Εκεί που το απίθανο γίνεται πιθανό και το ανήκουστο απτή πραγματικότητα, εκεί αρχίζει η ιστορία του Καρλ Μπεντζ, του οραματιστή και πιονέρου των τετράτροχων που επηρέασε ουσιωδώς τη μοίρα του κόσμου με την εφεύρεσή του. Παρά το γεγονός στην εποχή του μια μακρά σειρά γερμανών μηχανικών δούλευαν πυρετωδώς πάνω στη νέα τρέλα του ανθρώπου, τα μηχανικά κάρα (πρωτεργάτες όπως οι Gottlieb Daimler, Wilhelm Maybach και Siegfried Marcus), η εφεύρεση της σύγχρονης μορφής του αυτοκινήτου αποδίδεται εν πολλοίς στον Καρλ Μπεντζ. Ένα τρίτροχο αυτοκίνητο που τροφοδοτούνταν από τον δικό του βενζινοκινητήρα συναρμολογήθηκε στο Μανχάιμ της Γερμανίας το 1885 από τον ίδιο τον Μπεντζ, ο οποίος κατοχύρωσε την πατέντα του τον Ιανουάριο του 1886 για λογαριασμό της φίρμας του Benz & Cie, την οποία και είχε ιδρύσει το 1883. Το ολοκληρωμένο κατασκευαστικό σχέδιο του Μπεντζ, που περιλάμβανε την εισαγωγή μπόλικων τεχνολογικών επιτευγμάτων και δεν βασίζονταν μάλιστα στην προσαρμογή προϋπαρχόντων εξαρτημάτων αλλά ήταν νέες εφευρέσεις, είναι που του εξασφάλισε την κατοχύρωση της εφεύρεσης με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. Ο Μπεντζ ξεκίνησε να πουλά το αυτοκίνητό του το 1888, με τον αμερικανό βιομήχανο Χένρι Φορντ να κατασκευάζει τη δική του εκδοχή του αυτοκινούμενου οχήματος το 1896, περισσότερο από μια δεκαετία δηλαδή μετά τον γερμανό μηχανικό. Το μνημειώδες μάλιστα εκείνο μοντέλο με τη μηχανή εσωτερικής καύσης του 1885 ήταν τρίκυκλο και θα έπρεπε να περιμένει ο μηχανικός μέχρι το 1893 και την κόντρα του με τον Ντάιμλερ για να προστεθεί η τέταρτη ρόδα στο περίεργο μαραφέτι του. Ο αεικίνητος μηχανικός σχεδίασε και κατασκεύασε το πρώτο του αγωνιστικό το 1899, με το οποίο κατέρριψε κάθε ταπεινό ρεκόρ αντοχής και ταχύτητας. Αν και η ιστορία του Μπεντζ ακολουθεί κατά πόδας τα χρονικά των άλλων πιονέρων της αυτοκίνησης, καθώς όλοι τους ήταν περισσότεροι μηχανικοί παρά επιχειρηματίες. Κι έτσι ο Μπεντζ εγκατέλειψε την εταιρία του το 1906 για να φτιάξει νέο επιχειρηματικό σχήμα με τα παιδιά του. Το 1926, η φίρμα του Μπεντζ συγχωνεύτηκε με την ανταγωνιστική του Ντάιμλερ και ο νέος όμιλος κατασκεύαζε πια τα γνωστά μας σήμερα αυτοκίνητα με το σήμα της Mercedes-Benz, αφήνοντας τον ιδρυτή της στον απόλυτο θρόνο του εφευρέτη του αυτοκινήτου, αν και όχι χωρίς αντιδράσεις. Το όνομα του Καρλ Μπεντζ του θα μείνει στους αιώνες ως ο εφευρέτης της πρώτης «άμαξας χωρίς άλογα», του μηχανοκίνητου τρίκυκλου που παρουσίασε στην αποσβολωμένη ανθρωπότητα το 1885, αφήνοντας παρακαταθήκη κάτι που χρησιμοποιούμε μέχρι σήμερα: τον βενζινοκινητήρα εσωτερικής καύσης. Στον ίδιο χρωστάμε επίσης το καρμπιρατέρ, την υδρόψυξη, το σύστημα ηλεκτρικής ανάφλεξης και τόσα ακόμα…
Πρώτα χρόνια
Ο Μπεντζ πρωτοπόρος της αυτοκίνησης
Η μηχανοκίνητη άμαξα και νέες περιπέτειες