Έχοντας απασχολήσει με διαρροές τον Τύπο δύο περίπου μήνες τώρα, παρουσιάστηκε και επίσημα το Yamaha YZF-R25 στη χώρα κατασκευής του, την Ινδονησία.
Το νέο μοντέλο έχει στην καρδιά του έναν δικύλινδρο εν σειρά με 249 κυβικά που αποδίδει (τιμές εργοστασίου) 35,5 ίππους και 2,31χλγμ ροπής. Αποτελεί δεν τη προσπάθεια της Yamaha να αποσπάσει μερίδιο αγοράς της νεότευκτης κατηγορίας των σπορ μοτοσυκλετών 250 κυβικών, όπου μέχρι τώρα η Ηonda και η Kawasaki αλώνιζαν ελεύθερα.
Η R25 θα διατεθεί πρώτα στην αγορά της κατασκευάστριας χώρας, στις αρχές Ιουλίου. Ο στόχος των πωλήσεων δεν είναι τρομακτικός: 12.000 αντίτυπα θέλει να πουλήσει παγκοσμίως η Yamaha. Ο στόχος αυτός θα αναπροσαρμόζεται κάθε χρόνο, καθώς θα αυξάνονται οι χώρες που θα πωλείται το σπορ μοτοσυκλετάκι.
Αρχικά πάντως, η R25 σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε με βάση τις ανάγκες των χωρών της νοτιοανατολικής Ασίας και της Ινδίας. Αυτή η ξεκάθαρη δήλωση κατά την παρουσίαση, αφήνει κατά πολλούς το περιθώριο εμφάνισης ενός ειδικότερου μοντέλου για την Ευρώπη και τις ΗΠΑ με περισσότερα κυβικά (300;).
Ανάμεσα στα ιδιαίτερα τεχνολογικά χαρακτηριστικά του ξεχωρίζει η πρωτότυπη σχεδίαση του θαλάμου καύσης που αναγκάζει το μείγμα να περιδινίζεται, ώστε τελικά να καίγεται πιο αποτελεσματικά.
Οι κύλινδροι του YZF-R25 (όπως σε όλα τα δικύλινδρα Yamaha) είναι κατασκευασμένοι από DiASil (χυτό κράμα αλουμινίου-πυριτίου) που αφενός είναι πανάλαφρο, αφετέρου έχει εξαιρετικές θερμοαπαγωγικές ιδιότητες.
Με το βλέμμα στο κόστος, το πλαίσιο του YZF-R25 είναι ατσάλινο, κατασκευασμένο κυρίως από ευθύγραμμους σωλήνες που ενώνονται με ελάχιστες κολλήσεις. Εύκολο στην κατασκευή (άρα φθηνό) αλλά και στην επισκευή.
Η τιμή του R25 είναι στην Ινδονησία 53 εκ. ρουπίες, λίγο μεγαλύτερη από του Honda CBR 250R (πωλείται αντί περίπου 49 εκ. ρουπίων), αλλά χαμηλότερη από του Kawasaki Ninja 250R (53,7 εκατ. ρουπίες).
Η τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία ευρώ – ινδονησιακής ρουπίας σημαίνει ότι η τιμή του αντιστοιχεί σε περίπου 3.180 ευρώ. Φαινομενικά χαμηλή για τον δυτικό κόσμο, αλλά πραγματικά τιμή superbike για έναν Ινδονήσιο μοτοσυκλετιστή, καθώς το μέσο κατά κεφαλή εισόδημα στην 4η πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου είναι 3.800 ευρώ (2012).
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Μήκος x Πλάτος x Ύψος (χιλ.) 2.090 x 720 x 1.135
Ύψος σέλας (χιλ.) 780
Βάρος (κιλά) 166
Κινητήρας Υγρόψυκτος, τετράχρονος εν σειρά με 4 βαλβ./ κύλινδρο και 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής
Κυβισμός (κ.εκ.) 249
Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 60,00 x 44,1
Ιπποδύναμη 35.5 HP/12.000 σαλ.
Ροπή 2,31 χλγμ. /10.000σαλ
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (λτ.) 14
Τροφοδοσία Ψεκασμός
Κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων
Ελαστικά (εμπρός/πίσω) 110/70-17 / 140/70-17
Φρένα (εμπρός & πίσω) Υδραυλικό δισκόφρενο