Συνεδρίασε σήμερα με την παρουσία του υφυπουργού Μεταφορών και Δικτύων, Σπύρου Βούγια, ο Κοινοβουλευτικός Τομέας Εργασίας του ΠΑΣΟΚ, όπου υπήρξε ενημέρωση και συζητήθηκε το νομοσχέδιο το οποίο θα κατατεθεί, σύμφωνα με πληροφορίες, τον Φεβρουάριο του 2011 και θα αφορά την απελευθέρωση των ταχυμεταφορών.
Το σχετικό νομοσχέδιο θα κατατεθεί ως υποχρέωση εκτέλεσης κοινοτικής οδηγίας, η οποία έχει εκδοθεί από το 2008 και αφορά την απελευθέρωση ταχυμεταφορών για δέματα, επιστολές κλπ βάρους κάτω των 50 γραμμαρίων, ουσιαστικά, δηλαδή, για τον μεγαλύτερο όγκο της αλληλογραφίας, καθώς η απελευθέρωση για αλληλογραφία άνω των 50 γραμμαρίων έχει γίνει.
Σημειώνεται ότι σήμερα έως και το 2013 -οπότε είναι υποχρεωτική η πλήρης απελευθέρωση- τα ΕΛΤΑ θα διακινούν την αλληλογραφία των 50 γραμμαρίων.
Σημειώνεται, επίσης, ότι στο νομοσχέδιο προβλέπεται πως τα ΕΛΤΑ θα είναι υπόχρεα καθολικής παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών για 15 έτη μετά το 2013, ενώ η αποζημίωση για το καθαρό κόστος θα προέρχεται από τον κρατικό προϋπολογισμό ή/και θα επιμερίζεται στους φορείς παροχής ταχυδρομικής υπηρεσίας με τρόπο που να εξασφαλίζεται η αντικειμενικότητα, η διαφάνεια, η αμεροληψία και η αναλογικότητα, ενώ θα προκαλούνται οι ελάχιστες δυνατές στρεβλώσεις στον ανταγωνισμό.
Στην σημερινή συνεδρίαση του ΚΤΕ συζητήθηκε, επίσης, ο εκσυγχρονισμός του πλαισίου αδειοδότησης εγκατάστασης κεραιών κινητής τηλεφωνίας, τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών κλπ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το πλαίσιο αυτό αφορά ουσιαστικά την απλοποίηση των γραφειοκρατικών διαδικασιών, καθώς η άδεια εγκατάστασης κεραίας απαιτεί σήμερα την αδειοδότηση από 7 υπηρεσίες, ενώ ο χρόνος έκδοσης ανέρχεται σε 2,5 χρόνια.
Στο σχετικό πλαίσιο, επίσης, προβλέπεται η δημιουργία στην Εθνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας πανελλαδικού τηλεμετρικού δικτύου συνεχούς μέτρησης και καταγραφής των επιπέδων ηλεκρομαγνητικής ακτινοβολίας.
Επίσης, σήμερα στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής θα συζητηθεί και το ζήτημα, που αφορά την πιστοποίηση των μηχανοδηγών, το οποίο αποτελεί κι αυτό ενσωμάτωση κοινοτικής οδηγίας, έτσι ώστε οι μηχανοδηγοί σε όλη την ΕΕ να αποκτήσουν μία σειρά δεξιότητες σε ό,τι αφορά τη γλώσσα και τις γνώσεις.
Στην πιστοποίηση προσμετρώνται οι γνώσεις γλώσσας, καθώς και οι γνώσεις, αλλά και η εμπειρία από την άσκηση του επαγγέλματος, τα προαπαιτούμενα αυτά δεν επηρεάζουν όσους εργάζονται τώρα, ωστόσο η απόκτησή τους, από όλους, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ως το 2018.