Αναμένονταν να καταλαγιάσει η σκόνη από την παρουσίαση του Xbox One, οπότε και κάποιες πληροφορίες θα γίνονταν πιο συγκεκριμένες. Ωστόσο, οι φήμες δίνουν και παίρνουν.
Δεν βοηθάει το γεγονός ότι η Microsoft απαντά με μισόλογα και αντιφατικές δηλώσεις στα δύο θέματα στα οποία θέλει απαντήσεις ο περισσότερος κόσμος: τι απαιτήσεις έχει το Xbox One σε ό,τι αφορά στη σύνδεσή του με το ίντερνετ, και πώς συμπεριφέρεται με μεταχειρισμένα ή δανεικά ή νοικιασμένα παιχνίδια;
Σχετικά με το πρώτο, έχουμε τη δήλωση της Microsoft ότι «το Xbox One δεν χρειάζεται να είναι συνεχώς συνδεδεμένο, αν και απαιτεί σύνδεση στο ίντερνετ». Το νόημα της συγκεκριμένης πρότασης παραμένει ασαφές. Το Kotaku έκανε μια προσπάθεια να ξεκαθαρίσει το τοπίο μιλώντας με τον Phil Harrison, αντιπρόεδρο στο τμήμα διαδραστικής ψυχαγωγίας της Microsoft, ο οποίος ανέφερε ότι το Xbox One θα πρέπει να συνδέεται έστω μία φορά ανά 24 ώρες στο ίντερνετ, χωρίς να αναφέρεται τι συμβαίνει αν η κονσόλα δεν καταφέρει να πραγματοποιήσει αυτή τη σύνδεση.
Σε ό,τι αφορά στη διαχείριση των μεταχειρισμένων παιχνιδιών, το ένα σημείο στο οποίο φαίνεται να συμφωνούν οι πάντες στη Microsoft είναι η δήλωση ότι «σχεδιάσαμε το Xbox One έτσι ώστε να επιτρέπουμε στους πελάτες μας να ανταλλάσσουν και να μεταπωλούν παιχνίδια», χωρίς να αποσαφηνίζεται τι ακριβώς σημαίνει αυτό ή τι έχει προβλέψει η Microsoft για αυτή τη δραστηριότητα.
Αυτό που συμβαίνει, από ό,τι φαίνεται, είναι ότι το παιχνίδι που αγοράσαμε, είναι «δεμένο» στο λογαριασμό μας, όπως περίπου συμβαίνει με το Steam.
Όπως ανέφερε ο αντιπρόεδρος των Microsoft Studios, Phil Spencer, στο Edge, είναι σημαντικό να «έχετε περιεχόμενο που είναι δικό σας και σας ακολουθεί. Μπορείτε να έχετε πολλά Xbox One, και το παιχνίδι σας μπορεί να παιχθεί σε όλα τους, χωρίς να χρειάζεται να κουβαλάτε το δισκάκι πέρα δώθε». Θυμίζει σίγουρα τη λογική του Steam. Ωστόσο, ο Spencer παρέμεινε ασαφής σχετικά με το τι γίνεται αν θέλουμε να δανείσουμε το δισκάκι σε ένα φίλο, λέγοντας μόνο ότι «αναγνωρίζουμε ότι η αγορά των μεταχειρισμένων είναι σημαντική και έχουμε σχεδιάσει την κονσόλα από την αρχή με αυτό κατά νου. Θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες γι’ αυτό στο μέλλον».
Μιλώντας στο Eurogamer, ο Phil Harrison προσπάθησε να ξεκαθαρίσει τι συμβαίνει όταν, για παράδειγμα, θέλουμε να παίξουμε ένα παιχνίδι στην κονσόλα ενός φίλου.Το σίγουρο είναι ότι μπορούμε, στο σπίτι του, να μπούμε στο λογαριασμό μας και μέσω αυτού, να παίξουμε στην κονσόλα του φίλου μας. Ωστόσο, για να παίξει ο φίλος μας το παιχνίδι μας μέσω του δικού του λογαριασμού στην κονσόλα του, πρέπει να αγοράσει το παιχνίδι ξανά από την αρχή.
Αυτό, αν λειτουργεί όπως το περιγράφει ο Harrison, σημαίνει ότι δεν μπορούμε ποτέ να δανείσουμε ένα παιχνίδι σε ένα φίλο, αλλά ούτε και να νοικιάσουμε ένα παιχνίδι από ένα κατάστημα που προσφέρει υπηρεσίες ενοικίασης, για παράδειγμα.
