Τα social media είναι ο παράδεισος της αυτοπροβολής. Και έχει αποδειχθεί η κότα με τα χρυσά αυγά για κάθε λογής influencer (ή απλά έξυπνο πλασιέ του εαυτού του). Αυτό που σε γενικές γραμμές δεν ξέρουμε είναι το πόσο χρυσά είναι αυτά τα αυγά που κάνει η κότα. Όπου το συμπαθές πουλερικό ας βάλουμε τον ανερχόμενο βασιλιά των social media το TikTok.
Τον τελευταίο χρόνο, τα κέρδη των μεγαλύτερων αστέρων του TikTok αυξήθηκαν, εν μέρει λόγω των προσπαθειών τους να διευρύνουν τη φήμη τους πέρα από την πλατφόρμα που τους μετέφερε για πρώτη φορά στο στάδιο «διασημότητες». Το περιοδικό Forbes έκανε μια καταγραφή αυτών των αστεριών που αποκομίζουν εκατομμύρια κάνοντας πρακτικά… τίποτα στο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο.
Στην κορυφή της λίστας με τους πλέον πλούσιους TikTokers βρίσκονται δύο αδερφές, οι Charli και Dixie D’Amelio. Κάνοντας πολλές συγκρίσεις με τις αδερφές Kardashian, έχουν τώρα τη δική τους σειρά στο Hulu, The D’Amelio Show. Στη συνέχεια, τον Δεκέμβριο, η Dixie εμφανίστηκε στο Garden και σε εννέα άλλους χώρους για τη σειρά συναυλιών Jingle Ball μαζί με τον Ed Sheeran και τους Jonas Brothers. Και μαζί, οι αδερφές έχουν μια προσοδοφόρα επωνυμία, την Social Tourist, μια κοινοπραξία με τη Hollister που πωλείται σε περίπου 500 από τα καταστήματα. Όλα αυτά βοήθησαν να ωθήσουν τα κέρδη τους στα συνολικά 27,5 εκατομμύρια δολάρια, από λιγότερο από 7 εκατομμύρια δολάρια ένα χρόνο νωρίτερα.
Συνολικά, τα πιο ακριβοπληρωμένα αστέρια του TikTok κέρδισαν 55,5 εκατομμύρια δολάρια το 2021, ποσό κατά 200% υψηλότερo από την τελευταία φορά που μετρήθηκαν οι μισθοί, το 2020. Και ενώ έχουν εστιάσει την προσοχή τους μακριά από το TikTok, εξακολουθούν να κερδίζουν πολλά από τα χρήματά τους -συνήθως 30% έως 50%- από περιεχόμενο χορηγίας, όπου μια εταιρεία πληρώνει για μια ανάρτηση που διαφημίζει τα προϊόντα της.
Καθώς το TikTok έχει αυξηθεί σε πάνω από ένα δισεκατομμύριο χρήστες παγκοσμίως, επιχειρήσεις όπως η Amazon, η Louis Vuitton και η McDonald’s έχουν αγοράσει τέτοιες διαφημίσεις. Τα αστέρια του TikTok μπορούν να χρεώσουν έως και μισό εκατομμύριο δολάρια για μια ανάρτηση, αν και οι περισσότεροι γενικά κερδίζουν κατά μέσο όρο από 100.000 έως 250.00 δολάρια ανά ανάρτηση, υπερδιπλάσιες τιμές από την προηγούμενη λίστα το 2020.
Ας δούμε λοιπόν τους 7 TikTokers που μοιράζονται τις 5 πρώτες θέσεις της λίστας του Forbes.
1. Charli D’ Amelio – 17.5 εκατομμύρια δολάρια
Κανείς δεν είναι πιο πλούσιος από την Charli, η οποία έχει τους περισσότερους ακόλουθους της εφαρμογής (133 εκατομμύρια συνδρομητές στα βίντεό της) και ένα τεράστιο αριθμό επιχειρηματικών συμφερόντων. Καλύπτει τα βασικά – διαφημιστικές χορηγίες από την Invisalign, τα καλλυντικά Morphe και μια νεότερη με την Dunkin’ Donuts – και μετά πολλές περισσότερες.
