Μία Κυριακή, σχετικά πρόσφατα, ανέβηκα τις σκάλες ενός μεγάλου εμπορικού κέντρου, αναζητώντας ένα ποτήρι καφέ. Κατευθύνθηκα προς ένα από τα καταστήματα που βρίσκονταν απέναντί μου, αναζητώντας κρύο καφέ. «Ένα vanilla bean frappuccino», ζήτησα στην κοπέλα που περίμενε απέναντί μου. «Αν μπορείτε θα ήθελα να μου τον σερβίρετε στο χάρτινο ποτήρι που έχετε δίπλα σας», πρόσθεσα, κοιτάζοντας προς το μέρος της. Γράφει ο Γιώργος Λαμπίρης «Να ρωτήσω αν γίνεται…», απάντησε λίγο διστακτικά εκείνη. «Σας το λέω γιατί στα χάρτινα ποτήρια σερβίρουμε συνήθως τα ζεστά ροφήματα, ενώ εσείς έχετε διαλέξει παγωμένο», βιάστηκε να εξηγήσει. Αφού έγινε δεκτή η επιθυμία μου, περίμενα στη σειρά για το ρόφημα. Και το ποτήρι…
Τα ποτήρια και ο Ηρακλειώτης
Στο διαγωνισμό που πραγματοποίησε για το 2016 η Starbucks σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική, επικράτησαν τρεις υποψήφιοι. Η Sandra Margveliani, που εργάζεται σε ένα από τα καταστήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο αποτύπωσε το σχέδιό της στο μεγάλο ποτήρι της Starbucks (Venti). Η Οlya Ravcheeva από τη Μόσχα με σπουδές στη σχολή καλών τεχνών, δημιούργησε το μεσαίο μέγεθος (grande).
Η Starbucks σε αριθμούς…
Για να έχουμε λίγοι πιο σαφή εικόνα σε ό,τι αφορά στα μεγέθη, ο επιχειρηματικός κολοσσός που δραστηριοποιείται στο χώρο του καφέ είχε το 2015 συνολικά έσοδα, τα οποία ανήλθαν στα 19,2 δισ. δολάρια παγκοσμίως, σημειώνοντας αύξηση 17%. Η εταιρεία ξεκίνησε να λειτουργεί το 1971 και σήμερα διατηρεί 23.921 καταστήματα σε 71 χώρες του πλανήτη.