Μηχανικά προβλήματα ή καθυστερήσεις λόγω καιρικών συνθηκών μπορεί να αναγκάσουν μια αεροπορική εταιρεία να ανταλλάξει τελευταία στιγμή ένα αεροσκάφος με κάποιο άλλο, κάτι που συνεπάγεται και αλλαγή θέσης για τους επιβάτες της πτήσης.
Επίσης, η καλύτερη εξυπηρέτηση ΑμεΑ ή η αναγκαστική εύρεση χώρου για κάποιον (ο μη γένοιτο) νεκρό επιβάτη, επίσης έχουν το ίδιο αποτέλεσμα.
Σύμφωνα, μάλιστα, με τον αεροσυνοδό Bobby Laurie και τις δηλώσεις του στο Conde Nast Traveler «θα μπορούσατε να μετακινηθείτε, κυριολεκτικά, για οποιονδήποτε λόγο. Ακόμη κι αν έχετε επιλέξει μία θέση, αυτή δεν είναι δική σας».
Όποια κι αν είναι η αιτία, ωστόσο, που η αεροπορική εταιρεία αναγκάζεται να σας μετακινήσει σε άλλη θέση, ο επιβάτης δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να είναι σίγουρος ότι θα καθίσει στη θέση που επέλεξε.
Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα και σύμφωνα με δηλώσεις του Christian Nielsen, Διευθύνοντα Συμβούλου της AirHelp «όταν αγοράζετε ένα αεροπορικό εισιτήριο στην ουσία πληρώνετε την μεταφορά σας από το σημείο Α στο σημείο Β, και όχι μία συγκεκριμέη θέση στο αεροσκάφος, ακόμη κι αν πληρώνετε επιπλέον προκειμένου να επιλέξετε την δική σας θέση».
Όπως χαρακτηριστικά διευκρίνισε ο Nielsen, οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες θα προσπαθήσουν να μεταφέρουν σε ίδια ή καλύτερη θέση τους επιβάτες που πρόκειται να σηκώσουν από την υπάρχουσα θέση τους.
Αν, ωστόσο, κάποιος έχει πληρώσει για πρώτη θέση και μεταφερθεί σε οικονομική, τότε θα πρέπει να περιμένει την οικονομική διαφθορά σε επιστροφή χρημάτων. Καλό είναι, ωστόσο, ο επιβάτης να κρατάει και τις δύο κάρτες επιβίβασης όταν η αλλαγή πραγματοποιηθεί ήδη από την πύλη ή να κρατήσει το όνομα του υπαλλήλου αν η αλλαγή πραγματοποιηθεί μέσα στο αεροσκάφος.
Στην πρώτη περίπτωση, εάν δεν είστε ικανοποιημένοι με την νέα σας θέση ρωτήστε αν υπάρχει κάποια καλύτερη σε εναλλακτική πτήση προς τον ίδιο προορισμό την ημέρα που ταξιδεύετε.
Στην περίπτωση, αυτή ωστόσο και αν η εναλλακτική πτήση σας μεταφέρει δύο ώρες αργότερα στον προορισμό σας από την ώρα που είχατε υπολογίσει, αναλόγως την χώρα προέλευσης της αεροπορικής εταιρείας, δικαιούστε αποζημίωση ακόμη και 400% της τιμής του εισιτηρίου που έχετε πληρώσει.
Αν η μετακίνηση πραγματοποιηθεί εσωτερικά και οι αεροσυνοδοί δεν μπορούν να σας εξασφαλίσουν επιστροφή χρημάτων, αυτό που μπορούν να κάνουν είναι να σας υποσχεθούν μια άκρως απολαυστική ταξιδιωτική εμπειρία παρέχοντάς σας δωρεάν ποτά, γεύματα, και ταινίες, ειδικά, μάλιστα, όταν πρόκειται για ευγενικούς και άμεσα συνεργάσιμους επιβάτες.