Λίγες μέρες μετά την εξιχνίαση της κλοπής των 76 αρχαίων αντικειμένων από το Μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας, νέα τροπή λαμβάνει η πολύκροτη υπόθεση της «ληστείας του αιώνα», όπως έχει χαρακτηριστεί.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Έθνους της Κυριακής», η μπλε ελαιογραφία του Πικάσο, η μοναδική που υπήρχε σε ελληνική μουσειακή συλλογή, φέρεται να έχει «ταξιδέψει» στο εξωτερικό.
Στα χέρια νομικής εταιρείας της Γερμανίας, ο σπάνιος πίνακας περιμένει τον νέο του αγοραστή, αφού σκοπός είναι να πωληθεί σε κάποιον από τους «εκλεκτούς» συλλέκτες που θα μπορέσει να… εκτιμήσει την αξία του και να κρατήσει την απόλαυση για… τα μάτια του μόνο.
Την ίδια στιγμή, με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι έρευνες του Τμήματος Εγκλημάτων κατά Ιδιοκτησίας της Ασφάλειας Αττικής, όπου οι αξιωματικοί επιχειρούν να «αποκωδικοποιήσουν» τα στοιχεία που έχουν συλλέξει για την υπόθεση.
Ήταν ξημερώματα 9ης Ιανουαρίου του 2012, όταν οι Έλληνες ξύπνησαν με την είδηση ότι τρία έργα τέχνης ανεκτίμητης αξίας είχαν κάνει φτερά από την Εθνική Πινακοθήκη. Το πιο σημαντικό ήταν το «Γυναικείο κεφάλι» που είχε φιλοτεχνήσει ο Πάμπλο Πικάσο το 1934.
Το νέο έκανε τον γύρο του κόσμου, εκθέτοντας ανεπανόρθωτα τη χώρα μας, ενώ ήδη από την πρώτη μέρα διατυπώθηκε το ερώτημα πώς σε μια τόσο καλά φυλασσόμενη περιοχή της πρωτεύουσας, ανάμεσα στο Προεδρικό Μέγαρο, πρεσβείες ξένων κρατών και μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα, οι δράστες κατάφεραν να ολοκληρώσουν με επιτυχία το ειδεχθές έργο τους…
Το διάστημα που έχει μεσολαβήσει από τότε, οι Αρχές προσπαθούν να αξιοποιήσουν όποια πληροφορία ή απόδειξη θα μπορούσε να τους οδηγήσει στους φυσικούς αλλά και τους ηθικούς αυτουργούς της ληστείας.
Κι ενώ η έρευνα παραμένει ακόμη στο σκοτάδι, πληροφορία του «Έθνους της Κυριακής» από κύκλους που ασχολούνται με το εμπόριο τέχνης αναφέρει ότι «ο πίνακας βρίσκεται ήδη εκτός Ελλάδας και συγκεκριμένα στη Γερμανία, όπου μεγάλη εταιρεία θα μπορέσει να τον ”σπρώξει” στον αγοραστή που θα έχει την οικονομική επιφάνεια να πληρώσει αδρά για να τον αποκτήσει».
Οσοι γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα θεωρούν ότι μόνο στις πολύ ακριβές ιδιωτικές συλλογές της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής θα μπορούσε να καταλήξει ο Πικάσο.
Σε κάθε περίπτωση, οι διαδικασίες μεταφοράς αλλά και αγοραπωλησίας ενός τόσο πρωτότυπου και σημαντικού έργου παίρνουν χρόνο.
Μέχρι στιγμής, το μόνο που φαίνεται σίγουρο είναι ότι ο πίνακας δεν βρίσκεται σε ελληνικό έδαφος, αλλά και ότι έχει μεταφερθεί σε πόλη της Γερμανίας.
Άνθρωποι της «πιάτσας» εκτιμούν ότι θα είναι εξαιρετικά δύσκολο για τις ελληνικές Αρχές να επανακτήσουν τώρα τον χαμένο Πικάσο. Δεν αποκλείουν μάλιστα ο πίνακας να εξαφανιστεί για πολλά χρόνια και να επανεμφανιστεί όταν πια κανείς δεν θα τον αναζητά, αν δεν γίνουν έξυπνες κινήσεις από την ελληνική πλευρά.
Πέρα από το «Γυναικείο κεφάλι» του Π. Πικάσο, οι ληστές κατάφεραν να πάρουν και τον πίνακα «Μύλος» του Ολλανδού Πιετ Μοντριάν και ένα έργο σε χαρτί του Ιταλού Γκουλιέλμο Κάτσα.
Δεν κατάφεραν όμως να αρπάξουν και έναν δεύτερο πίνακα του Μοντριάν, που εγκατέλειψαν επειδή έγιναν αντιληπτοί από τον φρουρό.
Σύμφωνα με τα όσα έχει ερευνήσει έως σήμερα το αρμόδιο Τμήμα της ΕΛ.ΑΣ., ο δράστης ή οι δράστες κατάφεραν για περισσότερες από οκτώ ώρες να παίζουν το παιχνίδι της γάτας με το ποντίκι μέσα στο κτίριο της Πινακοθήκης. Τέσσερις φορές προκάλεσαν την ενεργοποίηση του συστήματος ασφαλείας, κάνοντας τον συναγερμό να χτυπάει για να «πείσουν» τον φύλακα ότι επρόκειτο για βλάβη. Μέχρι που την πέμπτη φορά άρπαξαν τελικά τους πίνακες.
Παρά το γεγονός ότι ο φρουρός κυνήγησε τον έναν δράστη, εκείνος κατάφερε να διαφύγει με τρία έργα μεγάλης αξίας, αφήνοντας -ευτυχώς- το τέταρτο πίσω του.