Στο τέλος του 2023 τοποθέτησε τον χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης του μετρό Θεσσαλονίκης ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, επισημαίνοντας πως ο ρυθμός υλοποίησης του έργου ανέρχεται, σήμερα, στο 82% στη βασική του γραμμή και στο 84% στην επέκτασή του στην Καλαμαριά.
«Όλοι οι επιμέρους ρυθμοί εξέλιξης και οι επιμέρους ποιοτικοί δείκτες δείχνουν ότι θα επιτευχθεί ο στόχος και η παράδοση του πολύπαθου αυτού έργου θα είναι στον χρόνο του, για πρώτη φορά», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καραγιάννης, μιλώντας στο συνέδριο της 5ης Prodexpo North, που διεξάγεται σήμερα στη Θεσσαλονίκη. Σημείωσε δε, ότι το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης υλοποιείται με σεβασμό στις «αρχαιότητες και ειδικότερα σε ό,τι αφορά τον σταθμό Βενιζέλου».
Αναφερόμενος στον εναέριο περιφερειακό αυτοκινητόδρομο του Fly over, υπενθύμισε ότι έχει ήδη προκύψει ανάδοχος, με τη διαγωνιστική διαδικασία να «τρέχει» με πρωτόγνωρους ρυθμούς, όπως είπε, επισημαίνοντας πως στα τέλη του τρέχοντος έτους (2022) θα εγκατασταθούν τα πρώτα εργοτάξια για την υλοποίησή του. Διευκρίνισε δε, ότι ο περιφερειακός αυτός αυτοκινητόδρομος του fly over «θα λειτουργεί χωρίς διόδια».
Για τον ΟΑΣΘ, σύμφωνα με το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο υφυπουργός Υποδομών, αφού τόνισε ότι «παραλάβαμε διαλυμένες τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη», σημείωσε ότι σήμερα κυκλοφορούν 460 λεωφορεία του οργανισμού, ενώ στο αμέσως επόμενο διάστημα θα βγουν επιπλέον 30 οχήματα στους δρόμους.
Για το «ορφανό» χιλιόμετρο στην Ποτίδαια Χαλκιδικής, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι πριν από την έναρξη της θερινής τουριστικής περιόδου θα έχει ολοκληρωθεί, ενώ επισήμανε ότι το τμήμα Θέρμη – Γαλάτιστα θα παραδοθεί στο σύνολό του (σ.σ. παραδόθηκαν τα πρώτα πέντε χιλιόμετρα) νωρίτερα κατά έξι με οκτώ μήνες, δηλαδή αρχές του φετινού φθινοπώρου. «Η υλοποίηση των δύο προαναφερόμενων έργων θα κάνουν ταχύτερες, ασφαλέστερες και ποιοτικότερες τις μετακινήσεις των Θεσσαλονικέων προς και από την Χαλκιδική», υπογράμμισε ο υφυπουργός.
Για τη γέφυρα στον Αλιάκμονα, στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, στο κομμάτι Μαλιακός – Κλειδί, ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ότι η κυβέρνηση επικεντρώνεται στην ανανέωση των γερασμένων υποδομών και γνωστοποίησε ότι ως το τέλος του 2022 θα δοθεί προς χρήση. Επίσης, αναφέρθηκε στο οδικό έργο Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, μήκους 80 χλμ, στο αεροδρόμιο Μακεδονία και στη σύνδεση της 6ης προβλήματα του λιμανιού της πόλης με την ΠΑΘΕ και την Εγνατία οδό.
Για τα σιδηροδρομικά έργα, ύψους 4 δισ. ευρώ, ο υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε στα πρότζεκτ Θεσσαλονίκη – Τοξότες και Αλεξανδρούπολη -Ορμένιο, ενώ υπενθύμισε ότι «τρέχουν» με ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα) οι διαγωνισμοί για 17 σχολικές μονάδες στη Θεσσαλονίκη και στα αντιπλημμυρικά έργα ανατολικά και δυτικά της πόλης. «Στο αμέσως επόμενο διάστημα θα “τρέξει” διαγωνισμός, ύψους 13 εκατ. ευρώ, για αντιπλημμυρικά έργα στο Ωραιόκαστρο», γνωστοποίησε.
«Η κυβέρνηση της ΝΔ παρέλαβε τα έργα υποδομής της Β. Ελλάδας στάσιμα και λιμνάζοντα», τόνισε ο κ. Καραγιάννης, σημειώνοντας ότι «τα τελευταία δυόμισι χρόνια έχουμε αλλάξει το δόγμα, τις προτεραιότητες και τη θεώρηση που υπήρχε για τα έργα υποδομής». Στο πλαίσιο αυτό υπενθύμισε το πρόγραμμα των 13 δισ. ευρώ της κυβέρνησης για την επανεκκίνηση του κατασκευαστικού κλάδου, την ενεργοποίηση του χρηματοδοτικού και θεσμικού εργαλείου των ΣΔΙΤ και την αξιοποίηση νέων σύγχρονων χρηματοδοτικών εργαλείων, με στόχο την αναβάθμιση των υποδομών από την Αλεξανδρούπολη μέχρι και την Κρήτη.
Μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός Υποδομών εξέφρασε την ικανοποίησή του για την «ωριμότητα» που πλέον υπάρχει στη Θεσσαλονίκη, υπογραμμίζοντας ότι η πολιτικοποίηση των έργων υποδομών «βλάπτει» την πόλη και τους πολίτες της.
Το συνέδριο φιλοξενεί περισσότερους από 30 ομιλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό και μερικά από τα θέματα που τίθενται επί τάπητος είναι: τα μεγάλα έργα υποδομών που βρίσκονται υπό κατασκευή, πώς μπορεί η βιομηχανία ακινήτων να βοηθήσει τις πόλεις να χτίσουν την κλιματική τους ουδετερότητα, οι παγκόσμιες τάσεις στο real estate, η ανάπλαση της περιοχής της δυτικής εισόδου της Θεσσαλονίκης, η αναβάθμιση του κλάδου της φιλοξενίας, η ανάγκη για χώρους γραφείων υψηλής τεχνολογίας, οι επενδύσεις στη φοιτητική στέγαση, η δημιουργία Logistics Hub για τη Νότια Ευρώπη.