Ο Δήμος Ζωγράφου είναι ο πιο πυκνοκατοικημένος σε ολόκληρη την Ελλάδα, κάτι που τον καθιστά δύσκολα διαχειρίσιμο. Ωστόσο ο δήμαρχος Βασίλης Θώδας έχει καταφέρει όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στη συνέντευξη που παραχωρεί στο Newsbeast, να τακτοποιήσει χρόνιες εκκρεμότητες, να αλλάξει την όψη της πόλης και να θέσει τις βάσεις προκειμένου την επόμενη πενταετία να ολοκληρωθεί μια σειρά από εμβληματικά έργα.

Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης με τον κ. Βασίλη Θώδα έχει ως εξής:

Είστε 55 ετών, μεγαλωμένος στις γειτονιές αυτής της πόλης. Τι θυμάστε από τον δήμο του Ζωγράφου των παιδικών σας χρόνων και πόσο έχει αλλάξει στο διάβα των χρόνων;

Δεν έχει αλλάξει πολύ το κέντρο του δήμου Ζωγράφου, γιατί είναι χτισμένο πριν τη δεκαετία του 1970 – 1980. Εγώ τη δεκαετία του ’80 ήμουν έφηβος. Υπήρχαν κάποιες αλάνες που σήμερα έχουν γίνει πλατείες ή ελεύθεροι χώροι στάθμευσης, αλλά ο βασικός ιστός έχει μείνει ο ίδιος. Το μόνο που έχει αλλάξει είναι ότι έχουν χτιστεί πολύ περισσότερες πολυκατοικίες προς το βόρειο τμήμα της πόλης με οκταώροφες οικοδομές. Ξέρετε, εδώ, στον δήμο Ζωγράφου, το μεγάλο πρόβλημα ήταν ότι υπήρχαν πολύ μικρά οικόπεδα με συντελεστή δόμησης 3. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι αυτό δημιουργεί πρόβλημα στους ελεύθερους χώρους. Οι πολυκατοικίες δεν άφηναν μεγάλο εύρος πεζοδρομίων, οι δρόμοι είναι στενοί και δυσκολεύουν την προσβασιμότητα. Μάλιστα, λόγω της πυκνοκατοίκησης και των στενών δρόμων, στις ανηφόρες και στις κατηφόρες του Δήμου, έχουμε πρόβλημα με την αποκομιδή των σκουπιδιών και είμαστε αναγκασμένοι να επιστρατεύουμε πολύ μικρά απορριμματοφόρα.

Ο Βασίλης Θώδας

Ο δήμος Ζωγράφου είναι ο πιο πυκνοκατοικημένος στην Ελλάδα. Τι προβλήματα σας δημιουργεί αυτό;

Δημιουργεί μία σειρά από προβλήματα όπως είναι η στάθμευση και το κυκλοφοριακό. Είμαστε ένας περίκλειστος δήμος από την Πολυτεχνειούπολη και την Πανεπιστημιούπολη. Η μόνη μας έξοδος είναι από την Κοκκινόπουλου προς τα βόρειά μας, που βγαίνει στην Κατεχάκη και νότια από την Μιχαλακοπούλου, που μπαίνει στην πόλη μας.

Το θέμα των χώρων στάθμευσης είναι ένα πολύ παλιό θέμα. Έγινε μια προσπάθεια καταπολέμησής του το 2010, αλλά προσέκρουε πάντα στην τότε αντιπολίτευση, η οποία έφερε άνθρωπος να κλείσουν το δημαρχείο, προκειμένου να μην γίνουν υπόγεια πάρκινγκ, τα οποία τότε θα μπορούσαν να γίνουν καθώς υπήρχε σχετικό επιχειρηματικό ενδιαφέρον για να φτιαχτούν μέσω ΣΔΙΤ (Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα). Εμείς από το 2019 που αναλάβανε τον Δήμο, εξετάζουμε τις περιπτώσεις δημιουργίας τριών χώρων στάθμευσης.

Δεν τα καταφέραμε μέχρι στιγμής μόνο και μόνο επειδή δεν βρήκαμε χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα να τα εντάξουμε και δεν υπήρξε ενδιαφέρον από επιχειρηματίες για ΣΔΙΤ την περίοδο του κορονοϊού και ακολούθως με την ενεργειακή κρίση και την αύξηση των τιμών. Τώρα φαίνεται πως κινείται και πάλι η υπόθεση αυτή, το έχουμε ξαναβάλει στο πρόγραμμά μας. Είναι επιτακτική η ανάγκη δημιουργίας θέσεων πάρκινγκ από τη στιγμή που στην πόλη μας έχουμε πλέον τρεις σταθμούς μετρό, έχουν κλείσει τρεις πλατείες αυτή τη στιγμή. Νομίζω ότι τουλάχιστον δύο από αυτά θα τα καταφέρουμε να τα φτιάξουμε.

