Η ανανέωση του συμβολαίου Rossi – Yamaha συζητιόταν εδώ και πολλές βδομάδες, όπως είχε ενημερώσει τον Τύπο ο ίδιος ο πολυπρωταθλητής. Χτες ανακοινώθηκε και επίσημα ότι τα δύο μέρη συμφώνησαν σε διετή ανανέωση του τρέχοντος συμβολαίου, που λήγει στα τέλη 2014.

Αυτό σημαίνει ότι το 2015 και 2016 ο Rossi θα τρέξει MotoGP με την εργοστασιακή ομάδα της Yamaha και αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα κλείσει την καριέρα του στην ομάδα που αγάπησε πάνω από κάθε άλλη.

Πέρυσι υπήρχαν, θυμίζουμε, αμφιβολίες για την ικανότητα του Rossi να ανταγωνιστεί τους υπόλοιπους τρεις «εξωγήινους» (όσοι απέμειναν μετά την απόσυρση του Stoner), δηλαδή τους Lorenzo, Pedrosa και Marquez.

Τις είχε ξεστομίσει και ο ίδιος ο Valentino, δηλώνοντας μάλιστα στα τέλη της σαιζόν 2013 πως αν μέχρι τα μέσα του ’14 δεν κατάφερνε να βελτιώσει την απόδοσή του, θα εγκατέλειπε τους αγώνες, ή τουλάχιστον τα MotoGP.

Οι τελευταίες λεπτομέρειες του συμβολαίου συμφωνήθηκαν στο διάστημα μεταξύ των GP στην Βαρκελώνη και το Άσσεν. Σίγουρα η υπογραφή του έγινε ευκολότερη για τον Ιταλό άσο μετά τις εξαιρετικές φετινές του εμφανίσεις, και βέβαια από την άσχημη απόδοση του Jorge Lorenzo.

Ο Rossi είναι μέχρι στιγμής εφέτος ο αναβάτης που έχει τιμήσει περισσότερο τα χρώματα της Yamaha, καθώς ο Jlo έχει εμπλακεί σε έναν φαύλο κύκλο χαμηλής αυτοκτίμησης και λαθών που στον τελευταίο αγώνα της Ολλανδίας τον έφεραν να περνά τη γραμμή τερματισμού 13ος!

Αντίθετα ο Rossi έχει ήδη στα μέσα της σαιζόν ισοφαρίσει τα αποτελέσματα του 2013, χωρίς όμως να έχει κερδίσει ακόμη. Έχει πάντως στο ενεργητικό του 4 δεύτερες θέσεις και μία 3η.

Σε αυτό έχει συντελέσει η βελτιωμένη συμπεριφορά της Μ1 στο φρενάρισμα, όπως και η αλλαγή στο στυλ της οδήγησής του που έγινε πολύ εμφανής στους δύο τελευταίους αγώνες –πλησιάζοντας περισσότερο το στυλ Marquez.

Απέδωσε ως φαίνεται και το στοίχημα της αλλαγής αρχιμηχανικού από τον αιώνιο Jeremy Burgess στον Ιταλό Silvano Galbusera ο οποίος χρησιμοποιεί για τις ρυθμίσεις της μοτοσυκλέτας πολύ περισσότερο τα ηλεκτρονικά δεδομένα.


Έτσι ως τώρα έχουμε δύο από τους κορυφαίους αναβάτες, τους Marquez και Rossi να έχουν υπογράψει για τις επόμενες σαιζόν. Απομένει να δούμε τι θα αποφασίσουν οι Dani Pedrosa και Jorge Lorenzo. Για τον πρώτο έχει ακουστεί ότι τον έχει πλησιάσει η Suzuki και ότι «απέκρουσε» ευγενικά την πρόταση ζητώντας ένα μυθικό ποσό. Οπότε λογικά και ο Dani θα μείνει Honda.

Όσο για τον Lorenzo, ο πρωταθλητής 2010 και 2012, προτεραιότητα όπως έχει πει επανειλημμένα θεωρεί την υπογραφή με την Yamaha. Πάντως φέτος ο Jorge είναι σχεδόν «απελπισμένος» με τη συμπεριφορά της M1, που έχει χάσει τη βελούδινη ομαλότητά της, αυτήν για την οποία χρόνια τώρα πάσχιζε ο Ισπανός.

Αιτία είναι το νέο πίσω ελαστικό της Bridgestone που δεν έχει αρκετή πρόσφυση στην οριακή κλίση και η μείωση του καυσίμου κατά ένα λίτρο σε κάθε αγώνα. Οι νέες οικονομικότερες ρυθμίσεις του κινητήρα τον έχουν κάνει νευρικό, πράγμα που δεν αφήνει περιθώρια για την «οδήγηση Lorenzo».

Μένει να δούμε τώρα αν ο εκνευρισμός του Lorenzo με την Μ1 και η απογοήτευσή του για την αδυναμία της να πιάσει τις Honda θα εκδηλωθούν με κάποιον ακραίο τρόπο -μάλλον απίθανος πάντως…

Ακολουθεί ένα βίντεο με το οποίο ο ίδιος ο Rossi ανακοινώνει την ανανέωση του συμβολαίου του με την Yamaha