Πρόκειται για ένα τα πιο ιδιαίτερα, εντυπωσιακά κι επιβλητικά αξιοθέατα στη Βαρκελώνη, που προσελκύει χιλιάδες επισκέπτες, οι οποίοι δεν χάνουν την ευκαιρία να βρεθούν σε αυτό και να θαυμάσουν από κοντά τη μοναδικότητά του.

Ο λόγος, φυσικά για το Casa Batlló, το αρχιτεκτονικό «διαμάντι» του Gaudí που κουβαλάει τον δικό του συναρπαστικό θρύλο, ο οποίος σχετίζεται με τον Άγιο Γεώργιο, ο οποίος γιορτάζει σήμερα 23 Απριλίου και είναι ο προστάτης της Καταλονίας. Κατασκευάστηκε το 1877 από τον Emilio Sala Cortés, ενώ το 1903 αγοράστηκε από τον Josep Batlló y Casanovas, έναν βιομήχανο κλωστοϋφαντουργίας ο οποίος έδωσε «λευκή» επιταγή στον σπουδαίο Antoni Gaudí να ξετυλίξει το καλλιτεχνικό του ταλέντο και να το αναμορφώσει, όπως αυτός επιθυμούσε.

Κάζα Μπατλιό

Το Casa Batlló, που είναι ένα σωστό έργο τέχνης, αναμορφώθηκε πλήρως την περίοδο μεταξύ 1904-1906, με τον Gaudí να αλλάζει ριζικά τόσο την πρόσοψη, όσο και τους εσωτερικούς χώρους, συνδέοντας το κτίριο με τον θρύλο του Αγίου Γεωργίου. Μάλιστα, στην πρόσοψη του εμβληματικού αυτού κριτίου, διακρίνεται ένα σχήμα σαν στέμμα, το οποίο είναι παρόμοιο με τη ράχη ενός δράκου ενώ υπάρχει εκεί και ένας σταυρός, ο οποίος λέγεται πως αντιπροσωπεύει τη λαβή ενός σπαθιού.

Σύμφωνα με τον θρύλο, ο Άγιος Γεώργιος σκότωσε τον δράκο με το σπαθί του για να σώσει την πριγκίπισσα και τους ανθρώπους από την οργή του, ενώ στο σημείο, όπου γέμισε από το αίμα του δράκου, φύτρωσαν κόκκινα τριαντάφυλλα. Με βάση αυτή την ερμηνεία, παρατηρώντας το σχέδιο της οροφής, θα δείτε το σχήμα ενός δράκου, με μικρά τοξωτά ανοίγματα στα δεξιά που σχηματίζουν το κενό κάτω από το λαιμό του.

Κάζα Μπατλιό

Τα μπλε-πράσινα κεραμίδια συμβολίζουν τις φολίδες του δέρματός του, ενώ τα στρογγυλά κεραμίδια που ξεκινούν από την κορυφή σχηματίζουν τη ραχοκοκαλιά του. Στην κορυφή υπάρχει ένας μικρός, στρογγυλός πυργίσκος με έναν σταυρό, που αναπαριστά το σπαθί του Άη Γιώργη που καρφώθηκε στο σώμα του δράκου.

Κάζα Μπατλιό

Ωστόσο, ο Gaudí αναμόρφωσε πλήρως και το εσωτερικό του κτιρίου, δίνοντας έμφαση στο φως. Για το λόγο αυτό, επέκτεινε το αίθριο για να διασφαλίσει ότι το φυσικό φως θα έφτανε σε όλα τα δωμάτια του σπιτιού. Το διακόσμησε με πλακάκια μπλε απόχρωσης σε διαφορετικούς τόνους, ώστε να εξασφαλίζεται η ομοιόμορφη κατανομή του φωτός.