Κριτική σχετικά με τον τρόπο και το περιεχόμενο της διαβούλευσης που έχει ξεκινήσει για την ανασυγκρότηση της Θεσσαλίας εξέφρασε ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Δημήτρης Κουρέτας με ανάρτηση του, σημειώνοντας ότι «η διαβούλευση για την ανασυγκρότηση της Θεσσαλίας θα μπορούσε να γίνει με διαφορετικό τρόπο».
Αναλυτικά ο κ. Κουρέτας αναφέρει:
«Η διαβούλευση για την ανασυγκρότηση της Θεσσαλίας θα μπορούσε να γίνει με διαφορετικό τρόπο. Η επιλογή να γίνει από κείμενο που ήταν στα αγγλικά υποβαθμίζει έως και προσβάλλει όλο το παραγωγικό σύστημα της Θεσσαλίας και ειδικά αγροτικούς συλλόγους που δεν γνωρίζουν αγγλικά. Όταν πραγματικά αναζητάς διαβούλευση δίνεις χρόνο. Όχι 15 μέρες που έγιναν 25 χθες. Θα μπορούσε η διαβούλευση να είναι υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Θεσσαλίας αν πραγματικά θέλουμε να σεβαστούμε την Περιφέρεια. Η Περιφέρεια Θεσσαλίας λοιπόν θεωρώντας ότι η ανασυγκρότηση της περιοχής μας είναι υψίστης σημασίας και δεν είναι μια διεκπεραίωση, ξεκινά μια ουσιαστική διαβούλευση με μια διημερίδα το επόμενο Σαββατοκύριακο στη Λάρισα που θα μιλήσουν πάνω από 30 επιστήμονες και φορείς. Αυτή η συζήτηση θα μεταφερθεί σε κάθε δήμο και θα κρατήσει όλο το 2024 για να μπορέσει ο κάθε φορέας να εκφραστεί. Η διαβούλευση είναι ύψιστη διαδικασία όχι ξεπέτα. Στη διαβούλευση έχουν κατατεθεί πάνω 10 μεγάλα κείμενα από συναδέλφους της ομάδας που έχω συστήσει».
Την ίδια στιγμή η Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, η Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης, η Greenpeace Greece, η WWF Hellas σε κοινή τους ανακοίνωση εκτιμούν ότι η έκθεση της ολλανδικής εταιρείας για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας «είναι μια επικίνδυνη για όλη τη χώρα οπισθοδρόμηση σε καταστροφικά έργα εντυπωσιασμού και ιδιωτικοποίηση των υδάτινων πόρων και οικοσυστημάτων», ενώ χαρακτηρίζουν τη διαβούλευση «παρωδία».
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση τους μεταξύ άλλων «η διαβούλευση για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας γίνεται στα αγγλικά, επί μιας εξαιρετικά κακογραμμένης έκθεσης που αντιβαίνει στοιχειώδεις κανόνες επιστημονικής δημοσίευσης, η οποία προωθεί τεράστια κατασκευαστικά έργα παρωχημένης γενιάς και την ιδιωτικοποίηση των υδάτινων πόρων όλης της χώρας».