Το σύστημα σταθεροποίησης (MSC) που θα φορούν τα KTM 1190 Adventure του 2014, μπορεί να προστεθεί ως βελτίωση και στα μοντέλα 2013. Αυτό ανακοίνωσε η αυστριακή εταιρεία.
Το σύστημα είναι κατασκευής Bosch και στηρίζεται στο νέο αισθητήρα κλίσης 5D, με κωδική ονομασία SU-MM 5.10, ο οποίος καταγράφει δεδομένα με ρυθμό 100 φορές το δευτερόλεπτο.
Γύρω από αυτόν η Bosch σχεδίασε ένα νέο πολύ γρήγορο σύστημα σταθεροποίησης, το οποίο τοποθετήθηκε πέρσι στα νέα 1100 Adventure.
Φέτος η νέα έκδοση αυτού του συστήματος διαθέτει πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες ελέγχου, σε βαθμό που η εταιρεία να ισχυρίζεται ότι μπορεί να αποτρέψει το low siding της μοτοσυκλέτας -δηλαδή το χάσιμο του μπροστινού- από φρένα (βεβαίως…).
Το νέο MSC διαχειρίζεται πολύ καλύτερα και το ABS της μοτοσυκλέτας, σε βαθμό που να διαφημίζεται ως το πρώτο τέτοιο σύστημα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και μέσα στη στροφή. Βέβαια ο λόγος του lowsiding δεν είναι απλά το φρενάρισμα με τη μοτοσυκλέτα υπό κλίση, αλλά το κλειστό γκάζι στη διάρκεια της στροφής, που επίσης φέρνει επιβράδυνση και ανεπιθύμητο φορτίο στον εμπρός τροχό.
Σύμφωνα με την εταιρεία πάντως το σύστημα μπορεί να ανακατανείμει την ισχύ της πέδησης ανάμεσα στις εμπρός και την πίσω δαγκάνες, προκειμένου να μειώσει την τάση της μοτοσυκλέτας να ανασηκωθεί στη μέση της στροφής, με αποτέλεσμα να χάνει τη γραμμή της όταν ο αναβάτης φρενάρει.
Σύμφωνα με την Bosch το νέο MSC μπορεί ακόμη να αποτρέψει:
– Την ολίσθηση των τροχών, κατά το φρενάρισμα υπό κλίση.
– Την ανατροπή της μοτοσυκλέτας μετά από έντονο φρενάρισμα.
– Την ολίσθηση του πίσω τροχού κατά την επιτάχυνση υπό κλίση.
– Την ανύψωση του εμπρός τροχού κατά την επιτάχυνση.
Το νέο MSC θα προσφέρεται στα 1190 Adventures και Adventure R από το 2014, ενώ θα μπορεί να τοποθετείται και ως εκ των υστέρων βελτίωση στα ίδια μοντέλα του 2013. Η τιμη του συστήματος στη Βρετανία έχει καθοριστεί στις 335 λίρες ή περίπου 400 ευρώ.
Δείτε στο βίντεο τον τρόπο λειτουργίας του MSC…