Ο Δήμαρχος Βασίλης Θώδας με το δημοσιογράφο του Newsbeast, Γιώργο Σαρρή

Ποιο είναι το σημαντικότερο έργο που επιτελέσατε την τελευταία τετραετία;

Είναι πολλά τα έργα με τα οποία ασχοληθήκαμε. Ο δήμος Ζωγράφου είχε πρόβλημα με τις υποδομές του. Θα σας απαριθμήσω μερικά, αν και το πιο σημαντικό απ’ όλα, είναι ότι καταφέραμε, σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε συνολικά,, έργα 25 εκατομμυρίων ευρώ. Κάποια από αυτά έχουν ολοκληρωθεί. Τα μεγαλύτερα όμως είναι αυτά που έρχονται τώρα, καθώς έχουν τελειώσει οι διαγωνιστικές διαδικασίες – ένα έχει συμβασιοποιηθεί και τα άλλα βρίσκονται στην φάση τελικού αναδόχου.

Σίγουρα στα μεγάλα έργα συγκαταλέγεται η η αλλαγή όλου του οδoφωτισμού με σύγχρονους λαμπτήρες LED. Αυτό ξεκίνησε το 2020 και ολοκληρώθηκε το 2022. Έγινε με αυτοχρηματοδότησή, χωρίς να πληρώσει ο δημότης ούτε ένα ευρώ. Ακόμα και οι πιο σκοτεινές γωνιές της πόλης μας φωτίστηκαν, αναβαθμίζοντας το αίσθημα ασφάλειας κατοίκων και περαστικών ενώ η ετήσια κατανάλωση ρεύματος μειώθηκε από 3.980.000 κιλοβατώρες ανά έτος, σε 1.170.000.

Όσον αφορά την πυκνοκατοίκηση ενός δήμου 70.000 κατοίκων, σε πρώτη φάση αξιοποιήσαμε 11 νέα «πάρκα τσέπης». Φτιάχτηκαν μικροί χώροι αναψυχής και πρασίνου, που στοχεύουν στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής.

Και βέβαια ένα πολύ σημαντικό έργο για εμάς είναι η αλλαγή όλου του μηχανολογικού εξοπλισμού της καθαριότητας. Αλλάξαμε όλα τα αυτοκίνητα της καθαριότητας, που έπρεπε να αποσυρθούν το 2020, καθώς είχαν πάνω από 30 χρόνια στην «πλάτη» τους. Αγοράσαμε 3 νέα απορριμματοφόρα μέσω χρηματοδότησης του Υπουργείου Εσωτερικών, 8 απορριμματοφόρα κλειστού τύπου, ένα βυτιοφόρο 10.000 λίτρων, δύο τετραξονικά οχήματα μεταφοράς απορριμματοκιβωτίων και δύο ανατρεπόμενα φορτηγά μέσω της διαδικασίας του leasing. Στον στόλο μας προστέθηκε επίσης ένα εκχιονιστικό 4×4 με μαχαίρι μπροστά και αλατιέρα πίσω συν άλλα 3 αυτοκίνητα 4×4 για την Πολιτική Προστασία.

«Ο δήμος αλλάζει. Γι’ αυτό το λόγο καλώ τους πολίτες να εμπιστευτούν και πάλι», τονίζει ο Β. Θώδας

Γιατί να ψηφίσει κάποιος τον Βασίλειο Θώδα εκ νέου για δήμαρχο;

Για τρεις λόγους. Ο πρώτος είναι η σύγκριση που μπορεί να κάνει με την προηγούμενη δημοτική αρχή της τέως δημάρχου (σ.σ. εννοεί την κ. Τίνα Καφατσάκη). Μπορεί να συγκρίνει τα έργα της προηγούμενης πενταετίας με αυτά της τελευταίας τετραετίας. Όλοι βλέπουν ότι ο δήμος αλλάζει. Γι’ αυτό το λόγο καλώ τους πολίτες να εμπιστευτούν και πάλι.

Ο δεύτερος είναι πως έχουμε ένα πολύ καλό ψηφοδέλτιο υποψηφίων δημοτικών συμβούλων που προέρχεται από 3 παρατάξεις της προηγούμενης περιόδου. Είδαν το έργο που γίνεται και συνέκλιναν μαζί μας. Όλοι μαζί δημιουργήσαμε τη «Συμμαχία Δημιουργίας».

Ο τρίτος είναι πως οι κάτοικοι της περιοχής γνωρίζουν ότι κάθομαι λίγες ώρες στο γραφείο και τις υπόλοιπες γυρνάω στον Δήμο. Βλέπω ανθρώπους, βλέπω τα προβλήματα εκεί που υπάρχουν πραγματικά και προσπαθούμε καθημερινά να δίνουμε λύσεις όπως και όπου μπορούμε.