Ο όρος Brand Experience ή «εμπειρία μάρκας» είναι μια πολύ σημαντική έννοια που πρέπει να ακολουθεί οποιαδήποτε επιχειρηματική δραστηριότητα.
Για να γίνουμε πιο σαφής, ο όρος αυτός συνδέεται με τις αισθήσεις, τα συναισθήματα, την γνωστική και συμπεριφορική μας ανταπόκριση στο άκουσμα του ονόματος της επιχείρησης σας.
Αυτή η ανταπόκριση προκαλείται από τα ερεθίσματα που εσείς έχετε περάσει στους καταναλωτές. Πιο συγκεκριμένα σχετίζονται και αποτελούν μέρος του σχεδιασμού της ταυτότητας σας μέσω της συσκευασίας, των επικοινωνιών και του μάρκετινγκ. Είτε αυτό είναι κλασικό μάρκετινγκ είτε ψηφιακό.
Για παράδειγμα, αν έχετε μια επιχείρηση που προσφέρει υπηρεσίες για την εγκατάσταση συναγερμών στο σπίτι, σίγουρα θα θέλατε οι καταναλωτές να συσχετίζουν το όνομα της επιχείρησης σας, ας πούμε 4Tec.gr με την υπηρεσία, δηλαδή συστήματα συναγερμών για το σπίτι.
Η διαφήμιση είναι θεμελιώδης για τη δημιουργία και τη διάδοση της ευαισθητοποίησης γύρω από την μάρκα σας στις μάζες. Αυτή η συνεχής διαδικασία αργότερα εκδηλώνεται ως «εμπειρία μάρκας» ενός οργανισμού.
Σε αυτό το σημείο, να ξεκαθαρίσουμε πως η διαφήμιση στο digital marketing γίνεται μέσω των ψηφιακών καναλιών σε αντίθεση με το κλασικό marketing του παρελθόντος που στόχευε τους καταναλωτές μέσω των μέσων μαζικής επικοινωνίας. Πλέον το διαδίκτυο παίζει κυρίαρχο ρόλο στην μετάδοση μιας πληροφορίας γρήγορα και οικονομικά.
Επομένως, για να επιστρέψουμε στο θέμα μας, μια ισχυρή στρατηγική digital marketing, η οποία περιλαμβάνει κατάλληλη διαφήμιση, σωστή προώθηση ιστοσελίδων και κρίσιμη έρευνα αγοράς, δημιουργεί τελικά μια σύνδεση μεταξύ καταναλωτών και προϊόντων ή υπηρεσιών.
Βέβαια θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτική με μια ψηφιακή στρατηγική, καθώς ενώ μια θετική εμπειρία μπορεί να εκτοξεύσει ένα εμπορικό σήμα, ταυτόχρονα τυχόν ανωμαλίες μπορούν να το ωθήσουν προς τα κάτω.
Με τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης (social media) που βασίζονται στην υψηλή και αυξανόμενη πρόσβαση σε εμπορικά σήματα, το υποδειγματικό μάρκετινγκ ή μάλλον το ψηφιακό μάρκετινγκ αναλαμβάνει μεγάλο ρόλο.
Έτσι, καταλαβαίνουμε ότι το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι αναπόσπαστο μέρος της ανάπτυξης και της αξιοπιστίας μιας επιχείρησης. Οι επιχειρήσεις που είναι στο παιχνίδι ψηφιακού μάρκετινγκ μπορούν να επωφεληθούν με περισσότερους από έναν τρόπους.
Κερδοφόρα για όλα τα είδη επιχειρήσεων
Το ψηφιακό μάρκετινγκ επιτρέπει την επιλογή μιας στρατηγικής ανάλογα με τον προϋπολογισμό και επομένως είναι βιώσιμη και για τις μικρές επιχειρήσεις.
