Υπήρχαν εποχές, μεταξύ 1949-1957 συγκεκριμένα, που η F.B. Mondial κυριαρχούσε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, με 4 πρωταθλήματα στο διάστημα αυτό.
Η επικράτησή της ήταν μάλιστα τόσο απόλυτη που ο ιδιοκτήτης της Mondial, Guiseppe Boselli, έδωσε σε κάποιον… Σοϊτσίρο Χόντα μια δική του αγωνιστική. Ένα μηχανάκι πάνω στο οποίο βάσισε ο δαιμόνιος Ιάπωνας όλο το αγωνιστικό του πρόγραμμα!
Τη συγκεκριμένη την έτρεχε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα των 250 κυβικών του 1957 ο Cecil Sandford, στο οποίο σημείωσε 6 νίκες.
Στα χρόνια εκείνα ήταν μια από τις πιο προωθημένες τεχνολογικά και σοφιστικέ αγωνιστικές, ένας άθλος που εξασφάλισε στη Mondial μια περίβλεπτη θέση στο πάνθεο των δίτροχων αγώνων.
Λίγες εταιρίες μπορούν εξάλλου να περηφανεύονται για τέτοια αγωνιστική υπεροχή σε τόσο σύντομο διάστημα όσο η ιταλική Mondial, η οποία ιδρύθηκε στην Μπολόνια το 1929 και επικεντρώθηκε στα δίτροχα μόλις το 1948, ήταν εδώ μύθος.
Ο μηχανικός της Mondial, Alfonso Drusiani, άλλαξε την ίδια την πορεία του μηχανοκίνητου αθλητισμού με αλουμινένια πλαίσια και πανάλαφρες μηχανές που έριχναν το βάρος στον κινητήρα. Αυτά τα 13 άλογά της ήταν υπεραρκετά για να της εξασφαλίσουν το πρώτο της πρωτάθλημα το 1949.
Τόσο η Mondial όσο και οι Moto Guzzi και Gilera αποσύρθηκαν σταδιακά από το Grand Prix, στερώντας από τον δίτροχο αθλητισμό μια σειρά από κλασικά θαύματα…