Στις αρχές του 19ου αιώνα συντελείται μια τρομακτική επανάσταση στη ναυσιπλοΐα, καθώς ένας Αμερικανός, που ζούσε πότε στη Γαλλία πότε στην Αγγλία, θέλησε να εκμεταλλευτεί τον ανταγωνισμό των δύο υπερδυνάμεων για να πλουτίσει. Ο Ρόμπερτ Φούλτον κατασκεύασε το πρώτο λειτουργικό ατμόπλοιο του κόσμου, αλλάζοντας μια και καλή τη μοίρα των ανθρώπινων μετακινήσεων στο νερό! Τα επιβατικά και πολεμικά ατμόπλοιά του έρχονταν ολοταχώς να διαμορφώσουν την επόμενη μέρα στις θαλάσσιες μεταφορές, αν και ο πολυεφευρέτης δεν θα σταματούσε εκεί. Λίγα μόλις χρόνια πρωτύτερα είχε δοκιμάσει στον Σηκουάνα του Παρισιού ένα μικρό υποβρύχιο σκάφος, τον «Ναυτίλο», που έμελλε να γίνει το πρώτο λειτουργικό υποθαλάσσιο όχημα! Ο μεγάλος Ρόμπερτ Φούλτον, που πέρασε τα πρώτα 20 χρόνια της ενήλικης ζωής του σε Παρίσι και Λονδίνο πουλώντας τις δημιουργικές ναυπηγικές υπηρεσίες του στα στέμματα των δύο ευρωπαϊκών δυνάμεων, άρχισε να ασχολείται με την ιδέα του υποβρυχίου από το 1797. Το 1800, κάτω από τις επείγουσες εκκλήσεις του αυτοκράτορα Βοναπάρτη, έχει έτοιμο ένα λειτουργικό πρωτότυπο του πρώτου ποτέ υποβρύχιου σκάφους που έβλεπε η οικουμένη! Οι Βρετανοί θέλησαν το καλοκαίρι του 1804 να κλέψουν τον πολυμήχανο αμερικανό εφευρέτη από τον Βοναπάρτη και να τον επιστρατεύσουν στην αναβάθμιση του στόλου τους. Ο Φούλτον αποδίδει 12 νέα και βελτιωμένα σχέδια για τον περιβόητο «Ναυτίλο» του, οι Βρετανοί δεν πείθονται ωστόσο ότι το μαραφέτι μπορεί να τα καταφέρει κάτω από το νερό και αρνούνται να αποπληρώσουν την αμοιβή του! Εξοργισμένος ο Αμερικανός, επιστρέφει μόνιμα στις ΗΠΑ τον Δεκέμβριο του 1806, καθώς οι Ευρωπαίοι κλότσησαν την τύχη τους. Παρά το γεγονός ότι όλοι τον έλεγαν φαντασιόπληκτο και αιθεροβάμονα, το συνολικό όραμα του Φούλτον για την ατμοπλοΐα, τα υποβρύχια και τις τορπίλες (επίσης δικής του εμπνεύσεως) θα άλλαζαν τελικά τόσο τις ναυμαχίες όσο και την ίδια την ανθρώπινη περιπέτεια στη θάλασσα. Το πρώτο εμπορικό ατμόπλοιο «Κλερμόν» έκανε τώρα το δρομολόγιο Νέα Υόρκη-Όλμπανι και πάλι πίσω σε 64 ώρες (από τις 8 μέρες που χρειαζόταν πρωτύτερα!), αν και ο Φούλτον δεν θα σταματούσε εκεί. Τώρα βέβαια παλεύει με τους κλέφτες των διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας του αλλά και τους ανταγωνιστές του στο νερό, λες και δεν έπρεπε να χαρεί τα στερνά του. Κι όλα αυτά από έναν τύπο που ξεκίνησε την καριέρα του φτιάχνοντας πορτρέτα-μινιατούρες για μενταγιόν και κοσμήματα…
Πρώτα χρόνια
Η γέννηση του υποβρυχίου
Η δημιουργία του ατμόπλοιου
Τελευταία χρόνια