«Είναι δύσκολη η θέση μου γιατί, ως εποπτεύων τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ, είναι αυστηρή για να διασφαλίσει το έργο μιας ανεξάρτητης επιτροπής», ανέφερε σήμερα ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ο οποίος συμφώνησε με την άποψη δημοσιογράφου ότι «υπάρχει αίσθηση αναξιοπιστίας», έπειτα από τις αποστάσεις που παίρνουν τα πανεπιστήμια της Γάνδης και της Πίζας από το πόρισμα του οργανισμού για την τραγωδία στα Τέμπη αναφορικά με την πυρόσφαιρα.
«Ο διάλογος να γίνει επί όσων έχουν αναγραφεί στο πόρισμα», πρόσθεσε, ενώ συμπλήρωσε ότι «είχα πει και το πιστεύω ότι το πόρισμα δεν είναι παίρνω ό,τι με βολεύει. Το κυριότερο κομμάτι του πορίσματος είναι οι λόγοι για τους οποίους συγκρούστηκαν τα τρένα και εμένα ο ρόλος μου είναι να μηδενίσω τους λόγους για να μην ξανασυμβεί αυτό».
Επιπλέον, διάβασε απόσπασμα από το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για την πυρόσφαιρα στο οποίο τονίζεται ότι «επειδή δεν υπάρχουν επαρκείς ενδείξεις για να καταλήξουμε με επιστημονικό τρόπο, δεσμεύεται ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ να συμβληθεί με ινστιτούτο εγνωσμένου κύρους που να πιστώσει την αξιοπιστία της επιστημονικής μεθόδου που έχει εισφέρει κάθε πραγματογνώμονας, παρ’ όλα αυτά αποφασίσαμε να μην μεταθέσουμε την ημερομηνία έκδοσης του πορίσματος».
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, μιλώντας στο OPEN, αναφέρθηκε στις απειλές που λέει ότι δέχεται ο πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, λέγοντας ότι, αν τον απειλούν, να πάει στον εισαγγελέα.
Αναφορικά με το σχέδιο για την αναδιάταξη του ΟΣΕ, ο αναπληρωτής υπουργός είπε ότι περιλαμβάνει «δύο πυλώνες: το προσωπικό πρώτης γραμμής και τα συστήματα τεχνολογίας και ασφαλείας. Και τα δύο είναι σημαντικά. Ούτε ο άνθρωπος μπορεί να λειτουργήσει χωρίς τεχνολογία, ούτε το αντίθετο».
Τόνισε πως το υπουργείο Μεταφορών θα συμβληθεί με το ΓΕΑ για την αξιολόγηση που θα γίνεται με στρατιωτικό τρόπο γιατί «πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ποιος κάνει καλά τη δουλειά του και ποιος είναι χαβαλές».
«Οι καλοί πρέπει να επιβραβεύονται και οι κακοί να απολύονται. Αυτοί που θα κάνουν τρία σοβαρά σφάλματα θα απολύονται. Στο πρώτο λάθος θα απομακρύνεται από τη θέση του για να επανεκπαιδευτεί, στο δεύτερο θα γίνεται πιο σοβαρή επανεκπαίδευση και στο τρίτο θα απολύεται», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κ. Κυρανάκης.
Παράλληλα, εξήγησε ότι «υπάρχει στον σιδηρόδρομο ένας Γενικός Κανονισμός Κίνησης, αλλά δεν αρκεί μόνο το δόγμα της αυστηρής εφαρμογής. Την ώρα που συμβαίνει ένα μικρό λάθος και έχουμε αλληλουχία λαθών, αυτό δεν εντοπίζεται όταν πρέπει και εκεί θα παρεμβαίνει η τεχνολογία για να εντοπίζεται την ίδια στιγμή».
Απαντώντας σε ερώτηση ανέφερε πως «από τους 1.300 εργαζομένους στον ΟΣΕ, οι 800 είναι με σύμβαση παροχής υπηρεσιών άρα εκτός ΑΣΕΠ. Στη νέα ΑΕ θέλουμε νέα εταιρική δομή και θέλουμε να πάρουμε σοβαρό κόσμο από την αγορά και με σύμβαση ιδιωτικού έργου θα γίνονται οι προσλήψεις».
«Η στρατηγική είναι πρώτα να φτιάξουμε δίκτυο σε πανευρωπαϊκά επίπεδα με έργα που θα ολοκληρωθούν εντός 15μηνου. Ο στόχος μας είναι όποιος λειτουργεί πάνω στο ελληνικό δίκτυο να φέρει καινούργια τρένα, τα οποία όμως η Hellenic Train λέει ότι θα τα φέρω όταν είναι έτοιμο το δίκτυο», συμπλήρωσε.
Παπαδημητρίου: Έχω δεχθεί απειλές να μη συνεχίσω την έρευνα από αλλοδαπούς παράγοντες
«Ζητήσαμε να απαλειφθεί οποιαδήποτε αναφορά στο πόρισμα από το πανεπιστήμιο της Πίζας (…)», επεσήμανε ο πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Χρήστος Παπαδημητρίου, μιλώντας στην ΕΡΤ με αφορμή και τις αποστάσεις που παίρνουν από το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για την πυρόσφαιρα τα πανεπιστήμια της Γάνδης και της Πίζας.
«Οι επόμενες κινήσεις θα είναι μανιώδεις, επίμονες και φορτικές προσπάθειες επικοινωνίας με ξένα πανεπιστήμια (…) Έρχονται νέες προσομοιώσεις διάρκειας έξι μηνών από τον “Δημόκριτο”», είπε ακόμη μεταξύ άλλων.
«Έχω δεχθεί απειλές να μη συνεχίσω την έρευνα από αλλοδαπούς παράγοντες (…) Δεν υποκύπτω σε απειλές», ανέφερε χαρακτηριστικά.