20.000 δολάρια, τα οποία μετά από 2 χρόνια κατάφερε να μαζέψει και σύμφωνα με συνέντευξη που έδωσε τον περασμένο Ιούνιο είναι «πλέον ελεύθερος από τα περίεργα βλέμματα». Ενώ απελευθερωμένος πια τόνισε «έχασα το μέτρημα πόσες ήταν οι χειρουργικές επεμβάσεις που έκανα. Αλλά χαλάλι τους».