Χρονιάρες μέρες που έρχονται, το μυαλό όλων (όσων η τσέπη το αντέχει τουλάχιστον) γυρίζει γύρω από τα δώρα. Το παιχνίδι τροφοδοτείται από την αγορά που ποντάρει στους έξτρα μισθούς ή τα μπόνους για να τζιράρει και γι’ αυτό προσφέρει ό,τι μπορεί ή δεν μπορεί κανείς να φανταστεί.
Έτσι βομβαρδιζόμαστε με προτάσεις δώρων από τις πιο πεζές (κρέμα χεριών), ως τις πλέον εξωτικές (θέση στο πρώτο διαστημικό ταξίδι της Virgin Galactic).
Εμείς θα προτείνουμε κάτι πιο… προσγειωμένο. Μια νόμιμη GP Moto2 από τη Βρετανία. Ναι, ακριβώς. Μια μοτοσυκλέτα με προδιαγραφές αγώνων GP που ωστόσο μπορεί να κυκλοφορήσει νόμιμα στον δρόμο.
Αναφερόμαστε στις δημιουργίες της νεότευκτης Spirit Motorcycles, μία τριάδα μοντέλων με κοινό παρονομαστή: τη γυμνή GP Street και την παραλλαγή της R, την GP Sport που είναι βασικά η GP Street με φέρινγκ και τέλος την GP Corse R, μια ασυμβίβαστη σουπερσπόρ για την πίστα.
Κοινός παρονομαστής είναι ο κινητήρας και το πλαίσιο. Ο πρώτος έρχεται από την Triumph Daytona 675 αλλά φυσικά έχει δεχτεί βασιλικές περιποιήσεις, με πρώτη τη διεύρυνση του κυβισμού στα 749 κυβικά μέσω αύξησης της διαδρομής των εμβόλων (από 49,5 σε 55χιλ).
Ανάλογα έχει ανέβει και η σχέση συμπίεσης του μείγματος στο 13,5:1. Το αποτέλεσμα των επεμβάσεων ανεβάζει την απόδοση από τους 129 ίππους στους 160 για το βασικό γυμνό μοντέλο (που ζυγίζει 145 κιλά) και στους 180 για την Corse R που ζυγίζει μόλις 140 κιλά! Με όλα τα υγρά πλην καυσίμου.
Οι αριθμοί κινούνται στα επίπεδα μιας μοτοσυκλέτας GP Moto2 και υπενθυμίζουμε πως εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα δίτροχο που φορά όλον τον εξοπλισμό για να κυκλοφορεί νόμιμα στον δρόμο.
Αξιοσημείωτο είναι και το πλαίσιο, ένα χωροδικτύωμα από χρωμιομολυβδαινιούχο ατσάλι, όπου οι σωλήνες είναι συγκολλημένες με χαλκοκόλληση. Η μέθοδος κοστίζει πολύ περισσότερο από τη συμβατική συγκόλληση, καθώς τα διάφορα κομμάτια που ενώνονται πρέπει να ταιριάζουν με τρομερή ακρίβεια, όμως προσφέρει και ανάλογα πλεονεκτήματα. Σημαντικότερο από τα οποία είναι η ενσωμάτωση ελαστικότητας στο πλαίσιο για φιλικότερη συμπεριφορά και καλύτερη αίσθηση.
Το πλαίσιο προσφέρει και άλλες ιδιαιτερότητες όπως ρυθμιζόμενη γωνία κάστερ και ρυθμιζόμενο ίχνος (trail), αλλά και ρυθμιζόμενο offset. Το ψαλίδι είναι από χυτευμένο κράμα αλουμινίου και τα φέρινγκ, αν είχατε κάποια αμφιβολία δηλαδή, από ανθρακονήματα.
Το ψαλίδι επιτρέπει τη ρύθμιση της θέσης του τροχού καθ’ ύψος αλλά και του μεταξονίου της μοτοσυκλέτας. Επίσης ρυθμιζόμενο είναι το ύψος της ανάρτησης, μέσω της συνδεσμολογίας του αμορτισέρ.
