Οι κακές γλώσσες λένε πως αυτά τα δύο πάνε μαζί: ο Stefan Bradl πήρε την pole επειδή ο Marquez έπεσε. Μια άλλη πτώση του Marquez πριν δύο χρόνια, είχε εξασφαλίσει τον τίτλο του Bradl στη Moto2.
Όμως ο νεαρός της LCR πήρε πανάξια την πρώτη του pole στα MotoGP, δώρο στη στήριξη του ιδιοκτήτη της ομάδας του Chechinello. Τρόμαξε ο Stefan από την πιθανότητα να χάσει τη θέση του από τον Crutchlow; Μάλλον το αντίθετο: πετάει στα σύννεφα, καθώς νεότερες ειδήσεις αναφέρουν ότι ο Cal έχει κλείσει με Ducati.
Οπότε η pole είναι αποτέλεσμα της σκληρής δουλειάς του Γερμανού, που στο Assen αποφάσισε να εγκαταλείψει τα Nissin φρένα για τα Brembo, κι από τότε πήρε την πάνω βόλτα.
Ο αναβάτης της Honda LCR ήταν 6ος πριν τον τελευταίο γύρο του, με τον οποίο εκτινάχτηκε στην πρώτη θέση, εκτοπίζοντας το Marc Marquez της Honda για μόλις 17 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Ο νεοφώτιστος και πρωτοπόρος της βαθμολογίας είχε χρόνο για έναν ή δύο γύρους ακόμα, αλλά έπεσε από lowside στην Κ5 και δεν κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα.
Τον καθολικό θρίαμβο των Honda στα χρονομετρημένα σφράγισε μια ακόμη έκπληξη, η 3η θέση του Alvaro Bautista της Gresini Honda, 197 χιλ. πιο πίσω. Τέταρτος και πρώτος στη 2η σειρά ο Valentino Rossi με 2 ακόμη δέκατα πιο πίσω, πρώτος από όλα τα Yamaha.
Δίπλα στον Valentino εκίνησαν ο Cal Crutchlow και ο Jorge Lorenzo (5ος και 6ος αντίστοιχα).
Ο Crutchlow έδειχνε εκνευρισμένος, έχοντας αντιμετωπίσει τεχνικό πρόβλημα στην ανάρτηση της μοτοσυκλέτας του, το οποίο δεν του επέτρεψε παρά έναν μόνον γρήγορο γύρο στα τελευταία λίγα λεπτά.
Συγκεκριμένα ο αισθητήρας του αμορτισέρ έστελνε λάθος δεδομένα στην ECU με αποτέλεσμα να μην έχει ούτε το γκάζι που έπρεπε, ούτε την απαραίτητη βοήθεια του συστήματος αντιολίσθησης.
Ξεπερνώντας τον πόνο που κατά δηλώσεις του είναι μεγαλύτερος από ό,τι στο Assen, ο Lorenzo κατάφερε τον 6ο χρόνο, χωρίς να πιέσει. Αμέσως μετά στην 7η θέση κατατάχθηκε ο συνδιεκδικητής του τίτλου Dani Pedrosa, που ακολούθησε εξαιρετικά συντηρητική πολιτική (+0,552 δευτ.).
Ο πρώτος αναβάτης της Repsol Honda που φέρει κάταγμα κατά 60% στην κλείδα από highside στο γερμανικό GP, δεν συμμετείχε σε καμία πρωινή δοκιμαστική περίοδο, καθώς η άσφαλτος είναι κρύα και υγρή από την ωκεάνια ομίχλη που πλανιέται πάνω της μετά το ξημέρωμα.
Οι δηλώσεις του Pedrosa επίσης προσπαθούν να αποτρέψουν από κάθε φιλοδοξία «η νίκη αδύνατη, το βάθρο σχεδόν ανέφικτο», αλλά κάτι μάς λέει ότι ο Ισπανός είχε περισσότερες φιλοδοξίες από ό,τι αφήνει να φανεί. Έχει κερδίσει εδώ, η ομάδα του έχει πολλά δεδομένα, ξέρει την πίστα…
Δίπλα στον Pedrosa ο πρώτος των Ducati Andrea Dovizioso (+0,850) και παραδίπλα ο «νέος» της Tech 3, ο Bradley Smith (+0,899).
Για το Nicky Hayden που ξεκινά 10ος, αυτή είναι η τελευταία φορά που έρχεται στο αμερικάνικο GP με τη Ducati. Δίπλα του 11ος ο ελαφρά απογοητευμένος Aleix Espargaro, πρώτος και πάλι των CRT που περίμενε κάτι περισσότερο..
Ο συναθλητής του στην πιο επιτυχημένη ομάδα των CRT, γάλλος Randy de Puniet ήταν 12ος ταχύτερος, έχοντας αναγκαστεί να περάσει μαζί με το Dani Pedrosa από την Q1 πρώτα. Όμως στην Q2 έπεσε και μην έχοντας γράψει χρόνο έμεινε 12ος.
Ο Hector Barbera της Blussens Avintia και ο Alex de Angelis με την Pramac Ducati (αντικαθιστά τον Spies) ήταν οι ταχύτεροι από όσους δεν πέρασαν στην Q2 και ήταν 13ος και 14ος αντίστοιχα.
Ο αμερικανός Blake Young, που επρόκειτο να κάνει τη 2η wildcard συμμετοχή του φέτος με την ομάδα Attack Performance Racing, αποσύρθηκε. Η πτώση της Παρασκευής κατέστρεψε τη μοτοσυκλέτα του πέραν επισκευής.
Αποτελέσματα Q2
1. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1’21.176
2. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1’21.193
3. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1’21.373
4. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1’21.418
5. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1’21.420
6. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1’21.453
7. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1’21.728
8. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 1’22.026
9. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1’22.075
10. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP13) 1’22.090
11. Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT) 1’22.099
12. Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar (ART CRT) —
Αποτελέσματα Q1
13. Hector Barbera ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT) 1’22.808
14. Alex De Angelis RSM Ignite Pramac Racing (GP13) 1’23.253s
15. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT) 1’23.272
16. Danilo Petrucci ITA Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT) 1’23.323
17. Claudio Corti ITA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT) 1’23.616
18. Yonny Hernandez COL Paul Bird Motorsport (ART CRT) 1’23.875
19. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (ART CRT) 1’23.919
20. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART CRT) 1’23.987
21. Hiroshi Aoyama JPN Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT) 1’24.235
22. Bryan Staring AUS Go&Fun Honda Gresini (FTR-Honda CRT) 1’24.756
23. Lukas Pesek CZE Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT) 1’24.809
Ταχύτερος χρόνος Δοκιμαστικών (στην FP3):
Marc Marquez ESP Honda 1’21.568
Ρεκόρ MotoGP στην Laguna Seca:
Ταχύτερος γύρος: Jorge Lorenzo ESP Yamaha 1’20.554 (2012)
Ταχύτερος γύρος αγώνα: Dani Pedrosa ESP Honda 1’21.229 (2012)