Θυμίζει την πρόσφατη θλιβερή αλληλουχία των ελληνικών «Μνημονίων». Για δεύτερη φορά φέτος και τρίτη από πέρσι, η FIM αλλάζει τους κανόνες που ρυθμίζουν το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike.
Οι αλλαγές θα ισχύσουν από τη σαιζόν 2014 και αποτελούν μία ακόμη προσπάθεια να ανακοπεί η φθίνουσα πορεία του θεσμού. Η αποχώρηση της BMW ήταν ένα μεγάλο χτύπημα.
Τα νέα «Μέτρα» αντιγράφουν εν μέρει την εμπειρία από τα MotoGP. Έτσι καταρχήν περιορίζεται ο αριθμός των κινητήρων που επιτρέπεται να χρησιμοποιεί κάθε αναβάτης στη διάρκεια της σαιζόν σε 8.
Επιβάλλονται επίσης περιορισμοί στις χρησιμοποιούμενες σχέσεις κιβωτίου (δηλαδή με απλά λόγια, στο πόσα διαφορετικά γρανάζια μπορεί να χρησιμοποιεί κάθε ομάδα). Τέλος επιβάλλεται οροφή στο κόστος των χρησιμοποιούμενων φρένων και αναρτήσεων.
Στάνταρ πράγματα δηλαδή –συνταγή «ΔΝΤ», αν και δεν έχουν κοπεί ακόμη οι μισθοί των μηχανικών.
Μια ενδιαφέρουσα εξέλιξη είναι η δημιουργία μιας νέας κατηγορίας με την ονομασία EVO. Για τις μοτοσυκλέτες της θα ισχύουν οι κανονισμοί των Superbike όσον αφορά τα πλαίσια, τις αναρτήσεις και τα πλαίσια –όμως στους κινητήρες θα ισχύουν τα ίδια με την κατηγορία Superstock, η οποία οδεύει μάλλον προς «ταφή».
Τέλος, προκειμένου να ενισχύσει αριθμητικά την παρουσία μοτοσυκλετών στην εκκίνηση, ο Σύνδεσμος Κατασκευαστών MSMA συμφώνησε να προμηθεύει -όταν του ζητείται από μία ομάδα- ολοκληρωμένα και πλήρη «πακέτα» έτοιμων αγωνιστικών μοτοσυκλετών.
Η συμφωνία αυτή ισχύει από το 2014 ως το 2016. Οι μοτοσυκλέτες θα είναι ίδιες με αυτές που χρησιμοποιούν τα εργοστάσια. Το πακέτο ετήσιας υποστήριξης θα περιλαμβάνει και κάποιες αναβαθμίσεις κατά τη διάρκεια της αγωνιστικής περιόδου –άγνωστο ακόμη το πόσες, και τι ακριβώς θα περιλαμβάνουν. Τέλος οι μοτοσυκλέτες EVO θα πωλούνται σε προκαθορισμένες τιμές.
Υπάρχουν πολλά ερωτηματικά και οι λεπτομέρειες είναι προς το παρόν ακαθόριστες, όμως στο δελτίο Τύπου της FIM αναφέρεται ότι όλα αυτά θα έχουν γνωστοποιηθεί ως τις 26 Αυγούστου, οπότε και θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της.