Δίνει τη δυνατότητα να προσεγγίσετε ένα ευρύτερο κοινό με μικρότερο κόστος. Από την άλλη πλευρά, ο εξατομικευμένος χαρακτήρας του ψηφιακού μάρκετινγκ επιτρέπει σε εκείνους που εισέρχονται σε ένα ήδη εδραιωμένο κλάδο να κάνουν την παρουσία τους αισθητή.
Βοηθά στην επίτευξη υψηλότερων τιμών μετατροπής (Conversion Rates)
Οι μέθοδοι μάρκετινγκ στο διαδίκτυο μπορούν να βοηθήσουν ένα εμπορικό σήμα να επιτύχει καλύτερα ποσοστά μετατροπής σε πραγματικό χρόνο, προσδιορίζοντας το ποσοστό των θεατών που μετατρέπονται σε οδηγούς και στη συνέχεια σε συνδρομητές και πελάτες.
Αυτό γίνεται με τη βοήθεια μετρήσεων και ιχνών ψηφιακού μάρκετινγκ, όπως μετρήσεις σχετικά με την απόδοση επένδυσης (ROI), τις αυξήσεις πωλήσεων, τους επισκέπτες που επιστρέφουν, τους επισκέπτες πρώτης προβολής επισκεψιμότητας ιστού και πολλά άλλα για να αναλύσουν τη στρατηγική μιας εταιρείας. Αυτή η μέθοδος επιτρέπει στις εταιρείες να παρατηρούν πού πηγαίνουν στραβά και να ενισχύσουν όπου οι αριθμοί δείχνουν καλά αποτελέσματα.
Βέβαια, αυτά δεν μπορεί ο επιχειρηματίας να τα αναλύσει μόνος τους. Θα πρέπει να απευθυνθεί σε μια εταιρεία digital marketing προκειμένου να συνεργαστούν μαζί για την επίτευξη των στόχων της επιχείρησης. Στην Lithos Digital θα βρείτε τους συνεργάτες που ψάχνετε και με μόνο ένα τηλεφώνημα μπορείτε να αποσπάσετε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζεστε ή να λύσετε οποιαδήποτε απορία.
Καλύτερη υποστήριξη πελατών
Υπάρχουν δύο παράγοντες που οδηγούν τους πελάτες σε μια μάρκα: φήμη και υποστήριξη. Οι πελάτες επιθυμούν να συνδέονται με εμπορικά σήματα που έχουν άψογο όνομα στην αγορά και εκείνα που τους αντιμετωπίζουν ως βασιλιάδες.
Το μάρκετινγκ που περιλαμβάνει τα social media βοηθά τις επιχειρήσεις στην παροχή λύσεων στα θέματα των πελατών και στην οικοδόμηση μιας σχέσης.
Οι θετικές κριτικές και αξιολογήσεις θα φέρουν νέους πελάτες και θα δημιουργήσουν μια ισχυρή εικόνα είτε έχετε ενημερωτικά blog στην Ελλάδα, e-shops, είτε παροχή υπηρεσιών κτλ.
Το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι στην πραγματικότητα το παρόν και το μέλλον οποιασδήποτε ισχυρής άσκησης οικοδόμησης εμπορικού ονόματος. Η αποτελεσματικότητα του εξαρτάται αναμφισβήτητα από δύο πρωταρχικούς παράγοντες.
Πρώτον, η στρατηγική μάρκετινγκ πρέπει να είναι κατάλληλη και σχετική με τους στόχους μιας μάρκας για να εξυπηρετεί το σωστό κοινό-στόχο.
Δεύτερον, πρέπει να χρησιμοποιηθούν αξιόπιστα εργαλεία για την ακριβή παρακολούθηση των επιδόσεων σε τακτική βάση, γεγονός που θα καθιστούσε τη διαδικασία σχεδιασμού πολύ πιο αποτελεσματική σε σύγκριση με άλλες παραδοσιακές μεθόδους μάρκετινγκ.