Ο Valentino Rossi αλλά και η αποπνικτική κατάσταση στην πίστα της Μαλαισίας, ήταν οι μεγαλύτεροι αντίπαλοι που χρειάστηκε να αντιμετωπίσει ο Marc Marquez, στην πορεία του για την 12η νίκη τη φετινή σεζόν και πρώτη μετά από το Γύρο στο Silverstone εδώ και σχεδόν δυο μήνες!

Ο πιο δύσκολος αγώνας της χρονιάς ολοκληρώθηκε με 14 μόλις αναβάτες να τερματίζουν -παραδόξως όσοι και στην Αυστραλία πριν μια εβδομάδα- και να παίρνουν όλοι βαθμούς.

Στην εκκίνηση του αγώνα, δυνατά ξεκίνησε ο Dani Pedrosa, ο οποίος όμως στη συνέχεια του αγώνα είχε δυο πτώσεις κι εγκατέλειψε οριστικά για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα φέτος! Έτσι, η μάχη για τη νίκη δόθηκε ανάμεσα στους τρεις από τους τέσσερεις «φανταστικούς».

Ο Marquez μπήκε δυνατά στην πρώτη στροφή μετά την εκκίνηση, αλλά ο Lorenzo κράτησε τη γραμμή του με αποτέλεσμα να πάρει το προβάδισμα και ο συμπατριώτης του να χάσει αρκετές θέσεις στο ξεκίνημα. Ωστόσο ήταν αποφασισμένος να επιστρέψει πάση θυσία στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου!

Οι δυο Yamaha μπροστά οδηγούσαν τον αγώνα, με τον Jorge Lorenzo – ο μόνος από τους τρεις νικητές που φόρεσε το σκληρό μπροστινό ελαστικό – να κρατιέται μπροστά από Valentino Rossi, αλλά ήταν φανερό ότι δεν είχε το ρυθμό να ξεφύγει.

Στην πραγματικότητα δεν είχε το ρυθμό να ακολουθήσει τους δυο αντιπάλους του και πολύ γρήγορα τόσο ο Rossi, πρώτα, όσο και ο Marquez στη συνέχεια, πέρασαν με σχεδόν πανομοιότυπο τρόπο τον Iσπανό της Yamaha, ο οποίος άνοιξε τη γραμμή του και παραχώρησε τη θέση του.

Το πρόβλημα για τον Iσπανό δεν ήταν το ελαστικό, αλλά ένα πλαστικό στο tank που έλιωσε κατά τη διάρκεια του αγώνα και αυτό άλλαξε τη θέση του στη μοτοσυκλέτα και δεν τον άφηνε να φρενάρει όπως ήθελε, πηγαίνοντας πιο μπροστά στα φρένα.

Η μάχη για την πρώτη θέση ήταν συναρπαστική και πρόσφερε πλούσιο θέαμα! Ο 21χρονος Marquez απέναντι στον 35χρονο Valentino Rossi, με τον πρώτο να κατακτά τη 12η φετινή του νίκη και να ισοφαρίζει τις νίκες του Mick Doohan μέσα σε μια σεζόν.

Δυο ήταν τα σημεία κλειδιά του αγώνα, που έδωσαν τη δίκαιη νίκη στο Marquez. Το βασικότερο ήταν ότι ο Marquez φύλαξε λάστιχο στην αρχή, κάτι που του έδωσε το δικαίωμα να πιέσει πολύ στο τέλος και να κάνει μια άνετη διαφορά από τον Rossi.

Ο τελευταίος πέρα από το ότι έχανε σε ταχύτητα με το φθαρμένο ελαστικό, έκανε κι ένα λάθος 9 γύρους πριν από το τέλος, δίνοντας την ευκαιρία στον Marquez να περάσει μπροστά και να μην χάσει το προβάδισμα μέχρι το τέλος.

Από εκεί και πέρα, ο Lorenzo πήρε την τρίτη θέση χάνοντας ένα σερί εφτά συνεχόμενων αγώνων που τερμάτιζε σταθερά στις δυο πρώτες θέσεις της βαθμολογίας. Από την άλλη, η Honda πήρε την 13η φετινή της νίκη και ισοφάρισε το ρεκόρ με τις περισσότερες νίκες μιας ομάδας σε μια χρονιά!

