Μπορεί και να γίνει μόδα, μετά την αγορά της Ducati από την Audi (βλ. Volkswagen Group). Οι αγορές κατασκευαστών με επώνυμο «μπουτίκ», εννοούμε.
Τώρα στην Ιταλία κυκλοφορούν έντονα φήμες για ενδιαφέρον της FIAT να αποκτήσει την MV Agusta. Κανένα από τα δύο «εμπλεκόμενα» μέρη δεν δέχτηκε να σχολιάσει τις φήμες, ωστόσο το γεγονός είναι πως η Agusta θα χρειαστεί σύντομα να βρει πόρους για να χρηματοδοτήσει την εξέλιξη των μοντέλων της.
Μετά την επιστροφή της στην αγκαλιά της οικογένειας Castiglioni που την επαναγόρασε από την Harley ελεύθερη δανείων και άλλων βαρών, η εταιρεία λόγω της οικονομικής κρίσης δυσκολεύεται να βρει τραπεζικές πιστώσεις.
Μετά την επιστροφή στα πάτρια εδάφη, η Agusta προσπαθεί να διευρύνει τη γκάμα της όσο πιο γρήγορα γίνεται. Έχει εξαπολύσει μια ομοβροντία μοντέλων τα τελευταία δύο χρόνια, προσπαθώντας να προσεγγίσει ένα νέο κοινό: MV Agusta F3, Brutale, Rivale, Turismo Veloce και Dragster.
Πρόκειται για πανέμορφες και ερωτεύσιμες μοτοσυκλέτες, με μοναδικό σχεδιασμό και φινίρισμα που όμως ενίοτε πάσχουν από ατελή εξέλιξη. Οι κανόνες γύρω από την κατασκευή κινητήρων γίνονται διαρκώς πολυπλοκότεροι στην Ευρώπη και οι απαιτούμενες τεχνολογία και τεχνογνωσία αποτελούν αξεπέραστο ανήφορο για τις μικρές εταιρείες.
Αντιμετωπίζοντας τη χρηματοδοτική στενότητα ο CEO της εταιρείας Giovanni Castiglioni είχε αναφερθεί πέρυσι στην πιθανότητα να βγει το 2016 η MV Agusta στις αγορές για αναζήτηση κεφαλαίων μέσω IPO (initial public offering). Ουσιαστικά δηλαδή να πουλήσει μετοχές.
Επειδή όμως τα οικονομικά της στοιχεία μάλλον δεν την καθιστούν θελκτική σε επενδυτές, πιο ρεαλιστικό είναι το σενάριο όπου η χρηματοδότηση θα έρθει μέσω επενδυτικών fund ή εξάγοράς από μια μεγαλύτερη εταιρεία. Μια «μητέρα» όπως η FIAT μπορεί να προσφέρει και τις απαιτούμενες ενέσεις ρευστού και την αναγκαία επιχειρηματική σταθερότητα.
Δεν μπορούμε να ξέρουμε αν υπάρχει ίχνος αλήθειας στις φήμες. Μπορούμε να φανταστούμε ποιο θα ήταν το όφελος μιας τέτοιας εξαγοράς για την FIAT, παρόμοιο με εκείνο όπου εταιρείες αυτοκινήτων θα ήθελαν μοτοσυκλέτες στις τάξεις τους: Μειώνεται το «Ενεργειακό τους αποτύπωμα» κατεβάζοντας τον μέσο όρο εκπομπών ρύπων των παραγόμενων οχημάτων.
Από την άλλη είναι πανεύκολο να διακρίνουμε τα οφέλη για την MV Agusta: θα εξασφαλιζόταν η ύπαρξή της. Η κατασκευάστρια των elegant μοτοσυκλετών από το Βαρέζε είναι σε μέγεθος μόλις ένα κλάσμα εκείνου που είχε η Ducati, όταν αποκτήθηκε από την Audi.
Προκειμένου να φτάσει σε μέγεθος που θα της επιτρέπει να έχει αυτάρκεια, θα απαιτούσε πολύ μεγάλα κεφάλαια –και ακόμη περισσότερα, αν θα έπρεπε να φτάσει σε επίπεδα κερδοφορίας τα οποία θα πρόσθεταν κάτι στον ισολογισμό της γιγάντιας FIAT.
Έτσι το μόνο ορατό πλεονέκτημα, τέτοιων εξαγορών για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων πολυτελείας ή επιδόσεων, επιστρέφει να είναι ότι έτσι μπορούν σχετικά «φτηνά» να μειώσουν το μέσο όρο «Ενεργειακού αποτυπώματος» των καυσαερίων.
Έτσι όπως στενεύουν κάθε πέντε χρόνια περίπου τα όρια εκπομπών ρύπων, για τους κατασκευαστές μεγάλων αυτοκινήτων η συμμόρφωση είναι δύσκολη και πανάκριβη υπόθεση. Εντάσσοντας τις χαμηλότερες εκπομπών των μοτοσυκλετών στον στόλο τους, ο μέσος όρος πέφτει.
Από την άλλη όμως η FIAT είναι από τους πιο προηγμένους κατασκευαστές στον τομέα αυτό και επιπλέον η γκάμα της αποτελείται σε μεγάλο βαθμό από μικρότερα και φιλικά προς το περιβάλλον αυτοκίνητα. Βέβαια οι μοτοσυκλέτες κατά κανόνα είναι πιο «καθαρές» ενεργειακά από τα αυτοκίνητα.
Κι αυτό όχι μόνο γιατί δεν επεκτείνονται πέρα από τα 1000-1200 κ.εκ. αλλά δραστηριοποιούνται και σε ανύπαρκτους για τα αυτοκίνητα κυβισμούς, των 125, 250 ή 300 κλπ κ.εκ.. Ο «συμψηφισμός» των εκπομπών ρύπων αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών κάτω από την ίδια στέγη διευκολύνει τη «στέγη» και την απαλλάσσει έτσι ακόμη και από πρόστιμα.
Οι αναλυτές της αγοράς δυσκολεύονται πάντως ακόμη και τώρα, έναν χρόνο μετά, να αποτιμήσουν τα οφέλη που πρόσφερε στην Audi η αγορά της Ducati. Επειδή όμως δεν πιστεύουμε ότι οι Γερμανοί δεν έχουν τους λόγους τους (και αρκετά σοβαρούς μάλιστα) από τη συνέργεια αυτή, περιμένουμε να δούμε μήπως κάτι τέτοιο ισχύει και για τις FIAT – ΜV Agusta.