Όταν στα μέσα της δεκαετίας του 1980 η τηλεόραση πήρε τη φθίνουσα πορεία της και οι σειρές δεν είχαν πια την αίγλη των παλιότερων σίριαλ του 1970, ένας και μόνο ένας ηθοποιός θα κατάφερνε να επιπλεύσει μέσα στην προχειρότητα και τη μετριότητα και να φιγουράρει στις πρώτες θέσεις της τηλεθέασης. Κι αυτό γιατί τα τηλεοπτικά προϊόντα που έγραφε και πρωταγωνιστούσε κρατούσαν το κοινό με κομμένη την ανάσα, ως μετρ του σασπένς και της αγωνίας καθώς ήταν. Ο λόγος φυσικά για τον σημαντικό μας ηθοποιό Θάνο Λειβαδίτη, που με κινητήριο μοχλό τις θρυλικές αστυνομικές σειρές του μετατράπηκε σε ένα από τα δημοφιλέστερα πρόσωπα της ελληνικής showbiz, κάνοντας τους πάντες να καρδιοχτυπούν για την επόμενη δουλειά του. Η τεράστια επιτυχία των «Ιερόσυλων» τη σεζόν του 1983 θα επαναληφθεί το 1986, όταν στις 30 Νοεμβρίου θα κάνει πρεμιέρα στην ΕΡΤ-2 η νέα του δουλειά «Βεντέτα», διάρκειας 13 επεισοδίων. Ήταν η τρίτη και τελευταία «Μαρτελιάδα» (μετά τους «Αξιόπιστους» και τους «Ιερόσυλους»), καθώς ο σεναριογράφος και πρωταγωνιστής Λειβαδίτης υποδύεται και πάλι τον ακούραστο δημοσιογράφο Άρη Μαρτέλη που προσπαθεί να εξιχνιάσει σκοτεινές υποθέσεις. Ταυτισμένος απολύτως με τον ρόλο του δημοσιογράφου-λαγωνικού Άρη Μαρτέλη από τις τρεις ξακουστές σειρές της «τριλογίας Μαρτέλη», ο Λειβαδίτης έκανε άλλοτε το ελληνικό κοινό να γελά, να κλαίει, να μελαγχολεί και να προβληματίζεται, σκαρώνοντας μια πληθώρα από τα δημοφιλέστερα σίριαλ που προβλήθηκαν ποτέ στην ελληνική τηλεόραση. Οι παλιότεροι θυμούνταν με νοσταλγία τον πρωταγωνιστή μας από τη Λαμία, που πριν γίνει μεγάλος ηθοποιός ήταν ζωγράφος και μαθητής μάλιστα του Μόραλη! Αφού σπούδασε υποκριτική και πέρασε από το Εθνικό Θέατρο, ο Λειβαδίτης θα γινόταν αναπόσπαστο μέλος του για 11 συναπτά χρόνια παίζοντας τα πάντα, από αρχαία τραγωδία μέχρι και κλασικό θέατρο. Κατόπιν πρωταγωνίστησε σε πάμπολλα μελοδράματα του παλιού ελληνικού κινηματογράφου, τα οποία έγραφε κιόλας και ερμήνευε στο πλευρό συνήθως της καλλιτεχνικής παρτενέρ αλλά και συντρόφου του στη ζωή Μέμας Σταθοπούλου. Αφού έπαιξε λοιπόν στα φιλμ «Φτωχόπαιδο», «Κάθε ναυάγιο και μια κόλαση», «Έγκλημα στο Καβούρι», «O τρελός της πλατείας Αγάμων», «Φουκαράδες και λεφτάδες» κ.