Όσο για την αγοραπωλησία μεταχειρισμένων, ο Harrison εμμένει στην (πλέον ενοχλητική) γραμμή ότι η Microsoft έχει «ένα σύστημα με το οποίο θα μπορείτε να πάρετε αυτό το ψηφιακό περιεχόμενο και να πουλάτε ένα παιχνίδι που έχετε παίξει σε κάποιο κατάστημα. Δεν θα ανακοινώσουμε τις λεπτομέρειες σήμερα, αλλά θα το κάνουμε σύντομα».
Όλα τα παραπάνω δεν ακούγονται ενθαρρυντικά, αλλά τουλάχιστον ενδεικτικά του τι σκοπεύει να κάνει η Microsoft με αυτούς τους τομείς. Ή θα ακούγονταν, αν η εταιρία δεν άλλαζε ξανά τροπάριο, με ένα email στο Polygon που σχεδόν ανατρέπει τα σχόλια του Harrison και στο θέμα της σύνδεσης στο ίντερνετ και στο θέμα των μεταχειρισμένων. «Ενώ ο Phil [Harrison] συζήτησε πολλά πιθανά σενάρια γύρω από τα games στο Xbox One, το μόνο που επιβεβαιώσαμε σήμερα είναι ότι σχεδιάσαμε το Xbox One έτσι ώστε να επιτρέπουμε στους πελάτες μας να ανταλλάσσουν και να μεταπωλούν παιχνίδια», αναφέρει το email, επιστρέφοντάς μας πίσω στην αρχή.
Στο μεταξύ, ο Tony Bartel, πρόεδρος του GameStop, της τεράστιας, διεθνούς αλυσίδας καταστημάτων πώλησης παιχνιδιών, για την οποία τα μεταχειρισμένα παιχνίδια αποτελούν μεγάλο και σημαντικό τμήμα της δραστηριότητάς της, εξέφρασε στο Forbes τη σιγουριά του ότι τόσο το Xbox One όσο και το PS4 θα επιτρέπουν τα μεταχειρισμένα παιχνίδια.
«Και η Sony και η Microsoft έχουν πει ότι τα παιχνίδια τους θα μπορούν να μεταπωληθούν, και αυτό ακριβώς περιμέναμε», δήλωσε ο Bartel. «Πρόκειται για έναν αναγνωρισμένο τρόπο να γίνονται πιο οικονομικά αυτά τα games. Και οι τρεις νέες πλατφόρμες το κατανοούν αυτό».
Παρόλα αυτά, καμία από τις παρακάτω δηλώσεις δεν αποσαφηνίζει πώς θα αντιμετωπίζει το Xbox One τα μεταχειρισμένα παιχνίδια, ούτε το τι γίνεται στην περίπτωση δανεισμού ή ενοικίασης (ούτε και το PS4, εδώ που τα λέμε). Πρόκειται για μια πραγματικά παράξενη επικοινωνιακή παράλειψη της Microsoft, ειδικά εφόσον κάθε πλευρά της παρουσίασης του Xbox One μελετήθηκε και προγραμματίστηκε με τέτοια λεπτομέρεια.
Το γεγονός ότι δείχνει να μην έχει συγκεκριμένη στρατηγική για αυτό το θέμα, ή, ακόμα χειρότερα, να έχει και να αρνείται να την αποκαλύψει, γεννά σοβαρές αμφιβολίες στους gamers, που νιώθουν ότι κάποια από τα πιο σημαντικά τους ερωτήματα για τη νέα κονσόλα – που μπορεί να καθορίσουν ακόμη και το αν θα την προτιμήσουν ή όχι, σε σχέση με τον ανταγωνισμό – μένουν επίτηδες αναπάντητα.
Καλό θα είναι να υπάρξει μια ξεκάθαρη απάντηση από την πλευρά της εταιρίας για τα ζητήματα αυτά, και μάλιστα πριν την E3. Εκτός αν ελπίζει ότι ο χαμός με την ανακοίνωση νέων παιχνιδιών θα τραβήξει την προσοχή από τα ζητήματα αυτά – πράγμα όχι πολύ πιθανό.
Πηγή: thegang.gr