Τη συνδρομή των ιταλικών αρχών, αλλά και της Ιντερπόλ, για τη διερεύνηση των υποθέσεων μεταφοράς λαθρομεταναστών με αεροταξί από την Ελλάδα προς τη γειτονική Ιταλία, ζήτησαν οι αστυνομικές αρχές.
Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, τα δύο περιστατικά που αποκαλύφθηκαν τις τελευταίες ημέρες σε Καβάλα και Γιάννενα συνδέονται μεταξύ τους, αφού οι δύο γυναίκες που συνόδευαν τους λαθρομετανάστες φέρονται να εργάζονται στο ίδιο ταξιδιωτικό γραφείο με έδρα το Παρίσι.
Το δεύτερο περιστατικό ήρθε χθες στο φως της δημοσιότητας μετά τη σύλληψη μίας 19χρονης μαροκινής καταγωγής και ιταλικής υπηκοότητας στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, η οποία υποδέχτηκε έξι Αφγανούς που θα συνόδευε στην Ιταλία, με ιδιωτικό αεροπλάνο που είχε μισθωθεί από το Μιλάνο. Πρόκειται για δύο ζευγάρια, έναν ενήλικα και ένα μωρό.
Από την προανάκριση προέκυψε ότι η Μαροκινο-Ιταλίδα είχε φθάσει αεροπορικώς στις 4 Ιανουαρίου από το Μιλάνο στην Αθήνα, μαζί με τη 19χρονη Μαροκινή, συνεργάτιδά της, υπάλληλο επίσης του ίδιου ταξιδιωτικού γραφείου, η οποία συνελήφθη στις 7 Ιανουαρίου στο αεροδρόμιο της Καβάλας, για παρόμοια περίπτωση απόπειρας διακίνησης μεταναστών.
Η 19χρονη παρέλαβε από την Αθήνα τους έξι Αφγανούς και με λεωφορείο του ΚΤΕΛ έφθασαν στα Γιάννινα, προκειμένου όλοι μαζί να αναχωρήσουν με ιδιωτικό αεροσκάφος για τη Ρώμη.
Το αεροσκάφος, οκτώ θέσεων με δύο Ιταλούς πιλότους, ανήκει σε εταιρεία, που εδρεύει στο Μιλάνο και αναλαμβάνει αεροπορικές μεταφορές. Είχε μισθωθεί, ως πτήση τσάρτερ, από ταξιδιωτικό γραφείο στο Παρίσι, προκειμένου να παραλάβει τους Αφγανούς και την υπάλληλο του ταξιδιωτικού γραφείου, από τα Γιάννινα. Η μίσθωση του αεροσκάφους είχε γίνει από την Γερμανία, ενώ η αντίστοιχη για το αεροσκάφος της Καβάλας είχε γίνει από τη Μ. Βρετανία. Είχε κατατεθεί σχέδιο πτήσης στις Βρυξέλλες και είχε ενημερωθεί το Eurocontrol, ενώ δεν είχε ενημερωθεί το αεροδρόμιο Ιωαννίνων που λόγω έργων ζητάει 12ωρη ενημέρωση πριν την άφιξη του αεροσκάφους.
Επίσης, στο χώρο του αεροδρομίου συνελήφθη ένας 31χρονος Έλληνας, υπάλληλος ταξιδιωτικού γραφείου, με έδρα τη Λευκάδα, ο οποίος θα κατέβαλλε τα απαιτούμενα τέλη για την πτήση. Όπως προκύπτει από τα έγγραφα επιβεβαίωσης της πτήσης το ύψος της αποζημίωσης για την πτήση ανέρχεται στο ποσό των 11.600 ευρώ. Ποσό που θεωρείται εικονικό, αφού μια πτήση με αυτού του τύπου τα τζετ, ανέρχονται σε 6-8.000 ευρώ ανά ώρα πτήσης, δηλαδή συνολικά για την συγκεκριμένη περί τα 40.000 ευρώ.
Αυτό όμως που απασχολεί τις ελληνικές Αρχές, είναι πόσες άλλες πτήσεις έγιναν από περιφερειακά κυρίως αεροδρόμια της Ελλάδος πέρα από αυτές των Ιωαννίνων και Καβάλας.
Πηγή: www.epiruspost.gr