Οι αναρτήσεις προέρχονται από την K-Tech. Το πιρούνι βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της εξέλιξης, αλλά θα είναι έτοιμο για τις πρώτες μοτοσυκλέτες οι οποίες θα παραδοθούν στους πελάτες τον Μάρτιο του 2017. Αμορτισέρ είναι το 35DDS Pro, φυσικά απόλυτα ρυθμιζόμενο.
Η επιβράδυνση έχει ανατεθεί στην PFM: μπροστά υπάρχουν δίσκοι 320χιλ. με εξαπίστονες μονοκόμματες δαγκάνες από ελαφρύ κράμα και τρόμπα με ρυθμιζόμενη πίεση. Οι τροχοί είναι πεντάμπρατσοι της από ανθρακόνημα και εξελασμένο αλουμίνιο, ήγουν πανάλαφροι. Πιστεύουμε πως η μοτοσυκλέτα θα φρενάρει και θα στρίβει όπως καμία άλλη δρόμου, σε δρόμο και πίστα.
Το πακέτο των μηχανικών επεμβάσεων συνοδεύεται από ένα αντίστοιχα εντυπωσιακό ηλεκτρονικό πακέτο που στην περίπτωση του Corsa R περιστρέφεται γύρω από μια κεντρική μονάδα ελέγχου M130 της Motec. Στη συγκεκριμένη μπορούν να συνδεθούν μια πληθώρα αισθητήρων, τροφοδοτώντας με δεδομένα τα συστήματα ελέγχου της ολίσθησης, της σούζας και κάθε άλλου που επιθυμεί ο αναβάτης.
Όλα τα δεδομένα που συλλέγουν οι αισθητήρες μπορούν να μεταφερθούν μέσω σύνδεσης 4G στο Νέφος και από εκεί σε υπολογιστή για ανάλυσή τους σε πραγματικό χρόνο και ανάλογη ρύθμιση της ECU.
Για τον λόγο αυτό η μοτοσυκλέτα φορά μια κάρτα SIM της Vodaphone μέσω της οποίας πετάει μονίμως στα… Σύννεφα. Φυσικά μπορεί να κατεβάσει ένα σωρό δεδομένα τηλεμετρίας συμπεριλαμβανομένων των χρονολογίων σε μια πίστα μέσω GPS.
Η οθόνη στον πίνακα οργάνων είναι μια υπερφωτεινή LCD με διαγώνιο 5 ιντσών. Υπάρχει επίσης μια οθόνη C125 της Motec η οποία μεταβάλλει τις ενδείξεις της ανάλογα με τις διαμορφώσεις λειτουργίας από «δρόμου» σε «αγωνιστική» ή σε «σέρβις». Υπάρχουν 48 προγραμματιζόμενα αλάρμ και 10 προγραμματιζόμενες λυχνίες LED.
Και φτάνουμε στα πιο πεζά στοιχεία των μηχανολογικών αυτών θαυμάτων, την τιμή τους. Το Spirit GP Sport και το GP Street ξεκινούν από τις 44.999 λίρες Αγγλίας, ενώ το Corse R από τις 64.999 λίρες στη βασική του διαμόρφωση.
Ένα αγωνιστικό πακέτο για το Corse στοιχίζει πάνω από 10.000 λίρες επιπλέον και περιλαμβάνει μελλοντικές αναβαθμίσεις αναρτήσεων, GPS, σύστημα ελέγχου σούζας, αισθητήρες περιστροφής τροχών/πίεσης στο φιλτροκούτι/θερμοκρασίας ελαστικών και ένα σωρό παρόμοια καλούδια.
Η Spirit δηλώνει ότι σκοπεύει να κατασκευάσει 50 μονάδες από το κάθε μοντέλο, ενώ στα σχέδιά της περιλαμβάνεται και κατέβασμα συμμετοχής στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Supersport, το πιο ανταγωνιστικό μετά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.
Δείτε το promo video της εξωτικής GP Street και περισσότερες φωτογραφίες…
Θανάσης Χούντρας