Μία εμβληματική έκθεση του διάσημου μεταϊμπρεσιονιστή ζωγράφου Πολ Γκωγκέν, πλούσια σε αυτοπροσωπογραφίες, γυναίκες της Βρετάνης και ψιλόλιγνες Ταϊτινές, δάνεια από μουσεία σε ολόκληρο τον κόσμο εγκαινιάζεται στην Tate Modern του Λονδίνου, ως φόρος τιμής και μία προσπάθεια να αποκατασταθεί το όνομα του καταραμένου ζωγράφου. Η έκθεση θα διαρκέσει από τις 30 Σεπτεμβρίου έως τις 16 Ιανουαρίου 2011
«Γκωγκέν: Μύθων Πλαστουργός» τιτλοφορείται η πρώτη έκθεση του προάγγελου του μοντερνισμού στη Βρετανία μετά από 50 χρόνια, στην οποία συγκεντρώνονται περίπου 50 πίνακες και αμέτρητα σχέδια, γλυπτά και ντοκουμέντα του ζωγράφου.
Η έκθεση εξυμνεί την καλλιτεχνική ιδιοφυΐα του δασκάλου, χωρίς να αποκρύπτει και τις ταραχώδεις πτυχές της ιδιωτικής του ζωής, την οποία έχουν κατακρίνει οι αντιϊμπεριαλιστές και οι φεμινίστριες. Ο παρισινός χρηματιστής δεν εγκατέλειψε χάριν της τέχνης μόνον το επάγγελμά του, αλλά και τη δανή γυναίκα του και τα πέντε παιδιά τους για να αφιερωθεί στη ζωγραφική, πρώτα στη Βρετάνη, μετά στην Αρλ της Προβηγκίας, κατόπιν στην Ταϊτή και τέλος στις Μαρκησίες Νήσους.
Μεταξύ των διάσημων πινάκων που θα εκτεθούν στο Λονδίνο περιλαμβάνεται και το Nevermore O Tahiti, που παρουσιάζει μία ταϊτινή καλλονή ξαπλωμένη στο πλάι, ο οποίος είναι μία από τις εικόνες που περισσότερο αναπαράγεται στις επιστολικές κάρτες και στις αφίσες, σε εκατ. αντίτυπα.
Η έκθεση του Γκωγκέν συμπίπτει με τα 10 χρόνια της λειτουργίας της Tate Modern, η οποία διεκδικεί με 5 εκατ. επισκέπτες τα σκήπτρα του πλέον επισκέψιμου μουσείου μοντέρνας τέχνης στον κόσμο.