Οι περισσότεροι αναλυτές τις τελευταίες ημέρες πιθανολογούν πως ο λόγος που η Apple επέλεξε να παρουσιάσει το iPad mini σε ξεχωριστό event, είναι για να μην βρεθεί το iPhone 5 της στην «σκιά» του νέου tablet της εταιρείας.
Η νέα έρευνα της BrandIndex, η οποία πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 2.5 εκατομμυρίων καταναλωτών, επιβεβαιώνει αυτήν την πιθανότητα, αφού έδειξε πως το ενδιαφέρον για το iPad όχι μόνο έχει εκτοξευτεί αλλά έχει ξεπεράσει σε σημαντικό βαθμό το iPhone. Πράγμα που σημαίνει πως εάν οι δυο συσκευές κυκλοφορούσαν ταυτόχρονα, πιθανότατα οι πωλήσεις του iPhone να μην ήταν οι αναμενόμενες.
Όπως φαίνεται στο chart των value scores της έρευνας, το ενδιαφέρον των καταναλωτών για το iPad ξεπέρασε για πρώτη φορά το iPhone 5 στο τέλος Μαΐου, ενώ από τις αρχές Ιουλίου σημειώνει άνοδο, με το ενδιαφέρον να εκτοξεύεται από τις 10 Αυγούστου και μετά, όταν και ξεκίνησαν οι πρώτες φήμες για ξεχωριστή ημερομηνία παρουσίασης και κυκλοφορία τον Οκτώβριο. Εκτός αυτού, οι προτάσεις αγοράς τείνουν επίσης προς το iPad, όπως φαίνεται στο chart των recommendation. Αν σταματήσετε δηλαδή οποιονδήποτε στον δρόμο και τον ρωτήσετε ποια από τις δυο συσκευές να αγοράσετε, οι περισσότεροι θα σας προτείνουν το iPad.
«Αυτή η αλλαγή που φέρνει το iPad πάνω από το iPhone είναι μια αναστροφή του συνηθισμένου μοτίβου που παραδοσιακά έβλεπε το τηλέφωνο πολύ μπροστά από το tablet της Apple», δήλωσε εκπρόσωπος της BrandIndex, «αυτό όχι μόνο σηματοδοτεί μια αλλαγή στην σύγκριση του iPad με το iPhone αλλά και μια απίστευτη αύξηση της αντίληψης της αξίας του iPad τους προηγούμενους μήνες»
Τα αποτελέσματα αυτά βέβαια μπορούμε να πούμε πως είναι αναμενόμενα. Με το iPhone 4S να έχει πια «παλιώσει», οι περισσότεροι καταναλωτές έχουν ήδη σημειώσει στο ημερολόγιο τους την 12η Σεπτεμβρίου, ημέρα που η Apple θα παρουσιάσει τη νέα γενιά του smartphone της. Ήδη αρκετά στοιχεία για τον σχεδιασμό και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του iPhone 5 είναι γνωστά. Αντίθετα για το iPad δεν γνωρίζουμε σχεδόν τίποτε, ούτε καν πότε θα κυκλοφορήσει, οπότε λογικό είναι να παρατηρείται θεαματική αύξηση στις φήμες αλλά και στο ενδιαφέρον των καταναλωτών.