Πραγματικό επίτευγμα! Ο Carlos Checa εξουδετέρωσε σχεδόν κάθε αμφιβολία για την ανταγωνιστικότητα της ολοκαίνουργιας Ducati Panigale 1199R, ελέγχοντας απόλυτα τη δεύτερη και τελευταία μέρα των δοκιμαστικών Superbike στο Phillip Island. Ο σαραντάρης Ισπανός βετεράνος των GP έκανε τον ταχύτερο γύρο του διημέρου, ενώ ήταν και πολύ σταθερός στο γυρολόγιό του.

O Checa ήταν ταχύτερος τόσο στο βρεγμένο, όσο και στο στεγνό. Η δεύτερη μέρα ξεκίνησε με την άσφαλτο υγρή. Κάμποσοι αναβάτες αποφάσισαν να μην οδηγήσουν υπό τόσο ανασφαλείς συνθήκες στην φρεσκοστρωμένη πίστα που ήδη έχει μετρήσει πολλά θύματα. Λίγο αργότερα όμως η διαδρομή στέγνωσε και μετά το μεσημεράκι οι συνθήκες βελτιώθηκαν δραστικά.

Δεύτερος ταχύτερος αναδείχθηκε ο Marco Melandri που βελτιώθηκε από την 1η μέρα. Ο αναβάτης της BMW ήταν ο πρώτος από ένα «κορδόνι» αναβατών που απείχαν ελάχιστα μεταξύ τους: μόλις ένα δέκατο του δευτερολέπτου χώρισε τον 2ο Μelandri από τον 5ο Rea (Pata Honda).

Ο δαιμονικός πέρσι Tom Sykes της Kawasaki, δεν έδειξε να έχει χάσει την ταχύτητά του, κάνοντας τον 3ο χρόνο της ημέρας (και 4ο του διημέρου), παρότι οδήγησε με κάταγμα στην κερκίδα του αριστερού πήχυ.

Από τους Aprilia-νούς ταχύτερος ήταν ο Michel Fabrizio, που ανέβασε την «ιδιωτική» RSV4 της ομάδας Red Devils Roma στην 4η θέση. Οι υπόλοιποι του ιταλικού εργοστασίου κατέλαβαν τις θέσεις 7 έως και 9, απέχοντας ελάχιστα εκατοστά του δευτερολέπτου μεταξύ τους.

Τα FIXI Crescent Suzuki δεν γύρισαν εξίσου γρήγορα με την προηγουμένη μέρα (Δευτέρα). Ο Leon Camier, ταχύτερος όλων την 1η μέρα, ήταν χθες 6/10 πιο αργός, καταλήγοντας στην 10η θέση. Ωστόσο ο πολύ καλός χρόνος της Δευτέρας τον έφερε στην 4η θέση γενικής του διημέρου. Ο Jules Cluzel, τραυματισμένος ακόμα από το «ιδιωτικό» τεστ της ομάδας του την περασμένη βδομάδα, ξανάπεσε από χάισαϊντ στην τελευταία στροφή του Phillip Island, χωρίς ευτυχώς επιπτώσεις.

Εκτός των μοτοσυκλετών, στο διήμερο της Αυστραλίας δοκιμάστηκαν και ο συγχρονισμός και η οργάνωση των ομάδων, ενόψει των νέων κανονισμών που επιτρέπουν μόνον μία μοτοσυκλέτα έτοιμη ανά αναβάτη και αντί για επανεκκίνηση του αγώνα, προβλέπουν στην περίπτωση βροχής την είσοδο στα πιτς για αλλαγή ελαστικών/τροχών.

Πολλές ομάδες λοιπόν προπονήθηκαν στα πιτστόπ, δοκιμάζοντας νέα εργαλεία και πρακτικές δανεισμένα από το παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής όπου ισχύουν παρόμοιοι κανονισμοί. Και βέβαια χρονομετρώντας τις διαδικασίες…

Το πώς θα λειτουργήσουν οι νέοι κανονισμοί θα το δούμε στην πράξη. Κάποιοι εκφράζουν το φόβο ότι χωρίς υποχρεωτική επανεκκίνηση του αγώνα, οι αναβάτες μπορεί να επιλέξουν να μείνουν στη βρεγμένη πίστα με ακατάλληλα λάστιχα, αντί να ρισκάρουν το χάσιμο χρόνου για την αλλαγή τους.

Αυτά βέβαια τα ζητήματα έχουν αντιμετωπιστεί εδώ και χρόνια σε άλλα σπορ με επιτυχία. Και οι αναβάτες δεν είναι ανόητοι να ρισκάρουν καριέρα και σωματική ακεραιότητα. Οι αμφιβολίες που εκφράζουν κάποιοι επώνυμα ή ανώνυμα, έχουν να κάνουν με παιχνίδια πολιτικής στο παγκόσμιο Superbike, όπου η αλλαγή ιδιοκτητών πέρσι δημιούργησε από τη μία μέρα στην άλλη αρκετούς «αντικαθεστωτικούς».

Βασικός λόγος πάντως των νέων κανονισμών είναι η διεξαγωγή και ολοκλήρωση της τηλεοπτικής αναμετάδοσης των αγώνων μέσα στα συγκεκριμένα χρονικά περιθώρια του τηλεοπτικού προγράμματος.

Συνολικοί χρόνοι διημέρου δοκιμών στο Phillip Island

Τα καλύτερα στιγμιότυπα από τα δοκιμαστικά των Superbike στο Phillip Island…