ά., ήταν τώρα στιγμή για τις μεγαλύτερες επιτυχίες του, που θα τις γνώριζε στους μικρούς μας δέκτες. Οι εφτά αστυνομικές σειρές που έγραψε και πρωταγωνίστησε τον αποθέωσαν στις συνειδήσεις του ελληνικού κοινού και όσοι παρακολούθησαν τα δικαστικά αυτά δράματα τα θυμούνται ακόμα με νοσταλγία, καθώς απλώθηκαν σε δύο δεκαετίες (1974-1994): οι «Δίκαιοι», οι «Αξιόπιστοι», οι «Ιερόσυλοι», η «Βεντέτα», η «Έκτη εντολή», η «Δίκη» και η «Οργή των θεών». Ο θρυλικός δικηγόρος Άγγελος Καρνέζης των «Δικαίων» και ο εξίσου μυθικός Άρης Μαρτέλης της τηλεοπτικής τριλογίας ήταν πάντα ένας αξιόλογος ηθοποιός του θεάτρου, του κινηματογράφου αλλά και της τηλεόρασης που πάλευε εντός οθόνης με τον υπόκοσμο και το έγκλημα, βάζοντας σε πρώτο πλάνο τη δικαιοσύνη και την ηθογραφία…
Πρώτα χρόνια
Θεατρική και κινηματογραφική καριέρα
Τηλεοπτική αποθέωση
Η μεγάλη του στιγμή θα έρθει το 1983, όταν ο Άρης Μαρτέλης θα γνωρίσει νέες περιπέτειες στους «Ιερόσυλους» και ο Λειβαδίτης θα κάνει τα κοντέρ της τηλεθέασης να αγγίξουν κόκκινο! Το θρυλικό σίριαλ πρωτοπροβάλλεται την Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 1983 από την ΕΡΤ-2 και περνά δικαιωματικά στο πάνθεο των κορυφαίων στιγμών της εγχώριας τηλεόρασης.
Ο Λειβαδίτης υπογράφει ξανά το σενάριο και ενσαρκώνει πάλι τον ασυμβίβαστο ρεπόρτερ του σε 19 επεισόδια, αποδεικνύοντας ότι μπορεί να γράψει καταπληκτικά αστυνομικά γεμάτα σασπένς και μυστήριο. Η κορυφαία ίσως ελληνική τηλεοπτική σειρά της δεκαετίας του ’80 θα τον στείλει στον θρόνο της προτίμησης του κοινού, καθώς το καθήλωνε όπως μόνο εκείνος ήξερε. Για τους «Ιερόσυλους» τιμήθηκε με το Κορφιάτικο Βραβείο Σεναρίου το 1984.
Ο Άρης Μαρτέλης θα εμφανιστεί για τρίτη και τελευταία σειρά στη «Βεντέτα» (που ντεμπούταρε στις 30 Νοεμβρίου 1986 και πάλι από την ΕΡΤ-2), τρία χρόνια μετά τον θρίαμβο των «Ιερόσυλων». Τα 13 επεισόδια της «Βεντέτας» θα ολοκληρώσουν την «τριλογία του Μαρτέλη» και θα αφήσουν τον Λειβαδίτη απόλυτο πρωταγωνιστή της μικρής οθόνης.
Οι τηλεοπτικές επιτυχίες του Λειβαδίτη στη μικρή οθόνη συνεχίστηκαν με αμείωτη ένταση, καθώς το 1989 θα έρθει «Η Έκτη Εντολή», το 1991 «Η Δίκη» και το 1994 «Η Οργή των Θεών», που ολοκλήρωσε ιδανικά τις τηλεοπτικές δάφνες του σεναριογράφου και ηθοποιού Θάνου Λειβαδίτη.
Άνθρωπος απλός και σεμνός, πολλοί τον θυμούνται με την ντουντούκα και το λευκό του Celica να οργώνει την επαρχία ως ντελάλης των παραστάσεών του ανά την ελληνική επικράτεια! Γι’ αυτό και καταχειροκροτούνταν πάντα στο τέλος των θεατρικών του, γιατί ήταν ένας γνήσιος και αυθεντικός άνθρωπος και ως τέτοιον τον αγαπούσε και τον σεβόταν ο απλός λαός. Για την προσωπική του ζωή δεν είναι και πολλά γνωστά, ξέρουμε πάντως ότι πέρασε στο πλευρό της αξέχαστης Μέμας Σταθοπούλου μπόλικα χρόνια.