Το βίντεο της πτώσης ενός δικυκλιστή από τροϊκανούς έξω από το υπουργείο Οικονομικών, έπαιξε όσο λίγα τον τελευταίο καιρό και τα σχόλια που το συνόδευσαν ήταν κάθε είδους. Από εύλογα και λογικά μέχρι όμως και ακραία, έξω από κάθε λογική.
Για να βάλουμε μια τάξη αποφασίσαμε να απαριθμήσουμε τα όσα συνέβησαν και εν είδει «ενόρκων» να αφήσουμε εσάς να βγάλετε την ετυμηγορία…
Ακολουθεί το βίντεο και κατόπιν η ανάλυση του περιστατικού…
1. Το αυτοκίνητο σταματά στη μέση του δρόμου.
H στάση απαγορεύεται αν δημιουργείται εξ αυτής κίνδυνος ή παρακώλυση της κυκλοφορίας (ΚΟΚ, Άρθρο 34).
2. Το αυτοκίνητο σταματά με alarm.
Τα alarm δεν είναι για να σταθμεύουμε όπου μας βολεύει, αλλά για να υποδηλώσουν αδυναμία κίνησης του οχήματος. Ούτε βλάβη είχε το όχημα, ούτε ο οδηγός έπαθε ανακοπή…
3. Ανοίγει η αριστερή πόρτα για αποβίβαση επιβάτη.
Η αποβίβαση των επιβατών γίνεται μόνο από τη δεξιά μεριά και μόνο αν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε απόσταση έως 30 εκατοστών από το πεζοδρόμιο
4. Η πόρτα ανοίγει χωρίς να ελέγξει ο οδηγός.
Για να ανοίξει οποιαδήποτε πόρτα του οχήματος, πρέπει ο αποβαίνων να ελέγξει προηγουμένως ώστε να βεβαιωθεί ότι εκ της ενέργειας αυτής, δεν προκαλείται κίνδυνος στους χρήστες της οδού. (ΚΟΚ, Άρθρο 30).
5- Το αυτοκίνητο παρακωλύει την κυκλοφορία.
Είναι σαφές, δεν χρειάζεται εξήγηση (ΚΟΚ, Άρθρο 30)
6. Ο μοτοσυκλετιστής συνεχίζει την πορεία του.
Όπως δικαιούται και δύναται βάσει του ΚΟΚ. Κινείται ομόρροπα με το όχημα που προσπερνά και έχει το χώρο να το πράξει.
7. Ο μοτοσυκλετιστής έχει ήδη περάσει την πόρτα όταν αυτή ανοίγει.
Δηλαδή ούτε όταν την άνοιγε ο Τροϊκανός δεν κοίταγε τι έκανε
8. Η πόρτα «βρίσκει» στο βαλιτσάκι, στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας.
Η σύγκρουση φέρνει αποσταθεροποίηση στη μικρή μοτοσυκλέτα και μετά από ανεπιτυχή προσπάθεια του οδηγού της, αυτή ανατρέπεται.
9. Ο οδηγός περνά ξυστά από το κολωνάκι στο πεζοδρόμιο
Από καθαρή τύχη δεν πέφτει επάνω του, κάτι που θα απέφερε βέβαιο τραυματισμό. Ας σημειωθεί ότι ετησίως περίπου 30 οδηγοί πεθαίνουν μετά από σύγκρουση με τα περίφημα «κολωνάκια του Αβραμόπουλου». Πριν τοποθετηθούν, απλά δεν σκοτώνονταν.
Και εδώ αρχίζει λίγο η κατάσταση να ξεφεύγει:
10. Κατεβαίνουν και οι υπόλοιποι επιβαίνοντες.
Κανείς δεν πάει να δει τι έπαθε ο οδηγός της μοτοσυκλέτας
11. Αποτίμηση ζημιών.
Κάποιος ασχολείται να δει τη ζημιά. Αλλά όχι του μοτοσυκλετιστή ή της μοτοσυκλέτας του ως όφειλε, αλλά του αυτοκινήτου! (ΚΟΚ, Άρθρο 43)
12. Ο οδηγός της μοτοσυκλέτας παραμένει σοκαρισμένος.
Ακόμη και μετά την αναζήτηση φθορών στο αυτοκίνητο, κανείς από τους επιβαίνοντες δεν ενδιαφέρθηκε για τη σωματική υγεία του μοτοσυκλετιστή που δέχεται βοήθεια μόνο από τους περαστικούς.
Η σημειολογία στο μεγαλείο της:
– Οι τεχνοκράτες της Τρόικας ποσώς ενδιαφέρονται για τις συνέπειες των πράξεών τους στον απλό πολίτη.
– Μετρούν τις ζημιές αποκλειστικά με «υλικά» και όχι ανθρώπινα ή ανθρωπιστικά κριτήρια
– Θεωρούν εαυτούς υπεράνω νόμων και θεσμών, προκειμένου να γίνει η «δουλειά».
– Αν κάποιος νόμος παρακωλύει το έργο τους, δίνουν εντολή για ρύθμιση νομοθετικού περιεχομένου. Επομένως να αναμένουμε σύντομα τροποποίηση του ΚΟΚ, που θα λέει ότι επιτρέπεται στους επιβάτες να πετάνε κάτω τους μοτοσυκλετιστές ανοίγοντας την πόρτα.
Ενδιαφέρον πάντως θα είχε αν η υπόθεση έφτανε στο ακροατήριο δικαστηρίου… Θα μάζευε αρκετά ευρώ σε πρόστιμα και θα μετρούσε τουλάχιστον ποινή φυλάκισης 6 μηνών. Όλα αυτά όμως σε άλλη χώρα…