Στις αρχές του 2021, η Hollister ξεκίνησε την κοινοπραξία της με την Charli και την αδελφή της Dixie, Social Tourist. Ο Fran Horowitz, ο Διευθύνων Σύμβουλος της μητρικής εταιρείας της Hollister, έχει επισημάνει το Social Tourist ως σημαντικό συνεισφέροντα στην αύξηση πωλήσεων της Hollister κατά σχεδόν 10% έως τον Σεπτέμβριο του 2021.) Πλέον οι δύο αδερφές έχουν σειρά στο Hulu. Εκεί η Charli και η Dixie έκαναν το ντεμπούτο σε 10 μίνι τηλεοπτικά επεισόδια. Σε αυτά, το ζευγάρι ανταγωνίζεται για κάτι – ψήσιμο στο ένα, επιτραπέζια παιχνίδια σε ένα άλλο – συνεχίζοντας να ζουν τη ζωής τους μπροστά σε μια κάμερα.
2. Dixie D’ Amelio – 10 εκατομμύρια δολάρια
Η Dixie μπορεί να είναι η μεγαλύτερη αδερφή, αλλά μεγάλο μέρος της φήμης και των κερδών της, συμπεριλαμβανομένων των συμφωνιών Hollister, Hulu και Snap, εξακολουθεί να είναι συνυφασμένη με την πιο δημοφιλή από εκείνη αδελφή της Charli. Η Dixie έχει 57 εκατομμύρια οπαδούς, η Charli 133 εκατομμύρια. Για κάποιο διάστημα, η Dixie προσπάθησε να χαράξει τη δική της καριέρα ως τραγουδίστρια της ποπ.
Το 2021, κυκλοφόρησε δύο τραγούδια, το «Psycho», στο οποίο συμμετείχε ο ράπερ Rubi Rose και χτύπησε στο Νο. 25 του ποπ τσαρτ του Billboard στις ΗΠΑ, και το “F-kBoy”, δανειζόμενος έναν όρο των Gen Z για έναν νεαρό άνδρα που ερωτοτροπεί. Την περίοδο των Χριστουγέννων, η Dixie περιόδευσε ως μέρος της σειράς συναυλιών Jingle Ball, ανεβαίνοντας στη σκηνή στο Ντάλας, τη Βοστώνη και το Σικάγο. Από το σπίτι, έδωσε στους θαυμαστές της πρόσβαση όχι μόνο στην οικογενειακή της ζωή, αλλά και στην ερωτική της ζωή, γεμίζοντας το Twitter της με ερωτικές περιπτύξεις μεταξύ της ίδιας και του φίλου της Noah Beck, ενός άλλου υψηλού προφίλ σταρ του TikTok.
3. Addison Rae – 8,5 εκατομμύρια δολάρια
Το μεγαλύτερο πράγμα στη χώρα της Rae Land τον περασμένο χρόνο ήταν ο χρόνος της στο Netflix. Είχε πρωταγωνιστικό ρόλο στο He’s All That. Στην ταινία, η Rae υποδύεται μία μαθήτρια λυκείου με ένα συμπαθητικό προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και η οποία ξεπερνά το πρώην αγόρι της μέχρι να ασχοληθεί με το νέο της Project.
Όταν το He’s All That έκανε το ντεμπούτο του τον Αύγουστο, κατετάγη για λίγο στο Νο. 1 στο Netflix σε 78 χώρες. Ένα μήνα αργότερα, το Netflix ανακοίνωσε μια νέα συμφωνία με τhν Rae για πολλές ακόμη ταινίες, αλλά δεν αποκάλυψε άλλες λεπτομέρειες. Μακριά από το Χόλιγουντ, ο Rae έχει μια προσοδοφόρα χορηγία με την American Eagle, έναν κορυφαίο ανταγωνιστή της Hollister, της εταιρείας που υποστηρίζει τις D’Amelios. Και έχει τη σειρά Item Beauty – μια κοινοπραξία με τη startup μακιγιάζ Madeby Collective – που πουλά τη μάσκαρα Lash Snack και άλλα προϊόντα σε καταστήματα όπως τα Sephora.
4. Bella Poarch και Josh Richards – 5 εκατομμύρια δολάρια
Σε λίγο περισσότερο από ένα χρόνο, η θέση της Poarch έχει εκτοξευθεί στα ύψη, καθιστώντας την πλέον το τρίτο άτομο με τους περισσότερα followers στην εφαρμογή (87 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν εγγραφεί στον λογαριασμό της).
