Δεν αποκλείσει να υπάρξει σύντομα νέα συνάντηση με τον Τούρκο ομόλογό του Χουλουσί Ακάρ ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος. Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Σκάι επεσήμανε χαρακτηριστικά ότι ήδη η σχετική πρόθεση έχει επικοινωνηθεί από την τουρκική πλευρά και πως το πιθανότερο είναι, εάν τελικά γίνει η συνάντηση αυτή, «να γίνει στην Τουρκία, στις σεισμόπληκτες περιοχές».
Παράλληλα αναφερόμενος στην τραγωδία των Τεμπών ανέφερε ότι «η όλη υπόθεση είναι ένα κράμα ατομικής ευθύνης αλλά και των γνωστών παθογενειών του συστήματος», προσθέτοντας πως όσο περνάει ο καιρός, η κοινωνία θα έχει τη δυνατότητα να κάνει μία αποτίμηση του τραγικού δυστυχήματος με μεγαλύτερη νηφαλιότητα. Εάν αυτή η χώρα θέλουμε να πάει μπροστά, πρέπει όλοι να λειτουργούμε με παραπάνω επαγγελματισμό στο πόστο μας» ήταν τα λόγια του.
Γιατί δεν πετούν τα C-130
Κληθείς να απαντήσει γιατί από τα μεταγωγικά αεροπλάνα C-130 που έχουν παραληφθεί, πετούν μόνον δύο, ο υπουργός τόνισε ότι το πρόβλημα έχει βαθιές ρίζες. Εξήγησε ότι για να έχουμε συντήρηση των αεροσκαφών, πρέπει να έχουμε και μία σταθερή ροή ανταλλακτικών.
«Κάποτε είχαμε πολλά, αλλά δεν είχαν ψηφισμένη εγκεκριμένη από τη Βουλή συμφωνία για τη συνεχή υποστήριξη τους, που είναι και απαραίτητη για την απρόσκοπτη ροή ανταλλακτικών» τόνισε, επισημαίνοντας ότι η σύμβαση αυτή ψηφίστηκε από τη Βουλή πριν από δύο χρόνια. Διευκρίνισε δε, ότι το βασικό πρόβλημα είναι η συνεχώς αυξανόμενη χρήση αυτών των αεροπλάνων για οποιοδήποτε μεταφορικό έργο.
«Είναι σαν να έχεις μία νταλίκα και να την χρησιμοποιείς για παραδόσεις ντελίβερι μέσα στην πόλη. Και όσο την ξεζουμίζεις, τόσο μεγαλύτερες φθορές προκαλείς. Και όσο μεγαλύτερες οι φθορές, τόσο μεγαλύτερη είναι και η ανάγκη συντήρησης και όταν αυτή δεν γίνεται επαρκώς, τότε ο αριθμός αυτών που έχεις στη διάθεσή σου μειώνεται. Σου μένουν ένα – δύο και όταν με αυτά τα ένα – δύο κάνεις όλες τις δουλειές σου, πρέπει να τα χρησιμοποιείς και πιο συχνά» υπογράμμισε.
Ο κ. Παναγιωτόπουλος είπε ότι συντήρηση των C-130 έχει ανατεθεί στην ΝΑΤΟϊκή σχετική Υπηρεσία, ένα εργοστάσιο στην Πορτογαλία, όπου υπάρχει σειρά αναμονής για όλα τα κράτη – μέλη. Παράλληλα, πρόσθεσε ότι υπάρχουν αεροπλάνα που έχει αναλάβει να συνεφέρει η ΕΑΒ, ενώ παράλληλα έχει περάσει από τη Βουλή ένα πρόγραμμα ανάθεσης σε μία εταιρεία του Ισραήλ για να συντηρήσει τρία από αυτά το αεροσκάφη.