Ως μόλις πριν 3-4 μέρες όλα ήταν απλά και σχεδόν διευθετημένα. Με το Hayden εκτός Ducati του χρόνου, άνοιγε μια θέση για τον Crutclow σε εργοστασιακή ομάδα. Όμως στο Sachsenring όλα άλλαξαν.
Αιτία είναι μια επιθετική πρωτοβουλία της Honda που χτύπησε φιλόδοξα ακριβώς στο κέντρο και με τη δύναμη που περιμένει κανείς από το μεγαλύτερο κατασκευαστή του κόσμου. Είναι απλό: Μετά το Marquez, η Honda θέλει και τον Crutchlow και το Redding!
Είναι γνωστό πως η Honda δηλώνει εντυπωσιασμένη από την απόδοση του Άγγλου της Tech3. Τον οποίο ο Herve Poncharal, ιδιοκτήτης της Tech3, δεν θα καταφέρει να κρατήσει χωρίς εργοστασιακή βοήθεια από την Yamaha.
Το πρόβλημα είναι ότι η Yamaha, για τους δικούς της λόγους δεν επιθυμεί περισσότερες σχέσεις με τον Cal. Αρνείται να τού δώσει εργοστασιακή μοτοσυκλέτα ή έστω υποστήριξη. Προφανώς οι άνθρωποι της Yamaha πιστεύουν ότι έχουν κάποιους άσους.
Ένας είναι ο Espargaro σίγουρα, αλλά δεν αρκεί για να αποκρούσει την επερχόμενη θύελλα που ακούει στο όνομα Marquez και τα πράγματα θα αγριέψουν αν καταφέρει να αρπάξει τους Crutchlow και Redding…
Το διαγώνιο χτύπημα της Honda ήρθε επειδή και οι δύο εργοστασιακοί αναβάτες της έχουν συμβόλαιο μέχρι το τέλος του 2014. Το ίδιο ισχύει και για τους δύο δορυφορικούς Stefan Bradl (με τη LCR) και Alvaro Bautista (με την Gresini).
Όμως σύμφωνα με το συμβόλαιο του Γερμανού, η Honda έχει το δικαίωμα να μην τον κρατήσει για δεύτερο χρόνο, εάν τα φετινά αποτελέσματά του δεν την ικανοποιήσουν.
Και ήδη ακούγονται πολλοί «ψίθυροι» για αύξηση της πίεσης από μέρους του HRC προς το Bradl, καθώς περίμενε βάθρα που δεν έρχονται. Αυτή ακριβώς είναι η θέση που προορίζεται για τον Crutchlow. Και «ξαφνικός θάνατος» για το συμβόλαιο του Stefan Bradl.
Ο Bautista, παρότι λιγότερο αποτελεσματικός από το Bradl, έχει συμβόλαιο και τρέχει με Nissin και Showa, τα οποία παρότι ανταγωνιστικά, δεν είναι επιπέδου Brembo και Öhlins. Και ο Crutchlow δεν θα δεχτεί να τρέξει χωρίς κορυφαίες αναρτήσεις και φρένα.
Από το στρατόπεδο Bradl δηλώνεται ότι δεν τρέχει τίποτα και ότι μάλιστα το νέο συμβόλαιο είναι σχεδόν έτοιμο προς υπογραφή. Ωστόσο αυτήκοες μάρτυρες στα paddock του Sachsenring μιλούν για βαριές κουβέντες και εκνευρισμένες φωνές από το φορτηγό της LCR, όταν το επισκέφθηκαν άνθρωποι του HRC για να συζητήσουν.
Προσπαθούσαν οι άνθρωποι της Honda να πείσουν το Lucio Cecchinello να ξεφορτωθεί το Bradl για χάρη του Crutchlow; Σύντομα θα ξέρουμε, καθώς παραδοσιακά τα περισσότερα συμβόλαια κλειδώνουν μέσα στον Αύγουστο.
Η αλήθεια είναι πως η μεταπήδηση στη LCR αποτελεί ιδανικό deal για τον Εγγλέζο. Η εναλλακτική του θα ήταν να μεταγραφεί στη Ducati, λύση με τεράστιο ρίσκο αφού η μοτοσυκλέτα δεν είναι ανταγωνιστική και είναι άγνωστο πότε θα γίνει τέτοια.
Ενώ η RC213V της LCR έχει εργοστασιακή υποστήριξη και επιπλέον η θητεία του στην ομάδα θα τον έχριζε υποψήφιο για μια εργοστασιακή θέση το 2015, λένε κάποιοι ευφάνταστοι. Τότε θα αποφασίσει και ο Pedrosa πώς θα πορευτεί, καθώς θα είναι κοντά 30…
Όμως κακά τα ψέμματα. Δύσκολα μια εργοστασιακή ομάδα σαν τη Honda θα επενδύσει σε έναν 30χρονο, τόσο θα είναι ο Crutchlow το 2015. Λόγω ηλικίας και μόνον, δεν πρόκειται να πάρει τέτοια θέση. Αυτή ακριβώς είναι η αιτία που τίθεται πιθανώς εκτός MotoGP και o 32χρονος Nicky Hayden: με χρόνους ανταγωνιστικούς του Rossi όσο έτρεχαν μαζί στη Ducati, αλλά και του Dovizioso σήμερα, κρίνεται από τους μάνατζερ των ομάδων πολύ «παλιός».
Το «τσίρκο» θέλει νέα νούμερα και οι ομάδες, φρέσκα πρόσωπα που φέρνουν ενδιαφέρον στα MotoGP και με τόσους γρήγορους και φτηνούς αναβάτες της Moto2 να περιμένουν πως και πως στην πόρτα της μεγάλης κατηγορίας, ο Αμερικανός απλά δεν χωράει.
Πίσω στο δράμα HRC-Crutchlow-LCR-Bradl. Οι φήμες θέλουν τον Cecchinello πολύ εκνευρισμένο, καθώς φέρεται απόλυτα ικανοποιημένος από την πρόοδο και τα αποτελέσματα του Bradl.
Όμως ο εκνευρισμός δεν χαρακτήριζε μόνο τη δορυφορική της Honda. Και στη δορυφορική της Yamaha, την Tech3, τα ίδια. Στο Sachsenring o ιδιοκτήτης της, o Herve Poncharal, κυκλοφορούσε φανερά φουρκισμένος, μετά τη συνάντησή του με τα αφεντικά της Yamaha.
Ο Γάλλος δεν κρύβει ότι θέλει να κρατήσει τον Άγγλο, χωρίς όμως να διαθέτει και τη στήριξη από τη Yamaha, η οποία τώρα ότι τον πιέζει να διακόψει το συμβόλαιο του νεοφώτιστου Bradley Smith, ώστε στη θέση του να βολέψει για έναν χρόνο τουλάχιστον τον Pol Espargaro.
Poncharal και Cecchinello περνούν δύσκολες μέρες καθώς νιώθουν στο πετσί τους την πίεση των μεγάλων, χωρίς πολλά περιθώρια αντίδρασης: τα εργοστάσια ενισχύουν οικονομικά τις δορυφορικές ομάδες και έχουν τον πρώτο λόγο στην επιλογή των αναβατών. Και οι ιδιοκτήτες των δύο ομάδων ανακαλύπτουν με οργή πως δεν είναι αφεντικά, αλλά υπάλληλοι…