Από εκεί και πέρα, ο Stefan Bradl ισοφάρισε το καλύτερό του φετινό αποτέλεσμα ανεβαίνοντας στην τέταρτη θέση, όπως είχε κάνει στο Τέξας και στην Aragon νωρίτερα. Ο Bradley Smith μετά το βάθρο του στην Αυστραλία, πήρε σημαντικούς βαθμούς από την 5η θέση σήμερα, στη μάχη που δίνει για την έκτη θέση στη βαθμολογία.

Εκεί, προβάδισμα πήρε ο ηρωικός Pol Espargaro, ο οποίος παρά το σπάσιμο στο αριστερό του πόδι, πήρε μέρος στο πρωινό ζέσταμα και στον αγώνα κατάφερε να τερματίσει στην έκτη θέση, την ώρα που ο αδερφός του έπεφτε για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα.

Η καλύτερη Ducati ήταν αυτή του Yonny Hernandez και της Pramac Racing, που είχε μόλις έναν οδηγό στην πίστα, μετά την επιστροφή του Andrea Iannone στην πατρίδα του, που δεν κατάφερε να συνεχίσει μετά τον τραυματισμό του στο αριστερό χέρι.

Από την άλλη, η εργοστασιακή Ducati αντιμετώπισε πολλά προβλήματα! Αφενός ο πολύ άτυχος Cal Crutchlow «προδόθηκε» σε έναν ακόμα αγώνα από τη μοτοσυκλέτα του, ενώ και ο Andrea Dovizioso είχε φανερά πρόβλημα με τη Desmosedici.

Ο Ιταλός τερμάτισε στην όγδοη θέση, χάνοντας διαδοχικά από Bradl, Smith, Espargaro και Hernandez, ενώ αν υπήρχε ακόμα ένας γύρος θα έχανε θέση και από τον Hector Barbera που κάλυψε μια διαφορά 6 δευτερολέπτων στους τελευταίους γύρους.

Ο Scott Redding πήρε για πέμπτη φορά φέτος θέση στη δεκάδα, μπροστά από τον Hiro Aoyama – ο Hayden εγκατέλειψε – τον Michael Laverty (πήρε το καλύτερό του αποτέλεσμα στη MotoGP), τον Di Meglio και τον Broc Parkes που ήταν ο τελευταίος από τους 14 αναβάτες που τερμάτισαν.

Αποτελέσματα
Θέση – Βαθμοί – Αριθμός – Αναβάτης – Εθνικότητα – Ομάδα – Μοτοσυκλέτα – Χλμ/ώρα – Χρόνος

1. 25 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 163.1 40’45.523
2. 20 46 Valentino ROSSI ITA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 163.0 +2.445
3. 16 99 Jorge LORENZO SPA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 162.9 +3.508
4. 13 6 Stefan BRADL GER LCR Honda MotoGP Honda 161.7 +21.234
5. 11 38 Bradley SMITH GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 161.7 +22.283
6. 10 44 Pol ESPARGARO SPA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 160.9 +34.668
7. 9 68 Yonny HERNANDEZ COL Energy T.I. Pramac Racing Ducati 160.6 +38.435
8. 8 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 159.9 +48.839
9. 7 8 Hector BARBERA SPA Avintia Racing Ducati 159.8 +50.792
10. 6 45 Scott REDDING GBR GO&FUN Honda Gresini Honda 159.3 +59.088
11. 5 7 Hiroshi AOYAMA JPN Drive M7 Aspar Honda 158.2 +1’15.949
12. 4 70 Michael LAVERTY GBR Paul Bird Motorsport PBM 158.1 +1’17.966
13. 3 63 Mike DI MEGLIO FRA Avintia Racing Avintia 157.5 +1’27.773
14. 2 23 Broc PARKES AUS Paul Bird Motorsport PBM 156.5 +1’44.244

Πηγή: motograndprix.gr