Το ταξίδι του πρόκειται να ολοκληρώσει το προσεχές Σαββατοκύριακο, το επαναστατικό αεροσκάφος Solar Impulse.
Πρόκειται για το πρώτο αεροπλάνο που πετά με ηλιακή ενέργεια και έθεσε σαν στόχο να πραγματοποιήσει δοκιμαστικές πτήσεις μεγάλης διάρκειας πάνω από τις ΗΠΑ. Το αεροσκάφος, με χειριστές τους Ελβετούς Μπερτράν Πικάρ και Αντρέ Μπόρσχμπεργκ, είχε απογειωθεί από το Σαν Φρανσίσκο στις 3 Μαΐου και, με ενδιάμεσες στάσεις στο Φίνιξ, Ντάλας, Σεντ Λούις, Σινσινάτι και προσγειώθηκε στην Ουάσιγκτον, στις 16 Ιουνίου.
Το τελευταίο σκέλος του ταξιδιού θα ξεκινήσει το πρωί του Σαββάτου από το αεροδρόμιο «Ντάλας» της Ουάσιγκτον και αναμένεται να φτάσει στο αεροδρόμιο «Τζον Φ. Κένεντι» της Νέας Υόρκης τις πρώτες πρωινές ώρες της Κυριακής.
H πτήση αυτή έχει σκοπό να αποδείξει πως είναι δυνατό ένα αεροσκάφος να πετά νύχτα- μέρα, καλύπτοντας μεγάλες αποστάσεις, χωρίς καθόλου καύσιμο και χρησιμοποιώντας αποκλειστικά την ηλιακή ενέργεια. Οι πιλότοι και εμπνευστές τού εγχειρήματος θέλουν, με την προσπάθειά τους, να αφυπνίσουν κυβερνήσεις και πολίτες σε όλο τον κόσμο για τις «καθαρές» τεχνολογίες και την όσο λιγότερο χρήση ορυκτών καυσίμων.
«Από την αρχή της προσπάθειας, είχαμε καταλάβει πως πρωταρχικός μας στόχος ήταν να καταναλώνουμε όσο το δυνατό λιγότερη ενέργεια» λέει ο Αντρέ Μπόρσχμπεργκ. Πετώντας, νυχθημερόν, χωρίς ίχνος καυσίμου, οι δυο πιλότοι εναλλάσσονται στα χειριστήρια του μικρού κόκπιτ.
Η σχεδόν αθόρυβη απογείωσή του, με τους τέσσερις ηλεκτροκινητήρες του, δείχνει το δρόμο για τη χρήση νέων μορφών ενέργειας, υποστηρίζουν οι δημιουργοί του.
Το αεροσκάφος είναι κατασκευασμένο από ίνες άνθρακα, έχει άνοιγμα πτερύγων 63,4 μέτρα, όσο δηλαδή και ένα Μπόινγκ 747 και βάρος μόλις 1.600 κιλά, όσο δηλαδή ένα μεσαίο αυτοκίνητο.
Ο σχεδιασμός και η κατασκευή του είναι αποτέλεσμα εντατικής δουλειάς 7 χρόνων μιας ομάδας 80 ατόμων, καθώς και άλλων 100 συμβούλων και υποστηρικτών. Οι 12.000 ηλιακές κυψέλες του στην άνω επιφάνεια των πτερύγων τροφοδοτούν με την απαιτούμενη ενέργεια τους τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, ιπποδύναμης μόλις 10 ίππων ο καθένας. Στο τέλος της ημέρας, οι κυψέλες έχουν επαναφορτίσει πλήρως τις μπαταρίες λιθίου βάρους 400 κιλών, έτσι ώστε το αεροπλάνο να συνεχίσει να πετά τη νύχτα.