Χριστούγεννα και Άγιος Βασίλης πάνε αναγκαστικά χέρι χέρι, αν και ο άγιος συνηθίζει να κρατά στο δικό του χέρι ένα παγωμένο μπουκάλι Coca-Cola. Κι αυτό γιατί ο κολοσσός των αναψυκτικών έχει κάνει περισσότερα για την καθιέρωση της κόκκινης εικόνας του χειμωνιάτικου αγίου από όλη την Ιστορία μαζί! Αν και για να είμαστε δίκαιοι, στην ερώτηση αν είναι ο Άγιος Βασίλης ένα ακόμα μαρκετίστικο υποπροϊόν της Coca-Cola, η απάντηση οφείλει να είναι αρνητική: παρά τη μακροχρόνια διαφημιστική της καμπάνια με τον χαρωπό και χοντρούλη γεράκο των Χριστουγέννων, αυτός δεν ξεπήδησε από το σχεδιαστήριο του αναψυκτικού ή τουλάχιστον όχι αποκλειστικά από κει. Οι ιστορικοί πιστεύουν σήμερα ότι ακόμα και τα χρώματα έλκουν την καταγωγή τους από τον ίδιο τον Άγιο Νικόλαο, τον αρχιεπίσκοπο Μύρων του 4ου αιώνα μ.Χ. Ο άγιος της Ορθόδοξης αλλά και της Καθολικής Εκκλησίας ήταν η απόλυτη ενσάρκωση της χριστιανικής ηθικής και απέκτησε φήμη για τα νομίσματα που έβαζε στα παπούτσια όσων είχαν ανάγκη, δίνοντας έτσι υπόσταση στο πνεύμα του χριστουγεννιάτικου αγίου με τα δώρα. Πολύ πριν από την Coca‑Cola, ο Άγιος Νικόλαος απαθανατιζόταν στην εικονογραφία της εποχής φορώντας ένα κόκκινο παλτό. Αν και είναι αλήθεια ότι η συνήθης αναπαράσταση που έχουμε σήμερα για τον Άγιο Νικόλαο που έγινε Άγιος Βασίλης δεν προέρχεται από την παράδοση ούτε και τις πένες των πρωτεργατών των Χριστουγέννων, αλλά είναι μια γερή παρακαταθήκη της Coca-Cola και της μακροχρόνιας διαφημιστικής της εκστρατείας. Ο σύγχρονος Άγιος Βασίλης είναι ντυμένος στα έντονα χρώματα του λογοτύπου του αναψυκτικού (κόκκινο και άσπρο), κι αυτό γιατί δεν προέρχεται από τον Βόρειο Πόλο αλλά από την Ατλάντα των ΗΠΑ.
Thomas Nast: Ο «παππούς» του Άγιου Βασίλη
Norman Rockwell: Ο «πατέρας» του σύγχρονου Άγιου Βασίλη
The Coca-Cola Company, Haddon Sundblom και γεννηθήτω Santa Claus