Το ξεκίνημά της έγινε τον Αύγουστο του 2020 όταν δημοσίευσε ένα ανόητο lip-sync βίντεο στο «M to B», ένα τραγούδι ενός Βρετανού ράπερ. Έγινε ο λογαριασμός στο TikTok με τις περισσότερες προβολές το 2020. Γεννημένη στις Φιλιππίνες και μεγαλωμένη στο Τέξας, της άρεσε να παίζει και να τραγουδάει ως παιδί, αλλά οι γονείς της δεν ήθελαν να ασχοληθεί με τη σόουμπι. Έτσι, μετά το λύκειο, η Poarch υπηρέτησε στο ναυτικό των ΗΠΑ ως μηχανικός ελικοπτέρων. Οι χορηγοί την αγαπούν και τον περασμένο χρόνο έκανε διαφημίσεις για την Google, την Prada και το Tinder. Τον Μάιο, η Poarch κυκλοφόρησε το πρώτο της σινγκλ, “Build a Bitch” – έφτασε στο Νο. 56 στο ποπ chart του Billboard – σηματοδοτώντας αυτό που ελπίζει ότι είναι η επόμενη φάση της ως μουσικός.
Ο νεαρός Josh Richards από την πλευρά του κλείνει δουλειές με τεράστιες εταιρείες όπως η Amazon και η CashApp. Ο Richards έχει εφαρμόσει με χαρά αυτή την αύρα του party animal στον υπόλοιπο εμπορικό τομέα του στο προφίλ του στην εφαρμογή. Υπάρχουν τα ενεργειακά ποτά του Ani, τα οποία πωλούνται τώρα σε αλυσίδες τόσο μεγάλες όσο τα Walmart, και η εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων, Animal Capital, που ίδρυσε ο ίδιος.
Το ρούχο VC συγκέντρωσε 15 εκατομμύρια δολάρια τα οποία και επένδυσε από το PearPop, μια εφαρμογή όπου οι influencers μπορούν να βρουν συνεργάτες μέχρι το Colossal, ένα εργαστήριο γενετικής μηχανικής που στοχεύει να αναστήσει… μαμούθ.
5. Kris Collins και Avani Gregg – 4,75 εκατομμύρια δολάρια
Όπως η Poarch, η Collins είναι ένα άλλο παράδειγμα του πόσο γρήγορα μπορεί κάποιος να συγκεντρώσει φήμη και χρήματα από το TikTok. Πριν από την πανδημία, η Κόλινς ήταν κομμώτρια στο Βανκούβερ. Όταν ο Covid κατέστησε αδύνατη την εργασία για κάποιο χρονικό διάστημα, κατέβασε το TikTok -σε μεγάλο βαθμό μετά από πρόταση του αδερφού της- και έκτοτε συγκέντρωσε εκατομμύρια followers ανεβάζοντας κωμικά βιντεάκια.
Υποδύεται αρκετούς επαναλαμβανόμενους χαρακτήρες, πολλοί από τους οποίους βασίζονται σε μέλη της οικογένειας της, συμπεριλαμβανομένης της μετανάστριας μαμάς της. Κέρδισε τους 41 εκατομμύρια ακολούθους της στο TikTok, οι περισσότεροι από τους οποίους συγκεντρώθηκαν τον τελευταίο χρόνο, και αυτά τα αστεία βίντεο πάνε καλά και στο YouTube, όπου έχει 4,5 εκατομμύρια συνδρομητές. (Αυτό είναι ένα σημαντικό σημείο. Το χιούμορ της Collins είναι φιλικό προς την οικογένεια, η οποία έχει κλείσει δουλειές με επωνυμίες όπως η Hershey, Lionsgate και Pantene και οι οποίες την έχουν πλημμυρίσει με χορηγίες.
Τέλος το καλοκαίρι του 2019, η Gregg έγινε διάσημη στο TikTok ως κορίτσι κλόουν, δημοσιεύοντας μαθήματα μακιγιάζ, πολλά από τα οποία την έδειχναν ως μια άλλη Harley Quinn με έντονα χρώματα – λευκούς φακούς επαφής, κόκκινα και μπλε αστέρια να καλύπτουν το πρόσωπό της. Την ίδια χρονιά, παράτησε τη δουλειά της ως ναυαγοσώστρια και στη συνέχεια μετακόμισε από την αγροτική Ιντιάνα στο Λος Άντζελες.
Στην Καλιφόρνια, ήταν ένα από τα αρχικά μέλη του Hype House, της κολεκτίβας των influencers της οποίας ο σχηματισμός τον Δεκέμβριο του 2019 σηματοδότησε την αρχή της ανόδου του TikTok στην ποπ κουλτούρα. Πιο πρόσφατα, η Gregg έπαιξε έναν ρόλο σε μια μεταγενέστερη σεζόν της σειράς Chicken Girls, μιας διαδικτυακής σειράς στην οποία πρωταγωνιστεί ως αρχηγός των μαζορετών στο γυμνάσιο και πρωταγωνίστησε στη δική της εκπομπή στο Snap. Ο κόσμος δεν φαίνεται να χορταίνει την νεαρή όπως και τους άλλους νεαρούς αστέρες του TikTok.